Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Když zákazník poví: "Oblečení nevypadá jako na fotce"

axelka
verified
rating uzivatele
13. 10. 2016 21:49:35
Ahoj, jak řešíte, pokud vám zákazník napíše něco ve smyslu, že "oblečení nevypadá jako na fotce"? Mám většinu produktů vlastní fotky - nafoceno od fotografů, do budoucna si to chci fotit sama, mám dobrej foťák, tak si jen koupím světla.
Chci se zeptat, jak řešíte v praxi situaci, kdy zákazník řekne, že zboží není jako na fotce. Do 14 dnů má přes internet právo na vrácení zboží, o tom asi žádná. Spíš mi to připadá zvláštní.
Nabídli byste vrácení peněz, nebo částečnou kompenzaci, nebo byste mu tento důvod neuznali?
Momentálně se mi to stalo jenom u prodeje přes Facebook, ale za chvilku chci otevírat shop na webu a bojím se, aby tyhle případy nebyly na denním pořádku.
Zajímají mě vaše zkušenosti, jak často si zákazník něco vymýšlí a vrací zboží bez udání důvodu, a v jakých případech mu to uznáte/neuznáte
13. 10. 2016 21:49:35
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230109
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
13. 10. 2016 21:53:30
u hadru bude kazdej druhej balik vratka...
13. 10. 2016 21:53:30
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230108
martinecek2000
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
13. 10. 2016 21:57:33
Myslím že částečným řešením by mohla být jistá ochrana na obalech. Řekněme páska, která se poruší při otevření a tím následně můžete argumentovat když bude kupující chtít zboží vrátit - Ale vy jste to použil. Ale z pohledu zákona si nejsem jistý zda to je možné
13. 10. 2016 21:57:33
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230107
Jersák Martin
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
13. 10. 2016 22:01:01
Tohle se ti bude občas stávat. Zákazník prostě to zboží nechce a bude vymýšlet různý chujoviny, jak ti zboží nacpat zpět a vytáhnou zpátky prachy.
Když není zákazník spokojen, je lepší obrečet prachy za poštovný (a sníženou hodnotu rozbaleného zboží) a vzít zboží zpět. Ušetříš si tím hodně nervů a starostí. Rovnou ve svých ekonomických plánech počítej s minimálně 10% problémovými obchody.
13. 10. 2016 22:01:01
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230106
axelka
verified
rating uzivatele
13. 10. 2016 22:02:54
Ty obaly jsou celkem dobrý nápad.... Logicky vzato oblečení - rozbalí se to, hned si to zákazník ozkouší, aby zjistil, jestli sedí velikost, atd. Takže už u vráceného zboží by bylo těžko poznat, jak moc je použité. Kdyby v něm někdo tedy 10 dní nechodil a nesmrdělo by to atd.
Já mám i fotky pokud možno vlastní a navíc hodně nízké marže, třeba jenom 300 korun za triko (jako příklad), pochopila bych to u zboží, když bude stát jedno tričko 1000 korun, ale já to mám fakt levný :(
13. 10. 2016 22:02:54
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230105
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
13. 10. 2016 22:18:19
Napsal axelka;1331665
Ty obaly jsou celkem dobrý nápad.... Logicky vzato oblečení - rozbalí se to, hned si to zákazník ozkouší, aby zjistil, jestli sedí velikost, atd. Takže už u vráceného zboží by bylo těžko poznat, jak moc je použité. Kdyby v něm někdo tedy 10 dní nechodil a nesmrdělo by to atd.
Já mám i fotky pokud možno vlastní a navíc hodně nízké marže, třeba jenom 300 korun za triko (jako příklad), pochopila bych to u zboží, když bude stát jedno tričko 1000 korun, ale já to mám fakt levný :(
Proč máš nízké ceny? Budu trochu hnusnej, ale vždycky bych chtěl vidět ty obličeje těchto lidí, kteří zjístí že do ceny se promítají i jíné náklady než nákup - prodej......
13. 10. 2016 22:18:19
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230104
čím levnejší tim horsi zakaznici
13. 10. 2016 22:21:09
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230103
axelka
verified
rating uzivatele
13. 10. 2016 22:22:04
Nízké ceny mám, protože si naivně myslím, že když to bude levný, tak to budou Češi kupovat se svojí náturou častěji a zároveň méně reklamovat :-D
Jsem asi hodně naivní, což?
Ale už mi pár lidí říkalo, že to mám příliš levný
13. 10. 2016 22:22:04
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230102
Michal Doležal
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
13. 10. 2016 22:30:40
Doporučoval bych si nastudovat nejen problematiku práva na odstoupení od smlouvy při prodeji dálkovým způsobem, ale vše ostatní, co s online prodejem a podnikáním vůbec souvisí... Zákazník samozřejmě může zboží rozbalit a vyzkoušet si ho. Pokud se mu nezdá, může do 14 dnů odstoupit od kupní smlouvy, aniž by musel uvádět důvod.
13. 10. 2016 22:30:40
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230101
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
13. 10. 2016 22:34:46
Napsal axelka;1331668
Nízké ceny mám, protože si naivně myslím, že když to bude levný, tak to budou Češi kupovat se svojí náturou častěji a zároveň méně reklamovat :-D
Jsem asi hodně naivní, což?
Ale už mi pár lidí říkalo, že to mám příliš levný
A v praxi zjístíš že čím nižší ceny máš - tím větší tupce a idioty budeš přitahovat a tím více ti budou vracet věci a reklamovat a vymýšlet až ti zbydou oči pro pláč.
13. 10. 2016 22:34:46
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230100
axelka
verified
rating uzivatele
13. 10. 2016 22:56:58
Ale stejně je český trh takový divný. Když koupím věc za nízkou cenu od ťamanů, tak ji většinou taky nejdu reklamovat. Nebo třeba já obecně uvažuju tak, že pokud koupím něco levnýho, tak to nereklamuju a radši to prodám.
Ale spíš mě zajímaly konkrétní zkušenosti, zákony budou asi vždy mluvit spíše ve prospěch zákazníka. To s těma cenama je problém, asi to přecejen nastavim o něco vyšší, i když už teď mám marže nesourodý - na jednom produktu mám marži třeba 200 procent a na jiným jen 50 procent. Většinou si ceny nastavuju podle toho, abych je měla srovnatelné s cenovými srovnávači, ne dražší.
Když jsem prodávala přes Facebook (dřív docela hodně), tak tam bylo třeba, i přestože je to oblečení, těch reklamací minimum. Ale možná to je i tím, že si lidi řekli, že by to nemělo přes Facebook cenu.
13. 10. 2016 22:56:58
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230099
Karolina Sladkova
verified
rating uzivatele
13. 10. 2016 23:15:13
Napsal martinecek2000;1331661
Myslím že částečným řešením by mohla být jistá ochrana na obalech. Řekněme páska, která se poruší při otevření a tím následně můžete argumentovat když bude kupující chtít zboží vrátit - Ale vy jste to použil. Ale z pohledu zákona si nejsem jistý zda to je možné
ne, to možné není :)
13. 10. 2016 23:15:13
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230098
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
13. 10. 2016 23:20:19
Napsal axelka;1331682
Ale stejně je český trh takový divný. Když koupím věc za nízkou cenu od ťamanů, tak ji většinou taky nejdu reklamovat. Nebo třeba já obecně uvažuju tak, že pokud koupím něco levnýho, tak to nereklamuju a radši to prodám.
Ale spíš mě zajímaly konkrétní zkušenosti, zákony budou asi vždy mluvit spíše ve prospěch zákazníka. To s těma cenama je problém, asi to přecejen nastavim o něco vyšší, i když už teď mám marže nesourodý - na jednom produktu mám marži třeba 200 procent a na jiným jen 50 procent. Většinou si ceny nastavuju podle toho, abych je měla srovnatelné s cenovými srovnávači, ne dražší.
Když jsem prodávala přes Facebook (dřív docela hodně), tak tam bylo třeba, i přestože je to oblečení, těch reklamací minimum. Ale možná to je i tím, že si lidi řekli, že by to nemělo přes Facebook cenu.
Hlavně jste přes FB podnikala na černo pravděpodobně ne? :)Jestli žijete v obraze, že se dá něco prodávat s konzistentními maržemi tak se pletete :) Na něčem je 200% na něčem 10%.....
13. 10. 2016 23:20:19
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230097
Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
13. 10. 2016 23:21:47
obal ti zákazník ani vracet nemusí, rozbalí vyzkouší, nesedí a nebo to neodpovídá jeho představám, tak ti to může vrátit, s tím se musíš u hadrů smířit
13. 10. 2016 23:21:47
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230096
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
13. 10. 2016 23:22:41
axelka: jelikoz kazde zarizeni zobrazuje jine barvy i kontrast barev, navic i kazda fotka ma jine zachycene barvy a konstrast, tak zbozi proste neni jako na fotce. A to se da vcelku pochopit - opravdu neni a nikdy nebude uplne stejne jako na fotce, z podstaty veci... Ale ono je to jedno, do 14ti dni to proste vratit muze a je jedno proc. U obleceni je to casto ze strih mi nesedi, velikost, barva je jina, vetsinou horsi, nez na fotce (tohle vznika az prilisnym dodatecnym "zkraslovanim" fotky) apod. Prodavat obleceni bych asi ani moc nechtel... vratek bude z tehle duvodu hodne :) navic sou lidi co objednaji dve i tri velikosti od stejenho obleceni a nechaji si jen tu co jim lepe sedne, zbytek vrati... tohle vsechno navci udelat muzou, protoze na to maji plne pravo a nedivim se, ze to lide delaji, nakup obleceni na dalku je pro me osobne tak z 50% neuspesny, proto sem se vratil k nakupovani v krame, ve vysledku je to rychlejsi a pohodlnejsi...
13. 10. 2016 23:22:41
https://webtrh.cz/diskuse/kdyz-zakaznik-povi-obleceni-nevypada-jako-na-fotce/#reply1230095
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit