Zadejte hledaný výraz...

Kolik % zboží se vám vrací (reklamace, odstoupení od smlouvy, atd.)?

saolin
verified
rating uzivatele
5. 4. 2016 06:10:36
Ahoj,
můžete se prosím podělit o vaše data kolik % objednávek se vám vrací? A připojit i informaci o jaké jde odvětví.
U mě ( móda ) mám reklamace kolem 1%, ale vrácené zboží v lhůtě 14dní ( špatná velikost, nesedí atd. ) je 30%.
Budu rád pokud mi napíšete vaše zkušenosti.
FS.
5. 4. 2016 06:10:36
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187642
Vrácení ve 14 denní lhůtě = 0%
Vrácení díky notorickým nevyzvedávačům dobírek = 4,5% ale snižuje se cca o 0,3% za kvartál.
5. 4. 2016 07:00:35
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187641
Marek Urban
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
5. 4. 2016 07:42:27
U nás také pouze nepřebírači zásilek cca 5% ročně, co vím od známe z pošty, tak tito lidé tam chodí, a stále prodlužují uložní dobu a ve výsledku stejně nepřijdou.
5. 4. 2016 07:42:27
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187640
Mishoo
verified
rating uzivatele
5. 4. 2016 07:44:25
Fajn téma, ale na 99% som si istý, že najviac vratiek bude pri oblečení.
U nás to je nejak takto: (% vrátených zásielok) / (% Neprevzatých)
November 2015: 13% / 5%
December 2015: 9% / 1,5%
Január 2016: 9% / 3%
Február 2016: 6% / 3%
(Pohybuje sa to do 20%) Je to dosť ale myslím, že toto je normálne v tomto sektore.
Reklamacie: 0%
/edit: oprava %.
5. 4. 2016 07:44:25
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187639
hor
verified
rating uzivatele
5. 4. 2016 07:55:09
Vratky (odstoupení) - 2%
storna (nepřevzaté dobírky) - 2%
storna (neuhrazené objednávky na účet) - 2%
Reklamace - tak jedna z tisíce, což je asi ... 0,1%
Obor je "byt".
5. 4. 2016 07:55:09
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187638
profesor
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
5. 4. 2016 08:17:34
Nevyzvednuté 0,5 - 1 %
Storno ještě před odesláním 0 - 0,5 %
Nezaplacené při platbě předem 0 - 0,5 %
Vratky do 14 dnů 0 % (resp. 1 za posledních 5 let a to jen částečně)
Reklamace 0 - 0,5 % (obvykle když něco zapomenu přibalit)
Obor čaj, káva, bylinky
Když jsem prodával jeden doplněk stravy, tak nepřevzatých bylo přes 30 %.
5. 4. 2016 08:17:34
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187637
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
5. 4. 2016 08:26:21
1%
5. 4. 2016 08:26:21
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187636
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
5. 4. 2016 09:14:22
Napsal Mishoo;1282483
Fajn téma, ale na 99% som si istý, že najviac vratiek bude pri oblečení.
U nás to je nejak takto: (% vrátených zásielok) / (% Neprevzatých)
November 2015: 15% / 6%
December 2015: 9% / 1,5%
Január 2016: 18% / 6%
Február 2016: 9% / 3%
(Pohybuje sa to do 20%) Je to dosť ale myslím, že toto je normálne v tomto sektore.
Reklamacie: 0%
To mě teda přijde moc. Osobně nemám zkušenost s novým oblečení, ale s dražším second hand oblečením a ze začátku bylo tak 5-10% vrácených a 5% nevyzvednutých dobírek. Během 5 let provozu se nám tato čísla povedlo stáhnout na 1-2% vráceného zboží ve 14ti denní lhůtě a 1-2% nevyzvednutých.
5. 4. 2016 09:14:22
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187635
honzakralik
verified
rating uzivatele
5. 4. 2016 09:21:14
S oblečením je to síla, například Zoot má prý skoro až polovinu vratek.
5. 4. 2016 09:21:14
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187634
Mishoo
verified
rating uzivatele
5. 4. 2016 09:25:51
Martin K. : Áno je to dosť, bojujeme s tým každý deň, ale jednoducho sa s tým nedá nič robiť, taká je mentalita zákazníkov, dokonca ponúkame výmenu zadarmo, zákazník teda nemusí hradiť žiadne poštovné opäť smerom od nás --> k nemu a aj tak ten zákazník chce radšej vrátiť peniaze. Neviem to pochopiť, ale už to nejak neriešime. Snažíme sa mať čo najpresnejšie údaje, zákazníkom radiť cez telefón, livechat, email...
Napr. pri oblečení, čo mám "zákulisnú" informáciu od kuriérov jednej spoločnosti, už u nás na SK neexistujúci eshop - Veľký ESHOP sa na oblečenie slušne povedané vysral, pretože mladé mamičky na materskej si privyrábali tak, že si spravili inzeráty, a potom to predávali ako svoj tovar, a tento tovar si len objednali z tohto shopu, lebo ponúkal free dopravu alebo len minimálne poštovné. Avšak ak cúvol ich potencitonálny zákazník (Myslím teraz tej maminy), tak mamina bola pekne krytá, a oblečenie vrátila do eshopu, takže vlastne o nič neprišla a mohla len zarobiť. A takto vznikali vratky vo veľkých %. A dnes ešte takých eshopov je veľa.
5. 4. 2016 09:25:51
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187633
saolin
verified
rating uzivatele
5. 4. 2016 10:57:31
Napsal honzakralik;1282509
S oblečením je to síla, například Zoot má prý skoro až polovinu vratek.
Já jen 30% takže jsem na tom ještě dobře :-)
5. 4. 2016 10:57:31
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187632
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 4. 2016 11:33:14
Děláme zakázkový potisk triček, takže platby přijímáme předem v plné výši. I přesto si zhruba 1 z 1000 triček někdo nevyzvedne.
S reklamacemi je to podobně. Zhruba 1 reklamace na 1000 triček. Ovšem většinou jde o zákazníka, který už od začátku jedná tak, že zboží bude následně reklamovat (aby z nás vytřískal slevu). Takového člověka už dokážu poměrně dobře odhadnout. Problém ale je, že i když ho prokouknu, tak nemám způsob, jak ho od nákupu odradit.
5. 4. 2016 11:33:14
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187631
saolin
verified
rating uzivatele
5. 4. 2016 14:13:44
Napsal Comanch;1282576
Děláme zakázkový potisk triček, takže platby přijímáme předem v plné výši. I přesto si zhruba 1 z 1000 triček někdo nevyzvedne.
S reklamacemi je to podobně. Zhruba 1 reklamace na 1000 triček. Ovšem většinou jde o zákazníka, který už od začátku jedná tak, že zboží bude následně reklamovat (aby z nás vytřískal slevu). Takového člověka už dokážu poměrně dobře odhadnout. Problém ale je, že i když ho prokouknu, tak nemám způsob, jak ho od nákupu odradit.
Není to tak, že u zakázkové výroby zákazník nemůže odstoupit od smlouvy?
5. 4. 2016 14:13:44
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187630
hor
verified
rating uzivatele
5. 4. 2016 14:25:00
Napsal saolin;1282659
Není to tak, že u zakázkové výroby zákazník nemůže odstoupit od smlouvy?
Nemůže to bez důvodu vrátit, ale reklamovat určitě ano
5. 4. 2016 14:25:00
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187629
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 4. 2016 15:40:30
Napsal saolin;1282659
Není to tak, že u zakázkové výroby zákazník nemůže odstoupit od smlouvy?
Přesně jak píše hor. Odstoupit nemůže, ale reklamovat ano. Téměř vždy tito "vyjednávači" o slevu označují jako důvod reklamace jinou barvu trička či potisku, než jakou viděli u sebe na monitoru. Bohužel na každém monitoru se barvy ukazují malinko jinak. Máme to sice ošetřené v OP, ale znáte to. Lidé mají různé důvody.
Jednou mi dokonce paní telefonicky reklamovala tričko s tím, že potisk vypadá, jako by ho někdo nakreslil fixou, a stydí se dát tričko jako dárek. Měl jsem zrovna dobrou náladu, tak jsem jí hned řekl, že jí bez problému vrátíme peníze. Paní tato moje reakce natolik zaskočila, že několik vteřin nevěděla co říct.
5. 4. 2016 15:40:30
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-zbozi-se-vam-vraci-reklamace-odstoupeni-od-smlouvy-atd/#reply1187628
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit