Prodám výdělečný web ZelenyTiket.cz 1.2Mil/rok
Zobrazují se odpovědi 1 až 5 z 5

Konverzní poměr košíku

  1. Možná to tu někde je, ale nenašel jsem to a vubec nevim zda je to v normě nebo ne.
    Celkově mam v shopu 1,78% (to vim, že je málo - odpovídá to nekvalitně udělanému shopu)

    Ale spíše by mě zajímala konverze nákupu.
    Vhození zboží do košíku: Odsud vycházím, tj 100%
    Další krok košíku (adresa): 61%
    Dokončená objednávka: 46%

    Jaký máte konverzní poměr košíku bezohledu na návštevnost.
    Je mě jasný, že různé shopy dle zameření mají jiný poměr, ale +- aspoň...

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    NVX prodává: Prodám doménu Sleva.net
    Šmartin prodává: Prodám Affil web www.hry-zdarma.eu
    Dominikburgerzt poptává: BuddyPress - Wordpress (CZ)
  3. Nejde to takhle porovnávat. Nejvíc tím číslem například pohne, pokud je nutné se pro zjištění ceny dopravy podívat do košíku.

    Obecně má smysl sledovat spíš změny těchto metrik v průběhu času a ne absolutní údaj. Ten lze sledovat jedině v širším kontextu.

  4. Existujou nějaka pravidla, dle kterých by se postavil eshop tak by zde byl maximální možný konverzní poměr? (Narážím na různá A/B testování atd.)

  5. Konverzni pomer je nic nerikajici, bezrozmerne cislo, ktere bez dalsich udaju nedava zadny smysl a v zadnem smeru neni s nikym jinym porovnatelne.

    Dam vam priklad, jaky ma vyznam...

    Mate stabilni navstevnost eshopu, treba 100 lidi denne a mate 10 objednavek - 10 % konverzni pomer
    Nekde si koupite banner a prijde vam dalsi den na web novych 100 lidi, ale ti udelaji jen 8 objednavek. Mate tak 200 lidi a 18 objednavek, tedy jen 9 %, ovsem i pres mensi konverzni pomer mate vice objednavek.
    Samozrejme muzete rici, ze byste chtel zachovat konverzni pomer (nebo zvysit) i pri rustu navstevnosti, ale tam jde o to, jak cilenou navstevnost mate.

    Samozrejme i na te stabilni navstevnosti se da pracovat, aby se tam lide citili lepe, aby tam nasli veci jak potrebuji, abyste jim to usnadnil a to muze vest ke zvyseni konverznosti. Nicmene zadny recept neexistuje. Do toho celkoveho odhodlani nakoupit vstupuji i faktory, ktere na shopu neupravite. Zcela jiste bude uzivatel ochotnejsi nakupit na Alza.cz nez na nejakem no name webu, byt by meli stejnou nabidku, stejne ceny a vypadali stejne.


    K tomu kosiku...

    pruchod 46 % je proste normalni. Otazkou je, zda to mate dobre nastavene, zda se vam do vstupu neduplikuji dalsi nacteni te prvni URL. Jednoduse receno. Vlozim si do kosiku produkt a GA zaregistruje 1. vstup do 1. kroku. Odejdu na shop (exit) najdu druhy produkt a vlozim 2. vstup do 1 kroku. Pote dokoncim nakup. GA vidi dva vstupy, jedno dokonceni a vysledek je 50 % byt jsem to porad ja jakozto unikatni navstevnik.

  6. Žádné statistické číslo není dobré, nebo špatné. Jednoduše jen o něčem informuje. Konverzní poměr není výjimkou. Procento konverzního poměru jen něco naznačuje, ale pouze z čísla samotného se dá těžko určit co přesně naznačuje. Musíte se na to podívat z celkového pohledu. Musíte zkoumat, proč se návštěvníci chovají tak, jak se chovají.

    Někdy může být problém v procesu objednání (dokončení nákupu), problém může být technický (nefunguje na telefonu např.), jindy zase obchodní (nenabídnete platbu kreditkou např.). Nemusí to být ale jen problém e-shopu. Může to být chováním cílové skupiny, která může mít ve zvyku naházet si do košíku, pak se jít podívat ke konkurenci a porovnat ceny v košících.

    Možných příčin je obrovská spousta a dobrat se pravdy se dá považovat za detektivní práci. Každopádně na nalezení odpovědi určitě nestačí jen procento konverzního poměru. Na to budete potřebovat posbírat o mnoho víc informací a z těchto "střípků" se pokusit poskládat obraz zkutečnosti.

Hostujeme u Server powered by TELE3