logo
30.07.2014 11:56
1
Ahoj,
doufám že neni proti podmínkám tu založit vlákno o Seznamu a jeho v posledních dnech nasazovaným novým algoritmu. Více informací o něm například na Seznam ftx blogu nebo na 404m.com.

Pozice ještě přeskakujou a asi se budou ještě nějakej čas ustalovat. Zajímalo by mě jak jste s algoritmem spokojeni, našli jste nějaké "špatné" výsledky? Já se na většinu mých hlavních kw o pár pozic propadl, zatim jsem nenašel kw kde bych šel nahoru, ale u některých kw mě přeskočily opravdu hodnotné stránky :) každopádně pozice pořád skáčou, tak uvidíme jak se to během dne ustálí...

Co se právě děje na Webtrhu?

30.07.2014 11:59
2
úplně na h****o .... právě z toho vyšiluju. doufám, že výsledný propad nebude tak velký. :-D
30.07.2014 12:06
3
Zdá se mi, že nyní jsou na mnohá klíčová slova menší weby před autoritami. Očekávám ještě velkou míchanici.
30.07.2014 12:14
4
Si zase Sklik namastí kapsu....Etarget, koukám, už začíná rozesílat nabídkové emaily :-D

---------- Příspěvek doplněn 30.07.2014 v 12:20 ----------

Původně odeslal Orofar
Zdá se mi, že nyní jsou na mnohá klíčová slova menší weby před autoritami. Očekávám ještě velkou míchanici.
Já bych řekl, že se drží hlavně starší weby. Nové mi "zatím" propadly z 1. místa i na 5. stránku
30.07.2014 12:47
5
Já teda nevím, ale mám dlouhodobě weby na prvních pozicích, takže tyhle změny nikterak nevnímám. Hold když děláte práci poctivě :)
30.07.2014 12:51
6
Asi děláš do málo konkurenčních témat :)
30.07.2014 12:53
7
Původně odeslal nahoru
Asi děláš do málo konkurenčních témat :)
Asi tak nějak. Dělat SEO v půjčkách je doslova jak bruslit na tenkým ledě.
30.07.2014 13:26
8
Taky sleduji dneska propady - u některých slov až o 60 pozic :-( ale podle mě se to usadí a velký rozdíl před změnou nebude..
30.07.2014 13:31
9
U některých témat se to ani nehlo a někde totální propad. Počkáme.
30.07.2014 13:41
10
Já pořád vidim pouze dvě verze, starou a novou, myslim že nic mezi nebude.

Každopádně se mi začíná dle výsledků zdát, že na Seznam pořád platí SEO texty (v komentářích na ftx blogu to Yuhů naznačil) - hodně textu a nadpisů s kw všude. Když ale obsah vytvořim přirozeně (jedno kw do title a h1 a h2 a p), tak si u Seznamu neškrtnu. Myslel jsem, že v roce 2014 už nebude pro dobrý pozice třeba rvát kw všude kde to de, to je imho známka SEO spamu a ne kvalitního obsahu...
30.07.2014 13:46
11
U seznamu už delší dobu hraje velkou roli kw v doméně, ať si každý SEO šaman říká co chce, tak je to prostě pravda :)
30.07.2014 14:02
12
Původně odeslal nahoru
Já pořád vidim pouze dvě verze, starou a novou, myslim že nic mezi nebude.

Každopádně se mi začíná dle výsledků zdát, že na Seznam pořád platí SEO texty (v komentářích na ftx blogu to Yuhů naznačil) - hodně textu a nadpisů s kw všude. Když ale obsah vytvořim přirozeně (jedno kw do title a h1 a h2 a p), tak si u Seznamu neškrtnu. Myslel jsem, že v roce 2014 už nebude pro dobrý pozice třeba rvát kw všude kde to de, to je imho známka SEO spamu a ne kvalitního obsahu...
Bohužel máš pravdu. Některé odvětví jako třeba finance, dovolená, herní weby apod. - všude tady musíš na podpoře makat každý den. často i weby financovat a v momentě, kdy se ti podaří urvat nějaké lepší pozice, tak přijde nenasytný Seznam, který začne míchat kartama. Na Skliku jsou často už teď ceny za KW našponované tak, že se řada firem stáhla na pozadí a poptávky nakupuje přes affiliate.

---------- Příspěvek doplněn 30.07.2014 v 14:04 ----------

Původně odeslal Wladass
U seznamu už delší dobu hraje velkou roli kw v doméně, ať si každý SEO šaman říká co chce, tak je to prostě pravda :)
Tak úplně nesouhlasim. Poslední dobou se Google i Seznam začínají zaměřovat spíše na KW na podstránkách. Samozřejmě je lepší mít celé (nebo část) KW i v doméně.
30.07.2014 14:28
13
Pro příklad si zkuste spočítat počet kw na webu "pujcitsi.cz/nebankovni-pujcky/" (je první na "nebankovní půjčky"). Slovo "nebankovní půjčky" tam je asi 20x, slovo "půjčky" asi 46x. Takovej web bych z voleje poslal někam do sandboxu a ne na 1. pozici :D

Jestli se takhle podle Seznamu dělá SEO, tak prosim, ale já to tak dělat nebudu...
30.07.2014 15:42
14
Původně odeslal Wladass
U seznamu už delší dobu hraje velkou roli kw v doméně, ať si každý SEO šaman říká co chce, tak je to prostě pravda :)
To platilo, ale po tomto updatu bych řekl, že seznam si toto pohlídal Alespoň já to sleduji u 3-4 domén, které byli stabilně na 1 pozici na dané klíčovo slovo v doméně a nyní cca 5-6 strana.

Naopak mi posílili authority sites s dlouhodobě budovaným obsahem a linkbuildingem.
Některé výsledky mi zatím ale připadají špatné, např. u některých dotazů dovolené bych očekával výsledky autorit, ale objevují se tam malé cestovky a agentury o kterých jsem v životě neslyšel a se kterou by cestoval jen blázen.
30.07.2014 16:17
15
Každopádně jsou ty výsledky docela hrůza, jsem z toho trošku vykolejenej. Já se na ten update tak těšil, že se pozice trošku srovnaj a projevěj se ty desítky tisíc co jsem poslal do Placla a ono nic. Aspoň že ten Google funguje :)
30.07.2014 16:25
16
Aktuální výsledky nemá cenu řešit :)
30.07.2014 19:37
17
Nějaké informace k tématu tady na https://twitter.com/hashtag/pstreda?src=hash

Pozice se v průběhu následujícího týdne prý budou ještě měnit a Seznam do budoucna plánuje "not provided" :D
30.07.2014 19:51
18
Původně odeslal nahoru
Pro příklad si zkuste spočítat počet kw na webu "pujcitsi.cz/nebankovni-pujcky/" (je první na "nebankovní půjčky"). Slovo "nebankovní půjčky" tam je asi 20x, slovo "půjčky" asi 46x. Takovej web bych z voleje poslal někam do sandboxu a ne na 1. pozici :D

Jestli se takhle podle Seznamu dělá SEO, tak prosim, ale já to tak dělat nebudu...

Kdyby jen na "nebankovní půjčky", ale taky na "půjčky bez registru" - se někdo napakuje :-D
Spíš tam hraje roli 164 odkazujících webu a 8,8K zpětných odkazů - není to težké překonat
30.07.2014 21:00
19
Jenže když to překonáš, tak pravděpodobně přijdeš o pozice na Googlu, navíc se "nevhodný" odkazy zpětně docela špatněj odstraňujou. Ale jestli máš k dispozici větší množství odkazů (ne sitewide, ne stejná ip), tak mi klidně do pošty pošli nabídku (konkrétní domény a cenu), každejch pár měsíců nějaký odkazy sháním.

Jinak jak i Yuhů naznačil, je vhodnější se věnovat longtailům, který kromě menší konkurence taky mnohem líp "konvertujou"...
30.07.2014 23:23
20
Tak se koukám na pozice a na Seznam.cz a celkem jsem si polepšil, ale je mi to celkem jedno, protože Seznam.cz je stejně parodie na vyhledávač, takže ho ignoruju..
31.07.2014 07:26
21
Původně odeslal nahoru
Nějaké informace k tématu tady na https://twitter.com/hashtag/pstreda?src=hash
Divím se, že někdo tyhle bláboly ještě sleduje. Z bandy kolem těchto lidí je mi na blití, ale je vidět, že jim to ještě spousta lidí žere. Hodně štěstí s teoretiky.
31.07.2014 10:41
22
To jsou Tweety z poslední středy s Yuhůem, tedy oficiální informace ze Seznamu ;)
31.07.2014 10:48
23
To já samozřejmě vím, ale reaguji na "ty kolem" :)
01.08.2014 13:40
24
Tak dneska opět pozoruju celkem razantní změny pozic, naštěstí směrem nahoru :)

Jen mě trošku mrzí, že u Seznamu je pár odstavců textu s nadpisama prošpikovanejma klíčovejma slovama mnohem víc, než xy zpětnejch odkazů. Přece nebudu prznit svoje texty jen proto, aby byl web na Seznamu dohledatelnej. Ještě že tu máme Google. Snad to do podzimu doladěj...
01.08.2014 14:17
25
Vizualizace přeskoků v pozicích zde:
Velké změny v pozicích na Seznamu?
04.08.2014 20:04
26
Tak dneska opět masivnější změny. Hodnotnější weby spadnuly na 50% návštěvnosti, zapomenutý mfačka s pár odkazama naopak dávaj přes dvojnásobek návštěvnosti. No, moc pěkně. Hehe :D
06.08.2014 12:26
27
Je to v prdeli, propad z 1-3 pozice na 20-30. pozici u 10kw... fakt výborný, díky.
07.08.2014 17:26
28
Před pár dny jsem někde četl, že Seznam chystá brzy nápravu. Otázka je, co to znamená brzy, a jak ta náprava bude vypadat :)
12.08.2014 19:42
29
Tak nej weby z mojeho portoflia jsou většinou stále k nedohledání. Ale s jednim webem jsem se dostal na spoustu docela konkurenčních (témata: cestování, destinace, dovolená) kw na první pozice. Je možný, že by Seznam reagoval na backlinky až po 5 měsících? Má s tim někdo zkušenosti?
12.08.2014 20:16
30
Původně odeslal nahoru
Tak nej weby z mojeho portoflia jsou většinou stále k nedohledání. Ale s jednim webem jsem se dostal na spoustu docela konkurenčních (témata: cestování, destinace, dovolená) kw na první pozice. Je možný, že by Seznam reagoval na backlinky až po 5 měsících? Má s tim někdo zkušenosti?
Ano, na backlinks teď nový algoritmus reaguje lépe. Posíleny jsou ale spíš podstránky. U odkazování na indexovou stránku dochází spíše k propadu (nový algoritmus zřejmě zbrojí proti MFA webům). Paradoxem je, že dobře jsou hodnoceny i přesměrovávací stránky.