vote icon
Hlasování: Vadí vám, když reagujete na poptávku a zadavatel Vám neodpoví na zprávu/email?
Ano
33,33%
33% (8)
Ne (budu reagovat na jinou poptávku, "tak to dnes chodí")
66,67%
67% (16)
06.07.2014 23:49
1
Dobrý den, čau, ahoj.

Rád bych se vás, webtržníci, zeptal, zda jsem jediný, kdo se setkává s hulvátstvím zdejších uživatelů ve formě neodpovídání na zprávy a e-maily? Konkrétně mi jde o to, že jsem zde již odpověděl na několik poptávek, dal si práci s tím sesmolit nějakou odpověď a i to mě stojí nějaký ten čas. Musím říct, že mě docela překvapuje, jak často nedostanu žádnou odpověď. A nebo další příklad - poptávka se posunula do bodu, že jsem si se zadavatelem vyměnil několik e-mailů (asi 5). Ve chvíli, kdy jsem mu napsal cenu za hodinu, tak už jsem žádnou další odpoveď nedostal. Ok, chápu, asi mu to pánovi přišlo příliš, ale je skutečně tak velký problém napsat "Seš pro mě, vole, moc drahej?" nebo "Je mi líto, necháme si to realizovat od někoho jiného". Pořád lepší, než žádná odpověď.

Už nevím co si o tom mám myslet, jestli jsem padlý na hlavu, nebo jestli moje odpovědi na poptávky nejsou pro zadatavatele stravitelné, nebo je tu skutečně tolik lidí co trpí nedostatkem slušnosti si udělat 20 vteřin čas a napsat odpověď?
07.07.2014 00:02
2
Hele, viděl jsem to podobně, ale...
dát si poptávku a dostat 20+ odpovědí, asi by se mi nechtělo na všechny odpovídat...
proto jsem to už přestal řešit :)
07.07.2014 00:12
3
x krat ma dotycny len 3-5 odpovedi na poptavku a ajtak neodpise :)
07.07.2014 00:16
4
Jezis a co jako jde? Tak kdyz ti napise vole, ses drahej, zmeni se na veci neco? Presne jak pise vyse... Kdyz dam poptavku na neco do 2 tis a napise mi nekdo, ze to odhaduje na 5 tisic, pak mi fakt za opdoved nestoji. A kdyz je tech OT odpovedi 10, clovek fakt nema chut kazdou jednotlive rozepisovat. To je jako bys prodaval v obchode a byl nasranej, ze kdyz se vcera bába koukala na prstynek, ze si ho vezme, mela aspon zavolat, ze si to rozmyslela. Ty jsi ten co si chce vydelat, tak si nestezuj a bud rad, ze tazatel prestal komunikovat po peti mejlech a ne po dodani prace, pred zaplacenim :-)
07.07.2014 00:16
5
Lenost je....
07.07.2014 00:17
6
Slušnost asi není dnes moderní ani populární. Čest výjimkám.

Původně odeslal Mirator
a dostat 20+ odpovědí, asi by se mi nechtělo na všechny odpovídat...
V pořádku, ono na podruhé jich nebude dvacet, ale třeba žádná :)
07.07.2014 00:19
7
Ale bude... porad je a bude dost lidi, co nemaj co do huby a nevadi jim, ze nedostavaj romany...
Původně odeslal Jan Stejskal
V pořádku, ono na podruhé jich nebude dvacet, ale třeba žádná :)
07.07.2014 00:24
8
Taková je prostě doba. Na internetu se tohle moc neřeší globálně. Chce to nebrat si to osobně. Je to krásně vidět když nějaká firma vystaví např. inzerát, že shání zaměstnance na nějakém pracovním portálu. Sejde se jim třeba 100 odpovědí. Malá část, tipnul bych si tak 30%, má alespoň autoresponder, že Tvůj email přijali. U ostatních, pokud pro ně nejsi zajímavý, ani nevíš, jestli jim email dorazil, protože se nikdy neozvou.

Osobně jsem tady dával třeba poptávku na webdesign a sešlo se mi přes 40 odpovědí a z toho bylo tak 35 hodně mimo moje požadavky. To pak znechutí odpovídat všem, kromě výherce. Neříkám, že je to správné, ale je to tak.
07.07.2014 00:30
9
Původně odeslal Martin Kejzlar
sešlo se mi přes 40 odpovědí a z toho bylo tak 35 hodně mimo moje požadavky. To pak znechutí odpovídat všem, kromě výherce. Neříkám, že je to správné, ale je to tak.
Ono mnohdy je to také o tom, že požadavky v poptávce jsou nesmyslné. A není třeba chodit daleko, například poptávka výše diskutujícího je dobrým příkladem (poměr kvalita/cena, ale cena do 2000, přitom poptávka je v rozsahu, který přesahuje minimálně několik dní práce. začátečník ji nezvládne realizovat a zkušený ani nebude reagovat, nebo s vyšší cenou, než je ta požadovaná).
07.07.2014 00:52
10
Občas si dám poptávku na zboží. Z 99% jsou ceny dražší než je maloobchodní cena a v takovém případě pro dobro odesílatele raději neodepisuju neboť by se mu moc nelíbilo co bych mu napsal.
07.07.2014 00:58
11
grizly007 : asi tak, ze zkusenosti vim, ze kdyz clovek odepise, ze cena / nabidka je uplne mimo, tak si za pul hodiny precte jenom dalsi nesmyslne hemzy o tom, jak jsou uzasna firma a jake maji zkusenosti, atd atd. Kdyz mirim poptavku na studenta / cloveka co nema do ceho pichnout a ozve se mi SW studio s cenou 1000/h a prvni, co mu poslou je snuska zvastu o tom, jak jsou SUPER a COOL, pak se nemame o cem bavit.
07.07.2014 01:19
12
Na tak o tom, že někdo očekává zázraky za cenu, která odpovídá almužně, by se dalo diskutovat velmi dlouze. Ale tedy přímo k tomuto tématu - kde je jedná o extrémy 40+ uchazečů na nabídku, nebo absolutně přehnané požadavky (cena...), lze pochopit, že poptávající neodpoví. Ale kde se jedná do 20 uchazečů na nabídku, tak základní pc uživatel, který ovládá Ctrl+C a Ctrl+V může na takové zprávy typem "Vybral jsem jiného", "Cena je drahá" atd. odpovědět všem do 10min. Kdo to neudělá tak to je, nezlobte se na mě, přímo opovrhování těmi, co si dali ten čas a na tu nabídku reagovali. Tady jasně stojím za zakladetelem tématu a to: když slušný člověk se slušnou nabídkou odpoví na slušnou poptávku, pokud je to pro poptávajícího alespoň trochu možné, musí odpovědět.
07.07.2014 02:11
13
Původně odeslal mH~
Mimojiné jde i o to, že i já si musím plánovat čas. Nemůžu si rozjednávat projekt tuhle a támhle a čekat dny na odpověď a mezitím si rozjednávat něco dalšího.
ty si plánuješ čas už podle toho, že někomu pošleš nabídku, na kterou nemáš ani odpověď, ba dokonce ani vyžádanou poptávku? Tak to se budeš zlobit ještě mockrát...

To je asi stejná situace, jako když si na atlasu hub najdeš svobodnou holku, a pak klukům řekneš, že nemůžeš na pivo, protože jsi jí poslal zprávu, takže večer určitě půjdeš na rande...
07.07.2014 02:42
14
tady je hezký vidět, kdo jen píše na poptávky a kdo píše i nabídky
07.07.2014 07:18
15
Nedávno se to tu řešilo a padlo celkem dost nápadů, které by nebylo špatné realizovat. Navrhovali se automatické odpovědi při ukončení a možnost zasílaní předpřipravených šablon. Narazilo se na problém lhůty, která musí být, než se odešle další zpráva.
07.07.2014 07:24
16
Já myslím, že to není pouze problém jen těch co poptávku zadávají ale i těch na druhé straně. Já například zadala poptávku na nějakou úpravu HTML...no vybrala jsem firmu, poslala adresu webu a přišlo mi tohle: Dobrý den, děkuji Vám a nechávám web posoudit naše techniky. Ihned jak ho projdeme, tak Vám zašleme vyjádření. Těším se na případnou spolupráci. S přátelským pozdravem xxx yyy... a tak od 23.6 čekám aby mi posoudili šesti stránkový web kde jsou pouze videa :-D Kdybych měla čekat a odpovídat každému co ze sebe dělá odborníka tak dodnes není upravený.
07.07.2014 07:32
17
Původně odeslal dasaB
Já myslím, že to není pouze problém jen těch co poptávku zadávají ale i těch na druhé straně. Já například zadala poptávku na nějakou úpravu HTML...no vybrala jsem firmu, poslala adresu webu a přišlo mi tohle: Dobrý den, děkuji Vám a nechávám web posoudit naše techniky. Ihned jak ho projdeme, tak Vám zašleme vyjádření. Těším se na případnou spolupráci. S přátelským pozdravem xxx yyy... a tak od 23.6 čekám aby mi posoudili šesti stránkový web kde jsou pouze videa :-D Kdybych měla čekat a odpovídat každému co ze sebe dělá odborníka tak dodnes není upravený.
Ono je tohle celkem problém, ale jinde než si myslíš. V dnešní době jsou totiž poptávající tak chytří, že si urči cenu, datum, ale i náročnost úprav. To znamená, že potřebují něco RYCHLE, LEVNĚ a dodají, že je to STRAŠNĚ JEDNODUCHÉ a vhodné pro studenty. Už tím se vyselektují ti pracovníci, kteří pracují kvalitně, ale také si nechají za kvalitu zaplatit. Zbyde tu potom přehršel pracovníků, kteří se neumí ohodnotit, nemají zkušenosti. Problém poptávajícího vyřeší fixnutím, které se později ukáže za špatné řešení. Odnese to potom celá komunita Webtrhu. Vždyť přeci "my" jsme to udělali špatně, tak proč znova Webtrh?
07.07.2014 07:47
18
Původně odeslal Webnia.cz
V dnešní době jsou totiž poptávající tak chytří, že si urči cenu, datum, ale i náročnost úprav. T
Ano cenu standardně určuji podle formuláře, ale jak říkám o ceně jsme se nebavili a obvykle pokud to není předražené zaplatím co si řekne ten koho vyberu, prostě jsem jen odevzdala adresu webu a čekám a čekám....Tak proč bych měla reagovat na všechny nabídky, když samotní nabízející prostě na to kašlou. Nicméně obvykle to dělám tak že hodím adresu webu 90% nabízejícím a čekám co kdo napíše jak ohodnotí délku práce, cenu a pak si vyberu. Když mi někdo samozřejmě už od pohledu napíše totální kravinu, tak dále ani nekomunikuji, to prostě nemá smysl, protože ten člověk vůbec neví co je potřeba udělat a může mi to řešit třeba za kilo, ale vím že to bude práce která nemá smysl a za týden musím dát poptávku znovu.
07.07.2014 08:05
19
Původně odeslal Caesar
ty si plánuješ čas už podle toho, že někomu pošleš nabídku, na kterou nemáš ani odpověď, ba dokonce ani vyžádanou poptávku? Tak to se budeš zlobit ještě mockrát...
No...není to lepší než odpovědět na 2 věci a mít riziko, že u obou uspěješ, a budeš muset jednu dropnout?
Samozřejmě nejsem na nabídkách závislý, ale nerad odpovídám třeba na 5 poptávek najednou.
07.07.2014 08:09
20
Původně odeslal mH~
Dobrý den, čau, ahoj.

Rád bych se vás, webtržníci, zeptal, zda jsem jediný, kdo se setkává s hulvátstvím zdejších uživatelů ve formě neodpovídání na zprávy a e-maily? Konkrétně mi jde o to, že jsem zde již odpověděl na několik poptávek, dal si práci s tím sesmolit nějakou odpověď a i to mě stojí nějaký ten čas. Musím říct, že mě docela překvapuje, jak často nedostanu žádnou odpověď. A nebo další příklad - poptávka se posunula do bodu, že jsem si se zadavatelem vyměnil několik e-mailů (asi 5). Ve chvíli, kdy jsem mu napsal cenu za hodinu, tak už jsem žádnou další odpoveď nedostal. Ok, chápu, asi mu to pánovi přišlo příliš, ale je skutečně tak velký problém napsat "Seš pro mě, vole, moc drahej?" nebo "Je mi líto, necháme si to realizovat od někoho jiného". Pořád lepší, než žádná odpověď.

Už nevím co si o tom mám myslet, jestli jsem padlý na hlavu, nebo jestli moje odpovědi na poptávky nejsou pro zadatavatele stravitelné, nebo je tu skutečně tolik lidí co trpí nedostatkem slušnosti si udělat 20 vteřin čas a napsat odpověď?
Slušnost je odpovědět na pozdrav, případně poděkovat za něco.
V dnešní době, kdy se informace na nás hrnou ze všech stran už bych za hulvátství nepovažoval neodpovědět na každou první zprávu, mail, atp.,která dorazí, protože to by jeden za chvíli nedělal nic jiného, než jen odepisoval.

Osobně mě toto nechává naprosto klidným.

Něco jiného je pak, pokud už s někým navážu komunikaci. To už by nějakou "ukončovací" odpověď chtělo. Ale, že bych kvůli tomu nespal nebo špatně trávil?
Jak psala DášaB, když se nedočkala odpovědi v nějaké rozumné době, jejich problém, jdu jinam a "píšu si černý puntík" na příště. :-)

Doba je taková, trochu hektická, spousta informací a čas jsou peníze...

Take it easy. :-) Pokud nejde o život, jde o .....
07.07.2014 09:28
21
Já tady sice poptávám celkem málo, ale většinou si doručené nabídky házím do excelu s nabízenou cenou, příp. dalším komentářem abych to měl po kupě. Odmítnutým pak pošlu hromadný mail (bcc) že jsem vybral jinou nabídku bez dalšího vysvětlování - práce na dvě minuty. Jediné co zcela ignoruji jsou PM, na která jasně upozorňuju předem, že je nechci a nečtu.
07.07.2014 09:34
22
Původně odeslal dasaB
Já myslím, že to není pouze problém jen těch co poptávku zadávají ale i těch na druhé straně. Já například zadala poptávku na nějakou úpravu HTML...no vybrala jsem firmu, poslala adresu webu a přišlo mi tohle: Dobrý den, děkuji Vám a nechávám web posoudit naše techniky. Ihned jak ho projdeme, tak Vám zašleme vyjádření. Těším se na případnou spolupráci. S přátelským pozdravem xxx yyy... a tak od 23.6 čekám aby mi posoudili šesti stránkový web kde jsou pouze videa :-D Kdybych měla čekat a odpovídat každému co ze sebe dělá odborníka tak dodnes není upravený.
no hele, pamatují si tvoji poptávku po někom, kdo by převedl tvé weby jinam, chtěla si podepsat smlouvu a cena pod 2k - do toho nikdo normální nepůjde, takže se nesmíš dívit, že ti píšou hlavně tihle lidí
07.07.2014 09:46
23
Standardně cenu uvádím hned - jak na webu, tak v případné poptávce mých služeb. Předejdu tím oné zbytečné komunikaci a ušetřím čas. Sobě i poptávajícímu.
07.07.2014 10:04
24
Méně brečme, více podnikejme. Že byla druhá strana podle mého soukromého názoru hulvátská? Tím lépe, že spolupráce ani nezačala.

Je potřeba to brát prakticky, ne z hlediska ublíženého ega.
07.07.2014 13:35
25
nevím co je na tom k divení nemá zájem tak proč by ti to psal?
S tím se vůbec nezatěžuj časem to budeš dělat taky:)
07.07.2014 14:11
26
Pokud požadujete od zákazníka nějakou reakci na cenovou nabídku, tak si o ni napište. Např. "Prosím o zaslání Vašeho stanoviska k naší cenové nabídce, ať už bude jakékoliv."
07.07.2014 14:44
27
Původně odeslal macula
Pokud požadujete od zákazníka nějakou reakci na cenovou nabídku, tak si o ni napište. Např. "Prosím o zaslání Vašeho stanoviska k naší cenové nabídce, ať už bude jakékoliv."
Což opět funguje jen v ideálním světě, ne tom našem :)
07.07.2014 15:15
28
Už to zde párkrát bylo. Přestaň řešit zkroušení v tom, že ti někdo neodpoví. Tak to porstě bylo, je a bude dál. Ty, ani nikdo jiný to nezmění. A pokud již přímo v potpávce, si napíše, VYHRAZUJI SI ODPOVĚDĚT POUZE VYBRANÝM ZÁJEMCŮM, tak o co jako jde?

Pak je zde otázka. Jsi právě TY ten vybraný? Máš dobrou odvedenou práci, kterou můžeš nabídnout? Máš pro zadávajícího přijatelnou cenu v poměru Cena vs. Výkon?
Zodpověz si tyhle otázky a budeš vědět víc.

Ono pak odpovídat na 20 odpovědí je opruz. Na mail I KDYŽ TO JAKO ZADÁVAJÍCÍ POŽADUJI, mi odpoví z těch 20 ti jeden. tak jemu odepíšu. Ten zbytek, pokud neumí dodržet jediný základní požadavek a to je odovědět formou mailu, skrývají se zde za nick, nepředstaví se, tak co jako. Má smysl jim vůbec odpovídat? Ono kdyby odpověděli jak mají, tzn. mailem pokud to od nich někdo vyžaduje, člověk sesmolí těm ostatním mail, že děkuje a bla bla bla a je vyřešeno. Takhle se pak setkávají s núspěchem a jsou frustrovaní že jim nikdo neodpoví.
Přestaň řešit a ten čas věnuj sobě. Není to o hulváctví. Je to zcela běžný jev. Sám do poptávky dávám, že odpovím pouze vybraným. Komu to vadí, reagovat na poptávku nemusí.
07.07.2014 15:39
29
Původně odeslal mH~
Rád bych se vás, webtržníci, zeptal, zda jsem jediný, kdo se setkává s hulvátstvím zdejších uživatelů ve formě neodpovídání na zprávy a e-maily? Konkrétně mi jde o to, že jsem zde již odpověděl na několik poptávek, dal si práci s tím sesmolit nějakou odpověď a i to mě stojí nějaký ten čas. Musím říct, že mě docela překvapuje, jak často nedostanu žádnou odpověď.
Pokud se to stane občas, je to normální. Pokud pokaždé tak bych se snažil zjistit kde může být chyba. Třeba pokud bys mě něco nabízel a já se podíval že tady v jiném vláknu píšeš že nemáš živnosťák a ani ho nechceš přestože viditelně podnikáš, tak by mi to asi taky nestálo za odpověď...
10.07.2014 22:53
30
Zkusím to zadavateli vysvětlit z pohledu poptávajícího, který neodpovídá na všechny odpovědi...

- začínám dávat poptávky na různé služby
- ozve se mi několik lidí, vyberu si toho vhodného a tomu to také napíši
- ostatním odpovím, že děkuji za nabídku, ale bohužel nemám zájem

teď přicházejí odpovědi od těch, co v "tendru" neuspěli... Větší polovina odepíše na zamítavou odpověď něco podobného:

Děkuji za odpověď, můžete mi sdělit, z jakého důvodu jste dal přednost někomu jinému? Je to z důvodu zlepšování mých nabídek.

Má odpověď:

Bylo to z důvodu XY...

Pak obvykle přijde další otázka odmítnutého dodavatele... A při několika desítkách nabídek, je to vyloženě obtěžující a časově náročné, jelikož se obvykle nedá odpovědět nějakou "předpřipravenou" odpovědí. Navíc dnes každý ví, že nežijeme v ideálním světě...