logo
11.06.2014 11:25
1
Ahoj,
vezmu to jen stručně. Něco málo přes rok podnikám a zatím s výdělky sotva vyžívám, spíše ne. Dělám webové stránky, grafiku, e-shopy atd. Mám svojí webovou prezentaci, zákazníky se snažím shánět různými způsoby - spoluprací s reklamními agenturami(externě), obvoláváním/mailováním potenciálním klientům, přes Webtrh atd., nicméně počet zákazníků a částky za které jsem někdy nucen(je to má obživa) pracovat je katastrofální. Je to tak již přes rok a pořád se to nemění. Občas je lépe, někdy hůře, ale neustále počítám, zda-li budu mít na zaplacení internetu, el. atd. a spíše živořím...

Máte pro mne nějakou radu?

Mé webovky jsou na www.prosa.cz. Napadá mne samozřejmě, že mé práce nemusí být dostatečně kvalitní, nebo je má prezentace špatná. V neposlední řadě, že neumím s klienty komunikovat, či je spíše svým jednáním odrazuji. Jinak si momentálně nejsem schopen vysvětlit svou situaci.

Díky všem.

Co se právě děje na Webtrhu?

11.06.2014 11:36
2
Ocividne mate zalibu v obrovskych headerech...

On uz i ten vas web je takovy divny abych se priznal. Super mega velka uvodni stranka se stolem, fajn. Mam full HD rozliseni a v podstate vidim jen maly naznak toho nadpisu "co delam" vetsina lidi co k vam prijde ani nevi, ze neco nize mate.

Sjedu nize na webdesign a kliknu na to Judo - otevre se mi okno s nahldem.

Kdyz ale kliknu na Victoria Real otevre se mi uplne jine okno "detail reference" a kdyz kliknu "vratit zpet" tak misto toho, aby byl zase tam kde jsem byl, hodi mne to uplne nahoru na vas web a musim zase skrolovat.

Ja osobne bych zacal proste svym webem, at funguje jak ma, at je to vase vizitka, ktera vas proda.

Jinak z meho pohledu zakaznika na tom webdesignu, ci designu a grafice nevidim nic moc extra. Proste to, co zapadne do spousty podobnych vytvoru a nemel bych uprimne duvod vas primo oslovit s tim, ze jste mne zaujal a chci s vami spolupracovat.
11.06.2014 11:43
3
Odkazy na reference, kontakt apod. dát i někam nahoru, ten header je pěkný, ale fakt tam chybí ty odkazy.

Do kontaktů si dej adresu!!! I když se s tebou nechci nikdy vidět, tak bych v případě zájmu o služby chtěl dát vydělat třeba raději někomu místnímu z mého okolí, abych ho případě potřeby mohl osobně vidět a něco s ním konzultovat. Nikdy bych nezadal práci anonymovi jen s e-mailem a telefonem.
11.06.2014 12:01
4
Kromě gigantického úvodu na mě jako laika působí prezentace designově ok.

Ale otázka, jak shánět zákazníky, je opravdu úsměvná ... o tom podnikání je, že někomu to jde a někomu ne, kdyby existoval na vše konkrétní recept podle šablony, byl by každý podnikatel a multimilionář.

Pokud tě to baví tak to dělej jak nejlépe umíš, zlepšuj se a uvidí se.
11.06.2014 12:14
5
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že sehnat zakázku je dneska kunšt...
11.06.2014 12:26
6
Tipy za mne ... většinou prodávají doporučení, kdy vás spokojený zákazník doporučí dalšímu zájemci. Funguje to u vás? Pokud ne, ptejte se proč?

Jinak:
- Proč se nelze z referenčních náhledů dostat na skutečné weby? Jak už někdo zmiňoval výše, pokud by tam byl i kontakt na někoho, kdo o vás referenci podá, bylo by to lepší. Osobně si rád ověřím referenci, když někoho neznám.
- Proč se ze 3 stručných popisků, co děláte, nedostanu někam, kde dostanu detailnější informace, orientační ceny typických zakázek (logo, banner, ... )?
- Zvláštně vypadá nadpis Michale Procházka versus email jaraprochazka ... a pokud máte doménu prosa.cz, uváděl bych mail @prosa.cz, nikoliv @seznam.cz. Působí to jako že máte webdesign jen "na vedlejšák".
- I když asi pracujete sám, "tvařte" se alespoň na webu jako grafické studio ;-) A nabídněte i doplňkové služby (třeba tisky, určitě máte kontakty na tiskárny a pokud těžko sháníte zakázky, určitě i čas tyhle "nadrámcové" práce zákazníkům zajistit; nebo dodávku kompletního webu s tím, že programátorské práce zadáte někomu tady z Webtrhu)
- Jako grafik bych se chlubil i jinými oblastmi, abych dokázal svoji kreativitu, cit a schopnosti (fotografování?, malování?, užitý design?, ...)
11.06.2014 12:33
7
Původně odeslal zasche
- I když asi pracujete sám, "tvařte" se alespoň na webu jako grafické studio ;-) A nabídněte i doplňkové služby (třeba tisky, určitě máte kontakty na tiskárny a pokud těžko sháníte zakázky, určitě i čas tyhle "nadrámcové" práce zákazníkům zajistit; nebo dodávku kompletního webu s tím, že programátorské práce zadáte někomu tady z Webtrhu)
Přoc se tvářit jako něco, co nejsem? To by mě osobně odradilo...
11.06.2014 13:07
8
Díky za reakce všem, asi neodpovím konkrétně ke všemu, ale to hlavní:

Můj web - s poznámkami, úpravami souhlasím bez výhrad, zní to logicky, především to, že není příliš user-friendly. Zamakám na tom.

Samozřejmě nejsem naivní, uvědomuji si, že dokonalý recept na shánění zákazníků není, nicméně spíše mě právě zajímá, jak se na to dívají lidé, kteří se v tom pohybují, či potenciální klienti. Moje práce mě baví, spíše jde o to, že pro mě není dostatečně k uživení se. Chci jí dělat, věnuji se jí přes den i v noci, ale výsledky nikde. Jediný výsledek je, když to řeknu lidově, že nemám co do huby :-)

Jako grafické studio se právě tvářit nechci. Spíše jsem se snažil najít výhodu v tom, že jsem sám a nemusím tedy nikoho dalšího "živit".
11.06.2014 13:15
9
Stálý zaměstnání je výhoda a tohle de přeci dělat i na vedlejšák...aspoń bude co do huby ;-)
11.06.2014 13:27
10
Původně odeslal hrncal.junior
Přoc se tvářit jako něco, co nejsem? To by mě osobně odradilo...
Většina grafických studií je stejně o 2-3 lidech kvůli zastupitelnosti a administrativě. Je jen otázka času, kdy kolega kvůli zakázkám nabere minimálně administrativně obchodní sílu ...

Ale můžu mít zkreslený pohled, zadávám IT práci za velkou firmu, kde je spolupráce s živnostníkem brána spíše jako riziko. A mám dost zkušeností, kdy se naplnilo (nedodání včas kvůli nemoci, jiné urgentnější práci, dokonce i nedodání vůbec kvůli autonehodě ...).
11.06.2014 13:30
11
No ale teďkon ji ještě nemá....
11.06.2014 13:38
12
ještě mě napadá ... pokud jazykově zvládáte, pro západ jsme stále ještě levnější pracovní síla, takže by byla dobrá anglická jazyková mutace webu ... a nabídnout své práce do zahraničí (nejem severní Čechy, ale i ČR jako taková je "malý rybníček" na uživení v tomhle oboru

... a možná bych zkusil nabízet/prodávat připravené designy webů na open source na podobných webech viz. např. http://templates.entheosweb.com/ (ale to je jen nápad, netuším, jaká je úspěšnost prodeje)
11.06.2014 14:00
13
Těch hlavních cest vidím několik:
- prodávat šablony designů, zároveň studovat webdesign
- snažit se dělat i obchodničinu (procházet webové prezentace firem a zkusit prodávat redesign těm, kteří mají postkomunistický vzhled webu), zároveň studovat webdesign
- snažit se prosadit jako subdodavatel pro programátory a studia, kteří potřebují grafické práce, zároveň studovat webdesign
- dát dohromady markeťáka, programátora a Vás, sehnat si obchodníka, který tak bude mít co prodávat a přesto se stále učit webdesign

Na co zapomeňte:
"zákazníky se snažím shánět různými způsoby...obvoláváním/mailováním potenciálním klientům, přes Webtrh atd."
11.06.2014 14:05
14
Vlastní zkušenost:

Dnes je to dva roky co mam ŽL. Rok a půl trvá v týhle brandži rozjezd a to jsem měl ještě štěstí na klienty. Jak píšou jiní. Nejlepší cesta je přes spokojené zákazníky, popř. přes známé. Dělej subdodávky. Líp se mají akorát větší firmy, protože mají reference od větších firem třeba. Sám do tohohle stavu pomalu přerůstám, že je lepší mít s někym firmu. Já třeba k webům ještě reinstaluji pc. Taky to žádná raketa není, ale přežít se za to dá slušně. Pokud chceš ale vydělat welký prachy, tak vlastní projekt ( affil, eshop ). Tohle je na uživení, ale pokud nejsi s.r.o, tak na extra zisky to nevidim. Plus investuj do reklam. Prostě toť jediná cesta. Je nás moc. Toť můj názor.

---------- Příspěvek doplněn 11.06.2014 v 14:11 ----------

+ se zamysli nad svým hodnocením zde na webtrhu. Já už neodepisuju lidem co nemají 100% a u nulových jen dle uvážení.
11.06.2014 14:24
15
mna osobne trochu odradza ked vidim ze potencionalny partner ma mejl napr. na sezname.. je problem pouzit tu domenu co mas?
11.06.2014 14:29
16
Treba ted je web nedostupny - Jejda! Prohlížeči Google Chrome se nepodařilo připojit k serveru www.prosa.cz

Přejděte na kopii stránky www.­prosa.­cz uloženou v mezipaměti


To taky na důvěře nepřidá...
11.06.2014 15:22
17
Původně odeslal zasche
- I když asi pracujete sám, "tvařte" se alespoň na webu jako grafické studio ;-) A nabídněte i doplňkové služby (třeba tisky, určitě máte kontakty na tiskárny a pokud těžko sháníte zakázky, určitě i čas tyhle "nadrámcové" práce zákazníkům zajistit; nebo dodávku kompletního webu s tím, že programátorské práce zadáte někomu tady z Webtrhu)
- Jako grafik bych se chlubil i jinými oblastmi, abych dokázal svoji kreativitu, cit a schopnosti (fotografování?, malování?, užitý design?, ...)
Tohle bych vážně nedoporučoval. Není důvod tvářit se jako studio, když studio nejsi. A poslední rada je cesta do pekel (resp. cesta, jak dalších několik let přešlapovat na místě). To, co tě dostane výš, je specializace. Klidně dělej víc věcí, mít dobrý rozhled nikdy není na škodu, ale potenciálním zákazníkům prezentuj jen jednu hlavní činnost.
11.06.2014 15:52
18
Původně odeslal Flay
Tohle bych vážně nedoporučoval. Není důvod tvářit se jako studio, když studio nejsi. A poslední rada je cesta do pekel (resp. cesta, jak dalších několik let přešlapovat na místě). To, co tě dostane výš, je specializace. Klidně dělej víc věcí, mít dobrý rozhled nikdy není na škodu, ale potenciálním zákazníkům prezentuj jen jednu hlavní činnost.
"To, co tě dostane výš, je specializace." tohle vytesat :-) nicméně pokud po mě klient chce uháčkovat dečku a zaplatí co si řeknu, tak mu ji uháčkuju.
11.06.2014 16:08
19
Původně odeslal Flay
Tohle bych vážně nedoporučoval. Není důvod tvářit se jako studio, když studio nejsi. A poslední rada je cesta do pekel (resp. cesta, jak dalších několik let přešlapovat na místě). To, co tě dostane výš, je specializace. Klidně dělej víc věcí, mít dobrý rozhled nikdy není na škodu, ale potenciálním zákazníkům prezentuj jen jednu hlavní činnost.
Asi jsem to špatně napsal. Doporučení nebylo prezentovat se jako něco, co nejsem. Měl jsem na mysli to, co tu psal Morpheus.Walker, který to i z vlastní zkušenosti potvrdil - "opticky" větší firma přitahuje více a větší zakázky a působí věrohodněji.
11.06.2014 17:36
20
Co se týče ještě dalších možností, řada lidí balancuje, co je vyjde finančně nejvýhodněji, nebo jak si mohou zkvalitnit svou životní úroveň. Lidé živící se onlinem snižují životní náklady odstěhováním se do zahraničí (např. Thajsko), někoho to donutí najít si práci v zahraničí, ale v ČR mě napadla ještě jedna alternativa.

Pokud někdo nepotřebuje pravidelné osobní schůzky s klienty, případně s agenturami, pro které dělá a je opravdu rád, že vyžívá, schůdným řešením by mohlo být nalezení si práce, kde se nepředře, např. někteří recepční (není to všude), mají prostor pro případnou vlastní práci, především na nočních směnách... Poté daný grafik může jít i o něco níže s hodinovkou, čímž je konkurenceschopnější, protože hotel, jeho zaměstnavatel, mu v podstatě ušlý zisk doplatí a vydělá si i o něco navíc.
11.06.2014 21:14
21
Recept je celkem jednoduchý, cesta je hlavně ze začátku náročná, ale pokud půjdeš správným směrem, k vysněnému cíli se jednoho dne dostaneš. Akorát teď možná zbytečně v určitých detailech odbočuješ špatným směrem a proto se nacházíš v bezedném kruhu.

Cíl je takový, aby zákazníci oslovovali tebe a ne ty je a abys měl pár zákazníků, klidně jednoho nebo dva, kteří budou s tebou dlouhodobě spolupracovat, což je taková příjemná jistota, abys měl dostatek práce, která bude dobře placená a zároveň nějaký volný čas, který je taky důležitý. Hlavní je jediná otázka, co udělat pro to, aby mě zákazníci sami oslovovali?

Proto, aby zákazníci oslovovali tebe musíš být dobrý ve svém oboru a musíš se umět náležitě prezentovat, potom to půjde. Dle tvých referencí je vidět, že na to máš a tvá práce by mohla potencionální zákazníky zaujmout.

Co je ale špatně:

1) Tvůj profil na Webtrhu, hodnocení 78%, ano, je to pořád nadprůměrné číslo, kladných hodnocení je více a třeba ty negativní komentáře nemusí být vždy úplně oprávněné, jindy zase ano, ale to poptávajícího prostě nezajímá a neví to, vidí 78% a už má trochu pochybností. Musíš mít prostě lepší hodnocení, ale týká se to samozřejmě jen obchodu v rámci Webtrhu. Lidem se moc riskovat nechce, chtějí spíš jistotu kvality - tedy ti, kteří nemají rozpočet stovku za práci.

2) Vybudování si jména/značky na internetu mimo Webtrh. Zaregistruj se nebo spíš si uprav profily na firmy.cz, najisto.cz atd., prostě aby tě lidi našli z katalogu i vyhledávače.

3) Pokud tě najdou, musíš se potom umět náležitě prodat. Tvé stránky, nevím, jestli je to vlastní práce nebo šablona, ale z grafického hlediska vypadají dobře, rozhodně to patří mezi to lepší a je tam znát grafické cítění, i když struktura je dnešní standart, kteří používají skoro všichni. Praktičnost zde ale pokulhává, v jednoduchosti je síla, ale tohle je až moc jednoduché, pokud to nemá být jen obyčejná vizitka. A chybí nějaký originální detail, který tě bude odlišovat. Nemusí být, ale může. Zkus víc pracovat s referencema, nějaký kratší detailnější popisek. Zákazníka zajímá cena. Nemáš tam ani orientační ceník. Koncovka seznam.cz u e-mailu taky nevypadá moc profesionálně. Zákazníka zajímají reference, cena a hodnocení nebo zkušenosti jiných. Chybí tam IČ. Adresa nebo aspoň město. Vytvoř si třeba profil na LinkedIn a odkazuj tam ze stránek. Je to teď trochu anonymní.

Když budeš mít 100% kladných hodnocení na Webtrhu, tvé šance se tím taky na Webtrhu o dost zvýší. Když budeš mít nejenom hezký, ale taky praktický stránky a možnost tě aspoň trochu dobře najít na internetu (třeba dle místa bydliště, když někdo bude hledat grafika z okolí), tvé šance na získání práce se tím na internetu zvýší. Potom můžeš rozdávat vizitky a dát o sobě vědět i jinak, ale nepoužívej obecné "spamové nabídky", můžeš na někoho narazit, ale spíš to koncipuj konkrétně, pokud to vyzní tak, že o tebe nikdo nemá zájem a musíš prosit o práci, tak to moc velký účinek taky nemá. Pokud nemáš zrovna co na práci, zlepšuj tohle a dál se zaučuj v řemeslu, když budeš mít co nabídnout, zákazníci si tě potom sami najdou a osloví. Když to nepůjde, zkus pracovat pro nějaké grafické studio, které ti dá zázemí nebo pro nějaký e-shop atd. nebo si k tomu najdi nějakou bokovku.

Je to jako hra, kde ze začátku nemáš nic a postupem času sbíráš nový achivmenty a zvyšuješ svůj level.

Pokud se ti to podaří, i když to může nějaký čas trvat, můžeš pak získat slušný zázemí a být svým pánem. Zkus to prostě vypilovat, aby zákazníci měli co nejvíc důvodu si tě "najmout". Píšu to trochu narychlo, třeba nějaká rada přijde vhod, možná ne, uvidíš.
11.06.2014 22:34
22
Původně odeslal hrncal.junior
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že sehnat zakázku je dneska kunšt...
Protoze je to kumst, ne kunst...

---------- Příspěvek doplněn 11.06.2014 v 22:45 ----------

Původně odeslal Repik
Díky za reakce všem, asi neodpovím konkrétně ke všemu, ale to hlavní:

Můj web - s poznámkami, úpravami souhlasím bez výhrad, zní to logicky, především to, že není příliš user-friendly. Zamakám na tom.

Samozřejmě nejsem naivní, uvědomuji si, že dokonalý recept na shánění zákazníků není, nicméně spíše mě právě zajímá, jak se na to dívají lidé, kteří se v tom pohybují, či potenciální klienti. Moje práce mě baví, spíše jde o to, že pro mě není dostatečně k uživení se. Chci jí dělat, věnuji se jí přes den i v noci, ale výsledky nikde. Jediný výsledek je, když to řeknu lidově, že nemám co do huby :-)

Jako grafické studio se právě tvářit nechci. Spíše jsem se snažil najít výhodu v tom, že jsem sám a nemusím tedy nikoho dalšího "živit".
Tvar se jako "grafik", kterym chces byt. To staci. Neoslovuj koncove zakazniky, oslov agenturu, studio, proste firmu, ktera hleda grafika jako externistu. Firem je spousta. Druha vec je zvazeni castek, ktere za svoje vytvory pozadujes, tam bude hlavni zadrhel. Tvuj web me nijak neohromil, takze pocitam ze operujes castkama kolem 3 - 4 tisic. Takze pokud nesezenes partnera, ktery ti sezene 5 - 10 kseftu mesicne (mno, utopie), nechej se zamestnat v grafickem studiu (agenture, tiskarne) a shanej zkusenosti a reference. Flay ma pravdu v tom, ze pokud budes znat krome grafiky treba pre-press (ci cokoliv jineho - treba 3D), hned se to pozna na moznostech rozsirit rady svych klientu (udelas logo, udelas i tiskove vystupy pro reklamni katalog atp.).
13.07.2014 13:00
23
Zacal bych uvadenim pravdivych kontaktnich udaju a prestal byt zlodejem.