logo
09.11.2007 23:01
1
Maxim, provozovatel Spamy.cz a jeden z lidí zaštiťujících Den proti spamu, propaguje své projekty - sexydenik.cz, spamy.cz, komentujeme.cz, setrilek.cz, vip-seo.com - pomocí komentářového spamu na blozích.
Viz http://www.google.cz/search?q=site:r...k.cz/&filter=0

http://chevalnoir.bloguje.cz/602945-...jme-cz-wth.php
http://matejcik.bloguje.cz/602183-nove-druhy-spamu.php

Téma otevřeno tu
http://wiki.blog.lupa.cz/0711/spameri-proti-spamerum

Není to ironické?

Zputnik, stojící za Dnem proti spamu, se bohužel spojil s nedůvěryhodnou osobou.
Zajímalo by mě Maximovo vyjádření.
09.11.2007 23:43
2
Účel světí prostředky :D
10.11.2007 00:06
3
napadlo niekoho ze mozno mu chce niekto uskodit a ze si s tym dal pracu?
dufam ze pisem ako prihlaseny aby tu zase neboli komentare k tomu :D
10.11.2007 01:26
4
Tak jsem ani netušil kolik dobrodružství a adrenalinu zažiji v posledních dnech. Ale vážně: celou situací jsem nemile zaskočen. O to více, že zatím od Maxima nevidím v diskuzi na DenProtiSpamu.cz slíbenou odpověď. Nemohu jednat jinak -
Mé vyjádření k současné situaci + nutné kroky, které jsem byl nucen podniknout, hledejte zde.


Je mi moc líto, že tato akce zaměřená na férové praktiky v elektronické komunikaci, musí být "ozvláštněna" zrovna tímto problémem.

Je to cenná škola i pro mě... bez ohledu na hektické tempo při přípravách si musím dát velký pozor na výběr partnerů.

Přeji príma večer. Snad ho máte aspoň vy.
10.11.2007 02:43
5
Jojo Maxima zlinčovat, oběsit...potažmo upálit

Ah né seo spam, fuj...nebo že by tu 90% uživatelů bylo aktivními účastníky ? :thefinger:
10.11.2007 11:22
6
Nevidím velký rozdíl mezi emailovým a komentářovým spamem.
10.11.2007 12:11
7
Původně odeslal jilm
Nevidím velký rozdíl mezi emailovým a komentářovým spamem.
Sám nevidím (kromě použitého média) vůbec žádný rozdíl mezi emailovým a komentářových spamem.

Komentáře NETWINGS SOLUTIONS měli (věřím, že můžu používat už jen minulý čas) jedno specifikum - dokud člověk důkladně nezanalyzuje jednotlivé příspěvky, tak vypadají, že opravdu jsou k věci. Některé na druhou stranu moc ne, ale popravdě - když se podívám do některých i profláklých blogů, tak mám pocit, že od věci mluví každý druhý. ;o) Klasická a jednoduchá podoba komentářového spamu je viditelná na první pohled, toto je složitější. Člověk nevidí do pohnutek toho, kdo ten komentář psal.

Pokud já osobně píši komentář, pak pro mě základní dělítko mezi normálním komentářem a komentářovým spamem dává asi taková otázka: "Je primárním cílem toho, že píšu komentář, jen prolinkovat na svůj web nebo přispět do diskuze?" I mě by štvalo, kdyby mi na blog chodili lidi jen se záměrem prolinkovat se na sebe. Mazal bych je.
11.11.2007 15:20
8
Původně odeslal Tom@S
napadlo niekoho ze mozno mu chce niekto uskodit a ze si s tym dal pracu?
dufam ze pisem ako prihlaseny aby tu zase neboli komentare k tomu :D
s ohledem na to, že ty komentáře měly jako referer stránku komentujme.cz, což je celkem prokazatelně stránka netwings, tak to by si někdo musel dát opravdu velkou práci.
11.11.2007 18:22
9
Původně odeslal matejcik
s ohledem na to, že ty komentáře měly jako referer stránku komentujme.cz, což je celkem prokazatelně stránka netwings, tak to by si někdo musel dát opravdu velkou práci.
Referer se dá jednoduše podvrhnout, zas tak velká práce to není. Tím ale nechci nikoho obhajovat.
12.11.2007 10:56
10
Zajímalo by mě Maximovo vyjádření.
Prosim podepis se jinak, nez anonymni "Pozorovatel" a pak muzes cekat nejake vyjadreni.

Oficialni zprava je zde: http://blog.spamy.cz/komentarovy-spam/
12.11.2007 11:40
11
Maxime, v té "oficiální zprávě" jsi v mnoha dlouhých odstavcích... vůbec nic neřekl. Všichni víme, že jsi najal komentářové spammery.
http://otc.bloguje.cz/609539-tak-uz-toho-mam-dost.php
Tady v diskusi napsal rovnou čtyřikrát, pokaždé s jinou URL
http://numa.bloguje.cz/601339-jak-pero-poskocilo.php

Kdy na Spamy.cz napíšeš o Netwings Solution? :)
12.11.2007 11:47
12
No nevim :)
Nekdo mozna vi, ze jsem najal komentarove spammery. Nekdo jiny mozna vi, ze jsem najal lidi, kteri komentuji clanky relevantnimi komenty. To jsou dva ruzne pohledy a je kazdeho vec, ktery si vybere.

Kdy na Spamy.cz napíšeš o Netwings Solution?
Trochu mi unika smysl, proc bych to mel delat? Na Spamy.cz pisu o spamech, ne o komentarich :)

Pozn: NETWINGS SOLUTIONS :P
12.11.2007 12:20
13
Hm. teda pod lampou je najvacsia tma?
12.11.2007 16:10
14
Původně odeslal Pette
Hm. teda pod lampou je najvacsia tma?
No pokud si to někdo dokáže dobře odůvodnit (např. tím, že se o spam nejedná) :D.
12.11.2007 18:08
15
Já bych řekl, že k tomu mám asi postoj odlišný od většiny z vás, něco mezi postojem maxe a ostatních.
Nejdřív bych rozlišoval pojem "spam" a "spam". Za typický sam nejhrubšího zrna považuji např. hotel u lípy. Zasílají mi něco, co mě absolutně nezajímá, nemá to s mým oborem absolutně nic společného a několikrát jsem jednoznačně vyjádřil nesouhlas se zasíláním.
Naopak pokud mi přijde na mail zcela relevantní spam, byť je to spam, tak to beru jako celkem v pořádku.

Stejně se na to dívám u toho, čemu tu říkáte komentářový spam. Za spam považuji, pokud někdo přidá do blogu něco ve smyslu "to je super". ANO, TO JE SPAM A TO JE HUMUS.
Pokud mi ale někdo přidá zcela relevantní komentář do blogu, tak je to podle mého názoru naprosto v pořádku, i když si tam dá svůj odkaz.

V tom bych nerad pominul fakt, že jestliže někdo přidá deset komentářů o jedné větě, tak k tomu zas tak moc schovývavý nejsem, což je bohužel částečně tento případ, nicméně pokud by to bylo zcela korektně komentované a žádné OT, nevidím nejmenší problém, i když je to defacto placené komentování.
12.11.2007 18:30
16
Původně odeslal kraja
Já bych řekl, že k tomu mám asi postoj odlišný od většiny z vás, něco mezi postojem m........

To je super :)))
12.11.2007 19:45
17
Souhlasim s Krajou - akorat to mohli trochu lip vychytat, vetsinou ty komentare stoji za prd a hned jsem je poznal - treba na Johnove blogu jsou jako pest na oko a docela me to zrovna ne jeho blogu dost urazilo...
12.11.2007 20:07
18
To ano, ten system samozrejme prosel nejakym vyvojem - ne vse bylo idealni hned od zacatku. Ted je to jine (nerikam, ze dokonale) a takove omyly (vic komentu k jednomu clanku, nerelevantni komentare) by se stavat nemely.
12.11.2007 20:42
19
kraja, Maxim: Asi zde všichni víme, co si představit pod komentářovým spamem "hrubého zrna" (viz http://www.novum.wz.cz/q/index.php). Toto je sviňárna nejvyššího kalibru a na to je jediné řešení: pověsit za kule do průvanu.

S Maxovým komentářovým systémem je to imho složitější. Není to černé ani bílé... prostě taková nepříjemná šedá zóna. Osobně bych si takové komentáře na svém blogu nepřál a dal bych to i najevo. Na druhou stranu musím uznat, že se Max snaží ten svůj systém vychytat (jak píše výše). Je otázkou nakolik je v lidských silách udržet férovou funkčnost takového systému - bojím se, že náklady na takový systém jsou tak vysoké, že se to prostě moc nevyplatí. Otázkou pro mě tedy je, jak vysoká cena té služby musí být, aby jednotliví komentátoři (kteří si zcela racionálně a přirozeně hlídají svou přiměřenou hodinovou sazbu) nesklouzli k psaní komentářů s nízkou vypovídací hodnotou a k finálnímu "svinění" blogů.

Můj osobní názor: na svůj web bych si to nedal, ani bych to svému zákazníkovi nenabízel (vzhledem k případné negativní publicitě). A v případě, že bych vedl projekt na řešení spamové problematiky, tak bych ho kvůli případné (a jak vidíme, tak i reálné) negativní publicitě, ani nepouštěl do světa. Člověk se může rychle v očích druhých zdiskreditovat, a to bez ohledu na to, jak vychytaný se tento systém snaží udělat. Hranice mezi "škaredým diskuzním spamem" a "sofistikovanými placenými komentáři" pro mě prostě leží hrozně blízko sebe. Podle mě to bylo nešťastné řešení, že se Max do takového projektu na placené komentování pustil howgh.
12.11.2007 21:05
20
Původně odeslal kraja
Já bych řekl, že k tomu mám asi postoj odlišný od většiny z vás, něco mezi postojem maxe a ostatních.
Nejdřív bych rozlišoval pojem "spam" a "spam". Za typický sam nejhrubšího zrna považuji např. hotel u lípy. Zasílají mi něco, co mě absolutně nezajímá, nemá to s mým oborem absolutně nic společného a několikrát jsem jednoznačně vyjádřil nesouhlas se zasíláním.
Naopak pokud mi přijde na mail zcela relevantní spam, byť je to spam, tak to beru jako celkem v pořádku.

Stejně se na to dívám u toho, čemu tu říkáte komentářový spam. Za spam považuji, pokud někdo přidá do blogu něco ve smyslu "to je super". ANO, TO JE SPAM A TO JE HUMUS.
Pokud mi ale někdo přidá zcela relevantní komentář do blogu, tak je to podle mého názoru naprosto v pořádku, i když si tam dá svůj odkaz.

V tom bych nerad pominul fakt, že jestliže někdo přidá deset komentářů o jedné větě, tak k tomu zas tak moc schovývavý nejsem, což je bohužel částečně tento případ, nicméně pokud by to bylo zcela korektně komentované a žádné OT, nevidím nejmenší problém, i když je to defacto placené komentování.
To mi trochu připomíná jak kdysi dávno byli někteří jedinci za pár spamů za týden celkem rádi, protože jim jinak moc emailů nechodilo. Tématicky relevantní spam ok? Provozuješ webhosting, určitě kupuješ hardware. Myslím že nějaký nabídky hw jsou teda celkem relevantní... shopů s hw je řádově možná tisíc, když by tě každý obeslal jednou vysoce relevatní nabídkou / ceníkem za měsíc, názor na "relevantní spam" bys pravděpodobně změnil. Máš pouze štěstí že převládající názor je rozumnější (nevyžádádaná hromadná pošta = spam = svinstvo) a většina firem je slušná.

Ve skutečnosti díkybohu, že normální mailový spam je totálně nerelevantní - díky tomu se dá softwarově slušně filtrovat podle obsahu. Relevantní spam... to by byl teprv průser.
12.11.2007 21:40
21
Původně odeslal zputnik
S Maxovým komentářovým systémem je to imho složitější. Není to černé ani bílé... prostě taková nepříjemná šedá zóna. Osobně bych si takové komentáře na svém blogu nepřál a dal bych to i najevo.
Nepřeje si je žádný normální blogger. Proč by to měl dávat najevo? Mám nějak explicitně dávat najevo, že si nepřeji, aby se mi někdo vloupal do bytu a přespával v něm? Stejně jako u emailového spamu - jediný možný princip je opt-in - tedy kdo si linky od Maxe přeje, ať to dá najevo.

Původně odeslal zputnik
Na druhou stranu musím uznat, že se Max snaží ten svůj systém vychytat (jak píše výše).
Emailový spam také zůstane spamem, i když si zadavetel místo botnetu najme deset Indů, kteří budou spamy poctivě ručně personalizovat a při každém odeslání kliknou. Ruční práce, náročnější příprava a vyšší náklady na odeslání nemění podstatu věci, jenom zamlžují o co jde.

Původně odeslal zputnik
Hranice mezi "škaredým diskuzním spamem" a "sofistikovanými placenými komentáři" pro mě prostě leží hrozně blízko sebe. Podle mě to bylo nešťastné řešení, že se Max do takového projektu na placené komentování pustil howgh.
Řešení je triviální: ať Max svůj systém jasně a otevřeně popíše, nabídne bloggerům, že jim placení komentátoři budou psát "hodnotné" a "osobní" komentáře, a kdo o to stojí, ať si je u Maxe objedná, nebo nějakým tagem na stránce dá najevo, že o ně stojí. Jinak pořád pujde o spam - i když třeba sofistikovaný spam.
12.11.2007 21:47
22
Původně odeslal jk_visiting
Proč by to měl dávat najevo? Mám nějak explicitně dávat najevo, že si nepřeji, aby se mi někdo vloupal do bytu a přespával v něm?
Slovy "dát najevo" jsem měl na mysli přesně to, co udělali blogeři z bloguje.cz. Nemlčeli, ozvali se... dali to najevo.

S tvým postem a názorem souhlasím.
16.11.2007 00:39
23
Původně odeslal zputnik
kraja, Maxim: Asi zde všichni víme, co si představit pod komentářovým spamem "hrubého zrna" (viz http://www.novum.wz.cz/q/index.php). Toto je sviňárna nejvyššího kalibru a na to je jediné řešení: pověsit za kule do průvanu.
Asi tak nějak. Jednou jsem si nastavil ruční schvalování komentářů-asi jsem někde něco přehlídl a špatně jsem to nastavil. Moc dlouho jsem se o ten blog nestaral a po čase, když jsem chtěl zase něco napsat, tak kouknu kolik komentářů mám ke schválení. Mno bylo to cca 10.000. V adminu se mi to nechtělo ručně mazat jeden po druhém ještě s potvrzení, jestli ho chci určitě smazat.
Tak jsem si užil v phpmyadminu mazání. Problém byl, že se mi nepodařilo zobrazit 1000 záznamů na stránce, takže jsem to musel zredukovat jenom na 100-200(nevim přesně možná i víc), ale stejně to dalo docela fušku to dát zpátky do pořádku.

Ad Hotel u Lípy. Takže nejsem sám, komu to chodí. Já měl za to, že mi to přišlo kvůli tomu, že bydlim relativně blízko odtud a chtějí mě tak "nalákat" na to jejich prase nebo co to nabízejí. Tak někdy si zase najdu pár minut na podání stížnosti. Když jsem jí naposled podával(uoou a provozovatel freemailu, ISP apod), skončilo to alespoň zrušením emailu u toho freemailu a možná i zrušení připojení. Ale tohle už si nepamatuju tuplem - je to fakt hodně dlouho.
16.11.2007 09:07
24
Zrušená schránka hotelu u lípy? Udělaj si další. Z mého pohledu někoho, kdo bych řekl se v serverech relativně dobře orientuje můžu jedině tak smutně konstatovat, že není problém to vyspamovat tak, aby mě někdo jen tak nenašel.

Jenom z čistě amaterského pohledu - mám na notebooku ubuntu a na localhostu postfix pro odesílání odchozí pošty. I pro windows existuje určitě spousta mailserverů, a určitě i nějaké free smtp, které se nainstaluje přímo na lokální pc. Je problém si sednout s notebookem do KFC a z wifi to tam poslat? (a něco požrat, což jsou jediné náklady na rozeslání - já mám rád strips menu, to kdyby mě chtěl někdo pozvat ;-) ). Jak to chcete blokovat? Odřežeme všechny kfc od netu? A potom mc donaldy, kam si přesednu? Dneska je wifi na každým rohu a dá se to vyspamovat prakticky odkudkoli.

Podle mě jsou náklady které zežere UOOU vyhzené peníze, spam se nedá reálně vyřešit, předpokládám že hotel u lípy by popřel že cokoli posílá a řekl by že jim chce tím někdo uškodit. Stejně jako jakýkoli jiný spammer.
16.11.2007 09:22
25
Původně odeslal kraja
Podle mě jsou náklady které zežere UOOU vyhzené peníze, spam se nedá reálně vyřešit, předpokládám že hotel u lípy by popřel že cokoli posílá a řekl by že jim chce tím někdo uškodit. Stejně jako jakýkoli jiný spammer.
- Pro ÚOOÚ je problematika spamu jen jednou z činností, kterou vykonávají. To, že jsou v této oblasti docela dost okleštěni nefunkční legislativou, je smutným faktem. Jakákoliv "šikovnější mrdka" si může relativně legálně spamovat... jednou z možných zbraní se mi jeví hodně negativní publicita takových "marketingových strategií" a firem, které se vydají touto cestou.

- Smutné je, že Hotel U Lípy vlastně ani nemusí nic moc popírat. Současné zákony jim hrají do karet. Bohužel.

P.S. Já ujíždím na McCountry. ;o)
16.11.2007 09:29
26
Původně odeslal tomart
Ad Hotel u Lípy. Takže nejsem sám, komu to chodí. Já měl za to, že mi to přišlo kvůli tomu, že bydlim relativně blízko odtud a chtějí mě tak "nalákat" na to jejich prase nebo co to nabízejí. Tak někdy si zase najdu pár minut na podání stížnosti. Když jsem jí naposled podával(uoou a provozovatel freemailu, ISP apod), skončilo to alespoň zrušením emailu u toho freemailu a možná i zrušení připojení. Ale tohle už si nepamatuju tuplem - je to fakt hodně dlouho.
Můžeš třeba i zavolat přímo panu Geyerovi a pobavit se s ním o tom... <reklama>nebo příští rok podpořit Den proti spamu a zavolat spolu s dalšími</reklama>. ;o) Myslím si, že takových 200 telefonů za den by nebylo špatným znamením.

Taktika: negativní publicita, nátlak zainteresovaných skupin a snížení reputace dělá svoje - počínaje (i)legální dětskou prací v Asii a konče českými spammery.
16.11.2007 13:26
27
Pane Černý,
v poslední době jsme obdrželi několik stížností od uživatelů na komentářový spam, odkazující, dle všech příznaků, na projekty společnosti Netwings Solutions. Uživatele toto počínání obtěžovalo a žádali okamžitou nápravu. Vzhledem k tomu, že jste na diskusních fórech doznal, že za celou akcí stojíte Vy, obracím se proto přímo na Vás.

Vaše počínání hodnotím jako vědomé a cílené obtěžování uživatelů serveru Bloguje.cz a vyjadřuji s nimi, coby vedoucí projektu Bloguje.cz, rozhodný nesouhlas.

Vaše komentářové praktiky, ať už jim říkáte jakkoli, jsou dle právního názoru provozovatele serveru Bloguje.cz v rozporu se zákony ČR, a z toho důvodu je nežádoucí, abyste k jejich provozování nadále využíval služeb serveru Bloguje.cz.

Vzhledem k požadavku na okamžitou nápravu jsem podniknul v tuto chvíli kroky vedoucí k tomu, abyste z přidávání komentářů neměl ten zisk, jaký pravděpodobně očekáváte. Doufám, že Vás toto opatření donutí k zamyšlení a buď přesunete svůj zájem k jinému serveru, nebo (a to bychom myslím uvítali všichni) k jinému způsobu propagace vlastních služeb, než je ten, který jste zvolil.

Pevně věřím, že Vám takto vyjádřený nesouhlas stačí k tomu, abyste od jakéhokoli pokračování této či podobné akce upustil, a že nebudeme nuceni podniknout jiné, důraznější kroky.

Píši Vám to takto veřejně, pro jistotu Vám svůj názor nechám zaslat ještě oficiálním doporučeným dopisem na Vaši adresu, uvedenou v OR.

Martin Malý
vedoucí IT projektů / Bloguje.cz
LAAR, a.s.
14.12.2007 08:03
28
Reakce na toto: http://webtrh.cz/2876-komentarove-odkazy-komentujme

Maxi, myslím, že po tom, jak bylo komentujme.cz zhodnoceno jinými, se jedná téměř o čiré šílenství něco takového spouštět.

Proč do toho jdeš?
14.12.2007 08:54
29
Pokud Tě naše chování pohoršuje, či z jiného důvodu nechceš, abychom psali komentáře na Tvůj blog, napiš nám email s adresou blogu a ten bude obratem vyřazen z naší databáze.
:D :D :D
14.12.2007 10:16
30
Původně odeslal zputnik
Maxi, myslím, že po tom, jak bylo komentujme.cz zhodnoceno jinými, se jedná téměř o čiré šílenství něco takového spouštět.
Proč do toho jdeš?
Já si nemyslím že je to čiré šílenství ba naopak, i negativní reklama je taky reklama a tato služba bude (pokud bude dobře dělaná) určitě využívána a přinese peníze - a o to jedině jde