Zadejte hledaný výraz...

Banka versus klient – finanční arbitr

webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
29. 6. 2013 13:27:45
Ahoj
chci se s vámi podělit o můj příběh, který může být pro někoho inspirací a někoho návodem
V březnu tohoto roku, jsem si chtěl udělat radost a zakoupil jsem v UK na shopu drobný dárek v hodnotě 1200 euro.
Shop chtěl zaplatit dopředu částku 1200 euro, což jsem v pátek dne 8.3.2013 jako tzv. zahraniční platbu provedl přes svůj účet Raiffeisenbank a.s. -/ banka inspirována klienty./ provedl a téhož dne mi částka byla odepsána z účtu.
Bohužel v pondělí 11.3. jsem zjistil, že celá transakce a obchod je fake, a že celý eshop vůbec neexistuje.
Malá vsuvka o další formě podvodníků v UK. Shop měl standartní slušný web, pevná telefonní čísla,
kamenné obchody - dohledatelné na street view, standartní účet u Bank Loyds - "London, aktivní FB, google +, ba dokonce vlastní spedici i s trucking number... obecně dost kvalitně vše provedené...
Ihned jsem dne 11.3. žádal www.rb.cz o zastavení celé transakce tj. připsaní částky na účet.
Tím nastalo neuvěřitelné martýrium dohadů a opakovaného vysvětlovaní celého procesu pracovníkům banku. Další vsuvku tím, že máme účet již z doby ebanky, jsme bonitní klienti jsme jejich premioví zákazníci.
Dne 11.3 mě bankéř donutil dojít na nejbližší pobočku banky podat reklamaci osobně, protože ji nelze podat elektronicky. Tato reklamace je účtována částkou 1500.- Kč, kterou mi obratem banka ztrhla z účtu s tím vysvětlením že věc řeší, že to není problém etc. etc. a že se mi ozvou.
Opakovaně, nejméně jednou denně jsem věc urgoval až do pátku 15.3. kdy mi fake shop poslal sdělení že mu dnes byla platba 1200 euro připsaná na účet
Ihned jsem opět kontaktoval banku tj. www.rb.cz s žádostí jak je to možné, že místo zastavení celé transakce na kterou měli týden ji naopak připsali přijemci. Banka opakovaně tvrdila, že věc řeší.
Malá vsuvka, byl jsem a jsem velmi velmi šokován jak obrovský chaos a bordel v instituce Raiffeisenbank a.s. jako v instituci, která se stará o vaše peníze vládne. Jeden neví co děla druhý,
obecně nikdo nic neví, neustále vás přesvědčují že vás budou kontaktovat a absolutně se nikdo neozval do dnešního data tj. do 29.6.2013 přitom na reklamaci mají standartně lhůtu 30 dnů ..!!!
Vím, že pro Raiffeisenbank a.s. tj.www.rb.cz částka 1200 euro nejsou ani drobné, ale forma a uroveň komunikace a služeb v tomto případě byla neuvěřitelně tristní s nadsázkou mám pocit, že jsem byl asi první který zahraniční platbu prováděl a následně ji reklamoval, protože neměli žádný postup a teprve se to učí....
Opakovaně jsem rozmezí tak jednoho týdne urgoval vyřízení své reklamace, ovšem zcela marně a i přes zákonnou lhůtu a opakované urgence se nikdo nikdy neozval....
Zvažoval jsem další postup, kontaktoval bank Loyds London a hledal nějaké řešení.....
Perlička Bank Loyds London alespoň komunikovala, přesto, že nejsem její klient - bohužel a velmi se podivovala proč Raiffeisenbank a.s. tj www.rb.cz transakci celý týden nezastavila !!!!
Poučka první :
Pokud se vám podobný příběh stane rovnou kontaktujte banku příjemce, která může transakci také zastavit tj. nepřipsat na účet příjemce a vrátit zpět a můžete vynechat zcela nekompetetního amatéra v mém případě Raiffeisenbank a.s. .
Žalobou na Raiffeisenbank a.s. bych asi nebyl úspěšný, protože a to je potřeba zdůraznit, platbu jsem provedl dobrovolně já a banka v tomto momentu nebyla viníkem......
Ze všech špatných řešení jsem nakonec zvolil řízení u Finančního arbitra tj. podal stížnost na postupem a chaosem Raiffeisenbank a.s a žádal o vrácení pěnez.
Finanční arbitr na základě mé stížnosti zahájil řízení s bankou inspirovánou klienty tj. Raiffeisenbank a.s a dne 28.6.2013 mi částka byla vrácena... !!!
Nemusím ani zdůrazňovat, že mě dodnes Raiffeisenbank a.s nekontaktovala s tím, jak vyřídila moji reklamaci, přesto, že je to její zákonná povinnost, poplatky samozřejmě platím vesele dál...
Poučení druhé:
I nad tak velkým chaosem, bordelem a amaterismem jako je Raiffeisenbank a.s se dá domoci svým práv a tedy i peněz....
Děkuji závěrem kanceláři Finančního arbitra za vyřešení problému a Raiffeisenbank a.s přejí ať se konečně těmi klienty začne inspirovat, a zavolejte mi někdy za ty prachy co vám platím by to byla skoro slušnost...
P.S nekoušu
29. 6. 2013 13:27:45
https://webtrh.cz/diskuse/banka-versus-klient-financni-arbitr/#reply917724
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 6. 2013 13:56:35
Řek bych že na tom není nic podivuhodnýho. Pokud chce člověk po české bance něco nestandardního, tak má prostě smůlu, protože lidi v bance jedou podle předepsaných postupů a jak něco z těchto postupů vybočí, tak člověk naráží na zeď lidí kteří nemají dostatek informací, nemají dostatek pravomocí,...
Pro banku je asi levnější občas někomu prachy vrátít ze svého, než platit lidi kteří se budou těmto případům věnovat ku spokojenosti klienta. Služby klientům je nezajímají, on si totiž v ČR člověk prostě vybrat nemůže.
29. 6. 2013 13:56:35
https://webtrh.cz/diskuse/banka-versus-klient-financni-arbitr/#reply917723
Martin
verified
rating uzivatele
29. 6. 2013 14:44:00
Ten soud bys vyhrál, karetní transakce není totéž co převod na účet. Ty jsi zaplatil a zboží nebylo dodáno, banka v případě karetních transakcí za toto ručí. Například, stalo se to asi před rokem, zkrachovala nějaká letecká společnost a všichni co platili kartou měli svoje peníze vráceny.
29. 6. 2013 14:44:00
https://webtrh.cz/diskuse/banka-versus-klient-financni-arbitr/#reply917722
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
29. 6. 2013 14:57:02
Napsal markoniuss;967628
Ten soud bys vyhrál, karetní transakce není totéž co převod na účet. Ty jsi zaplatil a zboží nebylo dodáno, banka v případě karetních transakcí za toto ručí. Například, stalo se to asi před rokem, zkrachovala nějaká letecká společnost a všichni co platili kartou měli svoje peníze vráceny.
Nejednalo se o karetní transakci , ale právě o převod na účet
29. 6. 2013 14:57:02
https://webtrh.cz/diskuse/banka-versus-klient-financni-arbitr/#reply917721
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
29. 6. 2013 15:16:36
Zmenit banku. RB je odpad.
29. 6. 2013 15:16:36
https://webtrh.cz/diskuse/banka-versus-klient-financni-arbitr/#reply917720
intehos
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
29. 6. 2013 17:23:11
Jestli nepotřebuješ často vyzvedávat, tak bych doporučil FIO. Postupně jsem tam přesunul všechny účty. Jednak jsou běžné transakce zdarma a za druhé jsem jednou omylem poslal prachy na špatný účet. Napsal jsem mail, za chvíli se mi volala paní na telefon, jestli jsem žádal o zrušení transakce a když jsem jí to potvrdil, tak druhý den byly prachy zpět na účtu. A to bylo o víkendu. Jinak celková komunikace mailem je poměrně rychlá a sedí tam lidi, který ti pomůžou, když potřebuješ...
29. 6. 2013 17:23:11
https://webtrh.cz/diskuse/banka-versus-klient-financni-arbitr/#reply917719
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit