Prodej domény MojeFinance.cz (vč.Moje-Finance.cz)
Zobrazují se odpovědi 1 až 29 z 29

Obchodní řetězce - dotaz na přístup do nich

  1. Webtržníci,

    má někdo z vás zkušenost s obchodními řetězci (Tesco, Datart, Electroworld, apod.) ať už jako dodavatel, nebo jako insider (nejl. pracovník nákupu [současný/bývalý]).:smoking:

    Zajímá mne oblast elektronika/počítačové zboží. Rychloobrátkové FMCG, ne.
    Rád bych se přeptal na pár detailů a poměrů, jak to teď reálně v řetězcích chodí. (Já vím, platí se úplně za všechno ;))
    To by mne mělo připravit na jednání v řetězcích, abych znal aktuální smluvní 'finty', obvyklá %, lhůty, apod.

    Nabízím dobrou večeři a pařbu na Stodolní v Ostravě za poskytnutí relevantních informací. Možná je provize za zprostředkování přístupu (otevření dveří) do vybraných řetězců.

    Ozvěte se mi prosím přes PM, Skype, ICQ, domluvíme podrobnosti možné spolupráce. Děkuji.

    ---
    Máte-li nějaké informace o řetězcích byť nejste dodavatel nebo insider a můžete je poskytnout, klidně pište (od kolegů, kamarádů, z jiných zdrojů).
    Uvítám i odkazy na diskuze/fóra obchodníků, jsou-li někde na webu.

    ---
    Můj závazek komunitě: Pokud tato zkušenost přinese nějaké ovoce, dozvím se zajímavé informace, zpracuji je, zobecním a publikuji zde, aby i další Webtržníci měli prošlápnutou cestičku nebo nějaké základní pemzum informací o tom 'velkém kamenném světě řetězců'. :andel:

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. muzu zde verejne rici, ze za vsechno se plati, stejne tak za vstup se svym zbozim do obchodnich rezezcu na "palmarni ucet" a retezce teprve pote rozhodnou zda o zbozi jevi zajem, penize ovsem v zadnem pripade nevraci

    plati se za vsechno zbozi v akcich, zbozi ve viditelne pozici regalu, ap.

    splatnost vetsiny retezcu se u drobnejsich dodavatelu pohybuje na 90 - 150 dnech !!!

  4. I já přidám svoji trošku do mlýna.

    Je to už pár let co jsem se bavil se kolegou co dodává určitý druh potravin právě do těchto řetězců. Co si pamatuji, mluvil o cca 7 poplatcích. Některé jsou výše zmíněné. Patří mezi ně také i letákovné a regálné. Smozřejmě tě s cenou stlačí na podlahu.

    Toť vše víc nepomůžu.

  5. Tesco: poplatek za vstup do "klubu", 90 dní splatnost, z faktury nakonec přijde půlka s odůvodněním: váš výrobek byl na titulní straně našeho letáku, cena 20 tisíc, protože je vaše oblečení luxusní, museli jsme k němu dokoupit i odpovídající luxusní ramínka, cena za ramínko 1 ks 245*1000 kusů..., nutnost vyložit zboží dle smlouvy přesně v 10:41 na rampě č.3, pokud přijedeš o minutu později, už tě nevyloží, různé způsoby penalizací

    Baumax či Obi: nutno zaplnit regál zbožím v hodnotě 1 mil., toto se neproplácí, platí se až další obrátka, tj. to, co se prodá až z dalších dodávek, splatnost 90 dní

    (nejsou to mé zkušenosti, ale první mého zákazníka, cca 3. roky stará, druhé jednoho známého, který jako dovozce zamýšlel jisté výrobky prodávat v baumaxu či obi, nepamatuji se již, která firma to byla je to též asi 2-3 roky)

  6. Takze ja v retezci primo pracoval a ac sem nebyl obchodnik a nerozhodoval kdo co kolik zaplati, tak jsem videl na "ucty" dodavatelu a platilo se nasledovne ( je to cca 8 let zpet ) 1. umisteni do regalu, 2. umisteni do dobre prodejne vysky ( zalezelo na poctu pater, ale vetsinou to byla rada uprostred regalu ) 3, umisteni na akcni mista ( vetsinou cela regalu + zvyrazneni cenovky ) 4, umisteni na letak. 5, skladne ( to neplatil kazdy, jen ten co mel bud objemne zbozi ci potencionalne poskoditelne , takze hlavne dodavatele mouky, cukru atd..) 6, za doplnovace ( normalne si doplneni regalu musel zajistit dodavatel sam ) a potom byl zvlastni priplatek za vubec prijmuti zbozi do retezce, to bylo invidualni, znama znacka mela obvykle slevu a nemusela se tlacit , kdezto neznamej dodavatel nejenom ze zaplatit retezci, ale soukromne i cloveku co o tom rozhodoval.

    Mozna sem na neco zapomnel,ale preci jen je to mnoho let...

  7. To co říká Mirun a Mirek je pravda, kterou jsem vyzkoušel na vlastní kůži. Jednání s obchodními řetezci je nejhorší obchodní zkušenost jakou určitě kdy zažiješ. Ze spaní tě to bude budit roky.
    Platí vše co řekli pánové M&M plus to, že když budeš mít maloobrátkové zboží tak budeš platit za to, že se to neprodává a pokud budeš mít vysokoobrátkové zboží tak za to, že se to moc prodává a že ti dávají utržit.
    Pokud despe jezdíš přes Uherské Hradiště tak mi dej vědět. Sejdeme se a já ti barvitě vše popíšu. Oběd platíš ty ;)

  8. Citace Původně odeslal zusy Zobrazit příspěvek
    Pokud despe jezdíš přes Uherské Hradiště tak mi dej vědět. Sejdeme se a já ti barvitě vše popíšu. Oběd platíš ty ;)
    Často jezdím do Hluku ;), určitě se ozvu. :thumbup:
    {vypadá to, že v UH/Hluku budu 3-4.11.}
    ----

    Díky za všechny vaše zkušenosti a postřehy. :shakehands:
    Najde se někdo, kdo má čerstvé zkušenosti s elektro/počítačovým zbožím v řetězcích?
    Pište dále, nebo mne kontaktujte. Stále jsem zvědavý....

  9. Ty hele do retezce tezko, zkus najit nekoho, kdo uz tam (z PC branze) je a byt jeho subdodavatel.

    Ale to myslim nedopadne cenove...

  10. Ahoj Petře,

    pokuď seš z Prahy,tak máš myslím určitě větší šance ,jako ti co z tama nejsou,možná to je pro někoho nesmyslné,ale je to tak co obchodních řetězců se týče sídlí 99% v praze,kde sídlí i jejich hlavní dodavatelé. Moje zkušenost- jsem z Moravy konkrétně Uherské Hradiště,měli jsme nabídku lepší než konkurence,tato nabídka putovala do všech většich řetězců ve Zlínském kraji. Hlavní vedoucí těchto provozeven byli mile překvapeni,že mají dobrou nabídku a ohlásili nám máte nejlepší nabídku,teď už jen stačí potvrzení v Praze...A co se nestalo? Nabídka byla nejlepší pro pobočku,všech stránkách vyhovující,ale bohužel naše firma není nadnárodní sídlo není v Praze,tudíž nemá se cenu ani bavit.

  11. A jsi si jistý, že to opravdu mělo co dělat s Prahou/ne-Prahou? Nemohl být problém třeba v nestálosti dodávek?

  12. Citace Původně odeslal Retal Zobrazit příspěvek
    A jsi si jistý, že to opravdu mělo co dělat s Prahou/ne-Prahou? Nemohl být problém třeba v nestálosti dodávek?
    Jsem si 100% ,jelikož alespoň konkurance v našem oboru nadnárodního typy má sídla v Praze. :-) V Praze je blaze a vaří se jinak;-) Každopádně je dneska vše o kontaktech:-)

  13. Nevim co za zbozi prodavas, nicmene jsi zvolil spatnou strategii, zbozi do retezcu se nabizi na centrale a ne vedoucim prodejen, ti o tom nerozhoduji, ti maji za ukol zajistit provoz, hlidat prodavacky , nabirat brigadniky a resit stiznosti zakazniku.

    Nakupci v retezcich si jsou vedomi sveho postaveni, sve dulezitosti pro dodavatele, jsou obletani, hyckani, nezridka uplaceni, a nemaji duvod si do vyberu zbozi kecat nejakym vedoucim z prodejny ktereho pravdepodobne nikdy nevideli. Dulezite jsou vysledky, obraty, zisky a zodpovidaji se uplne jinym lidem nez vedoucim prodejen. To jen na okraj.

    A proc se velke retezce radeji bavi opet s velkymi dodavateli ? Protoze jen velka firma dokaze splnit podminky dodavek do supermarketu. Tyka se to hlavne mnozstvi, nebot co retezce prodaji , jsou neskutecna kvanta, neskutecna mnozstvi a maly ci stredni dodavatel to proste nezvladne. Nezvladne to vyrobit, nezvladne to dovest, nezridka nezvladne logistiku dodavek atd... A proto muze byt v nekterych pripadech i drazsi zbozi nakonec levnejsi, protoze jen velky dodavatel zaruci, ze tam v tech regalech zbozi proste bude vzdy a za jakychkoliv okolnosti a lidi si jej stejne koupi nez kdyz bude prazdny regal cekat na sve zbozi (byt levnejsi).

    A vo vo tom to je.

  14. Podle toho, co jsem slyšela od člověka, který chtěl protlačit své zboží do několika obchodních řetězců (středně velká česká firma, výrobek, který nemá velkou konkurenci, ale má na trhu tady tradici), nemáš šanci se do řetězců jako nový dodavatel vůbec dostat. Ostatně například u Tesca k tomuhle zjištění nejsou potřeba ani žádné insider informace, stačí se podívat do regálů na skladbu výrobků - půlka z nich značky Tesca, zbytek známé značky, málokdy něco mezi tím.

  15. Ahoj,

    pokud se ti už podaří dostat aspoň telefon na nákupčího, největší problém
    jsou dodávky - kdy musíš okamžitě dodat mnohdy značný objem zboží, ale nikdy nevíš předem kolik. I z tohoto důvodu retězce vylučují dodavatele
    s omezeným sortimentem.

    Druhá věc, jsme v už třetí rok v unii a výrobky mohou putovat bez bariér po celé Evropě - retězce tedy přednostně jednají s těmi co mají celoevropské pokrytí. Vyjímku tvoří potraviny - tam mají ještě lokální dodávky smysl.

    Pokud na dané výrobky nemáš exkluzivitu - nejlépe pro východní Evropu jseš bez šance - maximálně můžeš upozornit na zajímavý sortiment, který si pak řetězce nakoupí jinde a levněji.

    Někde na webu existuje agentura, která se specializuje na poskytování
    informací a osobních kontaktů z řetězců, ale už si bohužel nevzpomenu na adresu.

    Hodně štěstí

    Ora et labora

    Užitečný tip: nákupčí (hlavně v hypermark.) mají na starosti značně rozsáhlý sortiment zboží , takže často nemají detailní znalosti o všech výrobcích. Jeden den nakupují jogurty a druhý den sekačky. Toho se dá šikovně využít.



    Citace Původně odeslal desp Zobrazit příspěvek
    Webtržníci,

    má někdo z vás zkušenost s obchodními řetězci (Tesco, Datart, Electroworld, apod.) ať už jako dodavatel, nebo jako insider (nejl. pracovník nákupu [současný/bývalý]).:smoking:

    Zajímá mne oblast elektronika/počítačové zboží. Rychloobrátkové FMCG, ne.
    Rád bych se přeptal na pár detailů a poměrů, jak to teď reálně v řetězcích chodí. (Já vím, platí se úplně za všechno ;))
    To by mne mělo připravit na jednání v řetězcích, abych znal aktuální smluvní 'finty', obvyklá %, lhůty, apod.

    Nabízím dobrou večeři a pařbu na Stodolní v Ostravě za poskytnutí relevantních informací. Možná je provize za zprostředkování přístupu (otevření dveří) do vybraných řetězců.

    Ozvěte se mi prosím přes PM, Skype, ICQ, domluvíme podrobnosti možné spolupráce. Děkuji.

    ---
    Máte-li nějaké informace o řetězcích byť nejste dodavatel nebo insider a můžete je poskytnout, klidně pište (od kolegů, kamarádů, z jiných zdrojů).
    Uvítám i odkazy na diskuze/fóra obchodníků, jsou-li někde na webu.

    ---
    Můj závazek komunitě: Pokud tato zkušenost přinese nějaké ovoce, dozvím se zajímavé informace, zpracuji je, zobecním a publikuji zde, aby i další Webtržníci měli prošlápnutou cestičku nebo nějaké základní pemzum informací o tom 'velkém kamenném světě řetězců'. :andel:

  16. Inu, já přímé zkušenosti nemám, ale nedávno jsem viděl zajímavý dokument o poměrech ve Wal*Martu. Doufám, že to není proti pravidlům, když na něj dám link -
    http://video.google.com/videoplay?do...for+america%3F

    Kromě věcí, o kterých povídali Mirek a Mirun je tam i několik dalších záležitostí, pro přibližnou (ne konkrétní) představu „stinných stránek” obchodních řetězců (především kritika Wall*Martu); zajímavé je i krátké vysvětlení dvou pojmů "push production" a "pull production"; dále 'aukce naruby/na nejmenší cenu' mezi konkurujícími dodavateli v nákupčích místnostech, exploitace místních podniků, práce a zdrojů a další věci, které už jsou mimo téma tohoto vlákna. Wal*Mart je ještě o několik tříd větší než Tesco & spol. a u nás (pokud je mi známo) nepodniká, ale některé praktiky, které kutá, platí i pro ostatní obchodní řetězce.

  17. Sice trochu jednostranný dokument (Wal-Mart a Čína ničí pracovní místa v USA), ale i tak hodně zajímavý, hlavně ten letmý pohled na fungování Walmartu zevnitř. Díky.

    Tady je originální stránka na PBS
    http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/walmart/

  18. Dobrý den,

    nebudu komentovat některé nekompetentní příspěvky, z kterých je patrné, že s řetězci neobchodují. Vedu odchod ve firmě, která obchoduje s několika řetězci. Nebudu říkat konkrétní metody jednání ani kontakty na nákupčí (není problém si na centrále daného řetězce zjistit), neboť je to obchodní tajemství.

    S řetězci je možné obchodovat buď tzv. celoročně, nebo jen na akce (vánoce, velikonoce, apod.)
    Pokud chcete obchodovat s řetězci jsou možné dvě cesty: přes stávajícího dodavatele, nebo přímo. Pokud chcete obchodovat přímo, je nutné vše projednat s příslušným nákupčím na centrále. Je úplně jedno jestli jste firma z Prahy nebo z Moravy!
    Nákupní oddělení jsou dvojího typu: FOOD a NONFOOD. Elektronika patří do NONFOOD. V těchto odděleních mohou být více NONFOOD nákupčích. Jsou to lidé, kteří mají velkou zodpovědnost a dost často i přehled, ale nečekejte zase úplné lumeny. Prochází školením na nátlakové techniky obchodování a proto může být obchodování s nimi stresující. Je to svým způsobem sport.

    Platí se většinou % za obrat, za letáky (inzerce) a za vystavení (např. regálovné) apod. Je třeba počítat, že pokud někdo chce vstoupit do řetězce, velmi pravděpodobně se bude jednat, že nahradí nějakého stávajícího dodavatele. Tedy je třeba si dobře nastudovat sortiment konkurenta, jeho logistiku, ... - prostě vědět o svém protivníkovi a domluvit si schůzku a začít jednat. Musíte mít vůli, když vás odmítnou přijít znovu oknem.

    Je pravda, že někteří nákupčí berou úplatky. Je také pravda, že za prokázané úplatky se okamžitě vyhazuje a takový člověk si pravděpodobně nikde nevrzne, takže to není úplně tak žhavé. Osobně úplatky nedávám a zatím si nikdo neřekl. netýká se vzorků zboží nebo sem tam nějaké víno. Mám na mysli úplatek = balík peněz. Ani jako nový dodavatel není třeba abyste úplatek dávali. Radím nedávat = vždy se to obrátí proti vám.

    Je to těžké někoho vyměnit, zvlášť pokud jim současný dodavatel dělá zajímavé obraty - je to pro řetězec riziko a cena není vždy naprosto nejdůležitější.

    Důležité pro řetězec je toto asi v tomto pořadí: servis (vratky), schopnost vykrývat objednávky, cena, šířka sortimentu.

  19. Bigllesi, díky za informace z první ruky.
    Jak vypadají takové nátlakové techniky obchodování?

  20. Citace Původně odeslal Retal Zobrazit příspěvek
    Jak vypadají takové nátlakové techniky obchodování?
    Zkus někdy pomaleji projít, nebo se usmát na slečnu nabízející parfémy na chodbě v nějakým OC. Kamarádka to dělá, dostali měsíční základní kurz a uvidíš, jak neuvěřitelným způsobem dokáží působit. Pokud je fakt dobrá, tak ti prodá i dámskou kosmetiku ;)

  21. Myslím, že Biglles mluvil o něčem jiném než o usmívajících se prodavačkách, které stačí ignorovat.

  22. Zdravím,

    všechny nátlakové techniky co jsem zažil, jsou založené na tom, že nákupčí moc dobře ví, že reprezentuje firmu, která je o mnoho větší než ta Vaše. A také ví, že obrat dosahovaný v daném řetězci je významný pro fungování Vaší firmy.

    Také jsem zažil nákupčí, kteří jsou "hloupí" - nevím jestli to hrají, ale myslím, že ne, že jsou jednodušší a často se divím, jak je možné, že někdo takový vůbec tuto práci může dělat. Jednání s nimi je kupodivu dost náročné. Také jsou nákupčí, kteří to mají v hlavě srovnané a neukazují karty jen dávají rozkazy a vyčkávají co Vy na to - na Vaše otázky nedají relevantní odpověď a nebo jsou s Vámi jakože kamarádi, ale Vy víte, že jsou zaměstnanci a že mají své cíle, za které jsou placeni - tedy jsou kamarádi až do chvíle ohrožení vlastního platu. Cílem je s nimi navázat vztah důvěry a přátelství a to není sranda!

    Mohu napsat ty typické techniky:

    1. Na Vaši nabídku dají negativní referenci a řeknou (i když to není pravda), že toto jim dá současný dodavatel a že co ještě nabídnete a postupně z Vás vysajou všechny trumfy

    2. Nákupčí vždy předhazuje, že má nabídku od konkurence, která je vstřícnější než Vy. Nemáte šanci si ověřit. Nemusí to být pravda, ale co když?

    3. Na maily neodpovídají, ale chtějí okamžitou odpověď na půl hodiny.

    4. Nezvedají telefon, ale vy ho musíte zvednout ihned.

    5. Během jednání se domlouvají nějaké podmínky, které se odsouhlasí a na konci jednání jako třešnička na dortu: ("a ještě bych zapomněl, budeme mít letos narozeniny 10 let, tak počítejte s poplatkem 300.tis nebo 1.000.000,. to podle obratu) a pokud se divíte řeknou, že si už mysleli, že jste dohodnuti.

    6. Během roku mění podmínky ve Váš neprospěch, např. neplánovaná inzerce, poplatek za nastanrdní vystavení apod.

    7. Celý rok Vás prudí, že Váš obrat stagnuje a co už konečně s tím hodláte dělat a že si napříště spolupráci pořádně promyslí...

    8. Navíc musíte počítat s tím, že každý rok budete zhruba (u NONFOOD produktů) dávat další procenta z obratu v rozmezí od 0 - 6 % přičemž hohodnout 0-2% považuju za výsledek hodný obchodního génia.

    No neříkám, že je to všechno a nebo že se to vše sejde u jednoho nákupčího, ale občas jsou to nervy. Obchod je adrenalin zvlášť s řetězci, ale je to pěkná práce, aspoň mě se líbí :)

  23. Citace Původně odeslal Ciman Zobrazit příspěvek
    Zkus někdy pomaleji projít, nebo se usmát na slečnu nabízející parfémy na chodbě v nějakým OC. Kamarádka to dělá, dostali měsíční základní kurz a uvidíš, jak neuvěřitelným způsobem dokáží působit. Pokud je fakt dobrá, tak ti prodá i dámskou kosmetiku ;)
    Myslím, že si nerozumíme. Já mluvím o jednáních na centrálách řetězců a ne na provozovnách ("barácích"). To je mimochodem druhá strana mince. Je třeba zvládnout nákup jako oddělení a pak navázat vztahy na provozovnách. Oni taky Vám nemusí potvrzovat objednávky atd....

  24. Citace Původně odeslal Ciman Zobrazit příspěvek
    ... Kamarádka to dělá, dostali měsíční základní kurz a uvidíš, jak neuvěřitelným způsobem dokáží působit. Pokud je fakt dobrá, tak ti prodá i dámskou kosmetiku ;)
    Ono kupovat a prodávat je docela rozdíl. Supermarkety si mohou ze své pozice jako odběratel diktovat podmínky a tlačit na dodavatele podle libosti.

    Ty nátlakové techniky by mě také zajímaly.

  25. Mě by zajímalo, jestli třeba takové regálovné existuje jako normální legitimní poplatek, který řetězec v historii obchodu s dodavatelem někde eviduje a jemu fakturuje. A jaké jsou další legitimní i nelegitimní poplatky, které obchodní řetězec od dodavatele může chtít. Část už tady byla naznačena, ale mě by zajímal ten předěl mezi tím, co se dá obhájit jako služba obchodního řetězce vůči dodavateli, a naopak tím, co se dá obhájit jako trestný čin…

  26. Citace Původně odeslal crs Zobrazit příspěvek
    Mě by zajímalo, jestli třeba takové regálovné existuje jako normální legitimní poplatek, který řetězec v historii obchodu s dodavatelem někde eviduje a jemu fakturuje. A jaké jsou další legitimní i nelegitimní poplatky, které obchodní řetězec od dodavatele může chtít. Část už tady byla naznačena, ale mě by zajímal ten předěl mezi tím, co se dá obhájit jako služba obchodního řetězce vůči dodavateli, a naopak tím, co se dá obhájit jako trestný čin…
    Obecně lze říct, že existují poplatky za inzerci (a do toho se dá schovat mnoho např. 5, 10, 15 let narozeniny), bonusy za obrat a poplatky za pronájem prostoru (regálovné) a eventuálně poplatky za nadstandardní umístění (např.: v akční zóně apod.).

    Buďte si jisti, že řetězce nejsou amatéři a vše je legální (berme to tak, že úplatky neexitují, neboť nejsou doklady). Dokonce na Slovensku nechávají řetězce podepsat dodavatelům, že v souladu s tamním zákonem, nejsou pro dodavatele významným odběratelem a že nejsou na řetězci nijak závislí a tedy, že řetězec nepožaduje nepřiměřené podmínky. Což často není pravda, nicméně nepodepsání tohoto dokumentu by znamenalo konec nebo výrazné omezení spolupráce samozřejmě z jiného důvodu.
    Ono je jasné, že když s řetězcem realizujete obrat v desítkách miliónů, tak ani nepomyslíte, že byste řetězec žalovali. Leda, že chcete na trhu zkončit a už Vás podnikání nebaví. Pak si to umím představit :)

  27. Kdysi jsem dohazoval do supermarketu brigádníky (což je samozřejmě úplně něco jiného než dodávat zboží), a dostat se tam nebyl až takový problém, ale se splatností faktur to bylo horší. Ve smlouvě bylo 21 dní, reálná splatnost byla tak 50-80 dní.

    Jinak jednání samozřejmě dost arogantní, klasika...

  28. Měl byste někdo na ukázku náhled smlouvy o dodávkách do nějakýho řetězce?

  29. Citace Původně odeslal Biglles Zobrazit příspěvek
    Zdravím,

    všechny nátlakové techniky co jsem zažil, jsou založené na tom, že nákupčí moc dobře ví, že reprezentuje firmu, která je o mnoho větší než ta Vaše. A také ví, že obrat dosahovaný v daném řetězci je významný pro fungování Vaší firmy.

    Také jsem zažil nákupčí, kteří jsou "hloupí" - nevím jestli to hrají, ale myslím, že ne, že jsou jednodušší a často se divím, jak je možné, že někdo takový vůbec tuto práci může dělat. Jednání s nimi je kupodivu dost náročné. Také jsou nákupčí, kteří to mají v hlavě srovnané a neukazují karty jen dávají rozkazy a vyčkávají co Vy na to - na Vaše otázky nedají relevantní odpověď a nebo jsou s Vámi jakože kamarádi, ale Vy víte, že jsou zaměstnanci a že mají své cíle, za které jsou placeni - tedy jsou kamarádi až do chvíle ohrožení vlastního platu. Cílem je s nimi navázat vztah důvěry a přátelství a to není sranda!

    Mohu napsat ty typické techniky:

    1. Na Vaši nabídku dají negativní referenci a řeknou (i když to není pravda), že toto jim dá současný dodavatel a že co ještě nabídnete a postupně z Vás vysajou všechny trumfy

    2. Nákupčí vždy předhazuje, že má nabídku od konkurence, která je vstřícnější než Vy. Nemáte šanci si ověřit. Nemusí to být pravda, ale co když?

    3. Na maily neodpovídají, ale chtějí okamžitou odpověď na půl hodiny.

    4. Nezvedají telefon, ale vy ho musíte zvednout ihned.

    5. Během jednání se domlouvají nějaké podmínky, které se odsouhlasí a na konci jednání jako třešnička na dortu: ("a ještě bych zapomněl, budeme mít letos narozeniny 10 let, tak počítejte s poplatkem 300.tis nebo 1.000.000,. to podle obratu) a pokud se divíte řeknou, že si už mysleli, že jste dohodnuti.

    6. Během roku mění podmínky ve Váš neprospěch, např. neplánovaná inzerce, poplatek za nastanrdní vystavení apod.

    7. Celý rok Vás prudí, že Váš obrat stagnuje a co už konečně s tím hodláte dělat a že si napříště spolupráci pořádně promyslí...

    8. Navíc musíte počítat s tím, že každý rok budete zhruba (u NONFOOD produktů) dávat další procenta z obratu v rozmezí od 0 - 6 % přičemž hohodnout 0-2% považuju za výsledek hodný obchodního génia.

    No neříkám, že je to všechno a nebo že se to vše sejde u jednoho nákupčího, ale občas jsou to nervy. Obchod je adrenalin zvlášť s řetězci, ale je to pěkná práce, aspoň mě se líbí :)
    Tohle mi pripomina nase dodavatele z UK:-). Nevim, jestli na tohle delaji skoleni - to je spis vycuranost (cti zkusenost) obchodaka, ktery si je jisty svou prevahou. Kdyby na to meli skoleni, tak by tam nemohli delat ti hlupaci, jak jsi psal - proste by je na skoleni, vyberovem rizeni vyfiltrovali - u nas ve firme jsme si vlastni obchodaky skolili a neschopaci tam nevydrzeli ani tyden. Tedy - vsude mas vice ci mene zkusene obchodniky, ale nebyl by mezi nimi tak velky rozdil. Ja podobna skoleni delal pro jednoho naseho operatora a delaly se tak jednou za pul roku na den az dva a za sebe muzu rict, ze ja bych se to za tak kratkou chvili nenaucil, mne to trvala skoro rok. A jak pises ty - byli tam take jak mega joudove, tak perfektni obchodnici, kteri by z fleku mohli ucit me.....Proto hadam, ze v Tescu to bude podobne.

    Jinak body 1-7 - co jsem zazil, tak v zahranici bezna praxe (v CR jsem tu cest zatim nemel, ale jak vidim, drzime krok s Evropou:-), kde se te snazi kazdy co nejvice odrbat (zvlaste banky, ktere meni podminky uveru ze dne na den - zrejme podle aktualni nalady bank. managera). Ten, kdo to nezvladne, na tom projede kalhoty.
    Naposledy upravil Michal Krčmář : 16.02.2011 v 01:35

  30. Máte někdo nějaké novější zkušenosti? :-)

Hostujeme u Server powered by TELE3