Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Redesign e-shopu kliky-kovani.cz

Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
28. 8. 2012 19:54:43
Měl jsem možnost vytvořit design pro další specifický obchod, který se zaměřuje na prodej kování, klik a všeho co k tomu patří. V obchodě dbají na vysokou odbornost, kdy jsou schopni poradit prakticky s čímkoliv, bohužel starý obchod tomu neodpovídá a jeho zpracování má za následek odliv zákazníků (předělával jsem ho po jednom antitalentu, takže je v tom jisté morální výtězství).
Takže mým úkolem bylo udělat něco, co je dostatečně jednoduché, dobře poslouží a bude i dobře vypadat. Zpracování je podřízené tomu, jak předpokládám že se lidé budou chovat a budou na e-shopu postupovat - např. na hlavní straně si pravděpodobně budou vybírat z nějakých kategorií nebo vyhledávat, nebudou náhodně procházet jednotlivé produkty. Horní panel s košíkem je přichycený, tedy bude neustále sjíždět dolů.
Hlavní strana
Hlavní strana - rozbalené menu a hovery
Kategorie
Kategorie - ukázky rozbalených nabídek
Výběr správné kliky není jednoduchá věc, takže byla výzva vytvořit způsob, jak si jednoduše vybrat bez nutnosti volat na podporu (kde se momentálně vyřizuje značné procento objednávek, proto je to i tak velmi zvýrazněné po celém obchodě). Takže jsme (resp. majitel obchodu a osazenstvo Simplie, já už jen doladil zbytek aby byl co nejjednodušší) vymysleli 2 způsoby, jeden rychlejší a pro zkušené zákazníky, a druhý pro neznalé, který vás krok po kroku provede nákupním procesem.
Detail - způsob pro mazáky
Detail - způsob pro neznalé
Detail - přidání do košíku
Košík krok 1
Košík krok 2
Košík krok 3
Obsahová podstránka
// Pokud jste si všimli domény .net v logu, tak jde ve skutečnosti o sesterský obchod, podle kterého se vytvoří podobně zpracovaná šablona, která se následně bude nasazovat na .cz web.
28. 8. 2012 19:54:43
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801905
Líbí velmi!
Přehledné, jednoduchá navigace, výborné řešení detailu pro neznalé, pěkné barvy i textury.Super design.
28. 8. 2012 20:38:19
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801904
Jirka Křovák
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
28. 8. 2012 21:06:23
V rychlosti:
obecně:
- "Máte problém s výběrem? Využijte naše..." na mě působí jako input.
- text dole pod patičkou asi pro lidi nebude. Trend už je dnes trochu jinde...
- ten pudl u "Pomůžeme vám s výběrem zboží" je co?
- nevím jestli jsou náhledy 1:1, ale font by si zasložil trochu zvětšit (celkově)
výpis produktů:
- na mě je filtr trochu moc "vystajlovanej" - pokusil bych se ho vizuálně zjednodušit.
detail:
- matoucí pojmenování pomocníka. Co takhle něco ve smyslu "Rychlý výběr" a "Průvodce krok po kroku"
- "Vybrat variantu" mě posune k výběru varianty? Trochu to působí jako select a ne button. Celkově se v detailu trochu strácím.
košík:
- vyprdnul bych se na podbarvení pod CTA (Pokračovat v objednávce). Působí to jako nějaká patička a hodně lidí by vůbec tlačítko nemuselo najít.
podstránka:
- ty komentáře k nadpisům i infohláškám na mě působí trochu amatérsky (nejde tam napsat něco seriózního, vztahující se přímo k zakázce?)
To je jen v rychlosti, určitě by se dalo co se týče použitelnosti a "tahu na branku" ladit dost. Vzhled jako takový nehodnotím - to je dost individuální záležitost.
28. 8. 2012 21:06:23
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801903
Hezky vystylizované, libí se mi zpracování detailu.
Pro neználka celkem lajcky vysvětleno jak si vybrat tu správnou variantu.
Každopádně moc mi nesedí ta dřevěná textura v hlavičce na můj vkus je moc v gunge stylu :)
Celkový dojem - kladný :) dobrá práce
28. 8. 2012 21:39:24
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801902
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
28. 8. 2012 22:09:38
Napsal longer;837683
obecně:
- "Máte problém s výběrem? Využijte naše..." na mě působí jako input.
- text dole pod patičkou asi pro lidi nebude. Trend už je dnes trochu jinde...
- ten pudl u "Pomůžeme vám s výběrem zboží" je co?
- nevím jestli jsou náhledy 1:1, ale font by si zasložil trochu zvětšit (celkově)
Jsem rád za obsáhlý komentář, ale na řadu připomínek budu reagovat, proč jsem to tak udělal a proč to nepovažuji za chybu.
- Input? Je to nápis, není tam žádná výzva k akci.
- Text dole je pro roboty, proto je dole. Aby neobtěžoval zákazníky - nevím jak ty, ale já právě tenhle trend vkládání obsahu, co by jinak lidi obtěžoval, sleduji prakticky všude.
- Pudl je ikonka podpory. Což asi víš.
- Font je povětšinou aspoň 13px, což by mělo bohatě stačit.
- Věřím že lidé bez problémů v košíku tlačítko identifikují. Proto jsem ti troufnul tam dát výraznější pozadí.
- Vybrat variantu má různé stavy, tady jsem neukázal jak to vypadá na začátku, jako první člověk klikne na rozbalovací šipky, protože je třeba zvolit co budou na obou stranách kliky. Proto to takhle působí zmateně, moje chyba.
- Já si nehraju na to být vážný, vážnější a úplně nejvážnější, když jde o výplňový text. Mohl bych tam dát lipsum, ale moje zákazníky zajímá výsledek, ne co tam napíšu, pokud nejde o něco vyloženě nevhodného. Kdybych dělal pro nějakého prďolu, tak si to nedovolím. A takové lidi bych pravděpodobně urazil už jen tím, že nechodím na schůzky v obleku.
- Klidně vypiš další věci co by se daly ladit, zatím jsem si z toho co je užitečné a má smysl vzal jen jiný text u způsobů volby produktu. Ty texty co jsi navrhnul jsou rozhodně lepší a člověku to rychleji zapne, takže díky!
28. 8. 2012 22:09:38
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801901
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
28. 8. 2012 22:13:10
Velmi pekna praca, ale filter sa mi vobec nepaci... nejak to do seba nezapada
a s tymto suhlasim:
košík:
- vyprdnul bych se na podbarvení pod CTA (Pokračovat v objednávce). Působí to jako nějaká patička a hodně lidí by vůbec tlačítko nemuselo najít.
28. 8. 2012 22:13:10
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801900
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
28. 8. 2012 22:24:28
Ještě se nad tím zamyslím - souhlasím že tady ustupuju vizuálně od toho co by bylo mnohem jasnější, ale na druhou stranu nevěřím že to lidé budou hledat - prostě se podívají dolů. A to jsem ochoten obětovat. Pokud z analytics zjistíme, že jsou tam v košíku nějaké problémy, tak se to předělá. Změnit pozadí na něco světlého je to nejmenší.
28. 8. 2012 22:24:28
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801899
dappa
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
28. 8. 2012 22:25:57
P Á Č I S A M I
- Tá vec nad footer-om. (Obchod, kategorie, rýchly kontakt) toto by som nedával vôbec
28. 8. 2012 22:25:57
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801898
Dolphi
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
28. 8. 2012 23:23:06
Obsahová podstránka - (http://lefiath.cz/portfolio/163-podstranka.png)
"Supertlačítko" ve formuláři, ok.
Pod tím formulář pro Rychlý kontakt a button s jakýmsi rádoby 3d efektem? Neok.
28. 8. 2012 23:23:06
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801897
Joom
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
28. 8. 2012 23:38:28
Je to určitě pěkná práce.. akorát to filtrování produktů mi přijde pro "obyčejné smrtelníky", kteří dělají ve fabrice.. večer zapnou kompl.. objednají si kliku... a vypnou kompl.. (čtěte běžné uživatele) trochu moc "Star wars" a zbytečně předesignované = matoucí .. Nebudou na to moc v ČR asi zvyklí :)
Logo mi přijde vůči zbytku designu levné.. .ale nevím jestli Kunwald chtěl použít logo staré :)
A radši se neptám co bude stát nakódování..
28. 8. 2012 23:38:28
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801896
Hypnotix
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
28. 8. 2012 23:44:14
Krásné, po dlouhé vidím opravdu povedený návrh. K tomu filtrování - mě osobně se moc líbí, nutilo by mě to alespoň si to zkusit :)
28. 8. 2012 23:44:14
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801895
Joom
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
28. 8. 2012 23:45:48
Napsal Dolphi;837748
"Supertlačítko" ve formuláři, ok.
Pod tím formulář pro Rychlý kontakt a button s jakýmsi rádoby 3d efektem? Neok.
Tady souhlas, že buttony by měly být jednotné.. kombinovat 2D a 3D mi nepřijde moc vhodné.
Vodorovné linky bych asi taky sjednotil.. ne jednou linka a jednou vlnovka..
+ v logu KLIKY-KOVANI.NET a ve footeru KLIKY-KOVANI.CZ ? je to tam víckrát... chvilku net.. chvilku cz .. ale pokud jde o text.. je to detail, kterej se vyřeší u kódování..
Běžný smrtelník neví, že NET i CZ je jedna firma a i možná proto bych sjednotil alepsoň logo na obou webech.. i v rámci budování "značky".
28. 8. 2012 23:45:48
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801894
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 8. 2012 12:13:56
pokud zkousnete názor negrafika, pouze potencionálního zákazníka, tak na mě je tam toho strašně moc informací na stránce, které se mi "slívají" do sebe, vadí mi, že nejsou od sebe oddělené jinou barvou pozadí. Takže těkám očima sem tam a musím se hodně soustředit. Ale je to jen můj názor, asi jsem ujetá, mám prostě ráda barvy a od sebe jasně oddělené na první blik vizuálně části. Mluvím teď konkrétně o tom, že se mi motají do sebe kategorie vlevo s produkty a hlavně těmi položkami doprodej pod nimi, nebo na hlavní stránce ty buttony s kategoriemi hned navrchu pod hlavičkou (zprava vedle nich je doprava...). Prostě tím, že je to všechno podbarveno téměř stejnou barvou, tak se musím hodně soustředit a hledat. Fakt mám ráda, když alespoň kategorie jsou hodně zvýrazněny oproti ostatním částem shopu... Nebála bych se je podbarvit ještě více, výrazněji.
Jinak moc pěkné a hrozně se mi líbí buňky s produkty - velké fotky, barevné puntíky (nové, sleva, záruka 3 roky...), viditelné základní info - působí to moc dobře.
29. 8. 2012 12:13:56
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801893
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
29. 8. 2012 12:23:06
Napsal Táňa Svobodová;837891
pokud zkousnete názor negrafika, pouze potencionálního zákazníka
Doufám že tohle není sarkasmus, protože mi jde předěvším o to, jak budou lidé design vnímat a používat, takže samozřejmě že ho zkousnu! K čemu by mi bylo, kdybych upřednostňoval názory na grafiku samotnou, ta sama o sobě nic neprodá.
Budu doufat že jsi v tomhle v menšině, je to rozhodně na obsah náročný web, a o zvýraznění kategorií jsem už uvažoval, momentálně jsem to potřeboval odevzdat na kódování, abych je dál netrápil, ale určitě na to dojde. A mimochodem, co konkrétně jsi hledala a na co jsi se potřebovala soustředit? Tohle je zatím jen návrh, takže se na něm dá jen těžko testovat nějaké reálné chování, i když to člověk zkouší - jsem tedy velmi rád za každého, kdo se nad tím pokusí zamyslet, ale zároveň musím být ve střehu, protože tohle nikdy nenahradí reálné testování, speciálně když výpovědi různých uživatelů se mohou úplně vylučovat.
@Joom: Viz dodatek na konci prvním příspěvku.
29. 8. 2012 12:23:06
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801892
Václav Šťastný
verified
rating uzivatele
29. 8. 2012 12:40:51
skvělá práce :)
29. 8. 2012 12:40:51
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/#reply801891
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit