Automotive magazín Vehiklo Ventil + Facebook Vehiklo Ventil (8700 likes)
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 30

Jak řešíte etiku u PPC kampaní svých zákazníků?

  1. Každý dodavatel správy PPC kampaní (a nejen u PPC) musí čas od času řešit problém etiky, kdy se mu sejdou dva zákazníci, kteří prodávají stejný produkt. Jak řešíte tento střet zájmů v případě, že nový zákazník v daném oboru hodlá utrácet více, než ten stávající zákazník? Z principu podnikání je jasné, že vám mozek bude velet maximalizovat užitek, avšak co uděláte se stávajícím zákazníkem?

    1. Budete obsluhovat oba současně. Je jasné, že nejlepší strategii vymyslíte jen jednu. Budete to řešit tak, že dáte přednost tomu kdo více platí (stávající, nový)?

    2. Stávajícího, méně výnosného, opustíte. Jak mu oznámíte, že přišel lukrativní business od nového zákazníka a musíte se rozloučit?

    3. Nového odmítnete a stávajícího pobídnete k větším obratům. Co když stávající zákazník nebude chtít více utrácet a vy jste tak přišli o lukrativního zákazníka, protože jste se snažili zachovat eticky?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Copak se dva zákazníci se stejným zbožím nevejdou na jeden sklik, adwords ?

  4. Citace Původně odeslal rouballik Zobrazit příspěvek
    Copak se dva zákazníci se stejným zbožím nevejdou na jeden sklik, adwords ?
    vejdou, ale první může být jen jeden a děláte to s vědomím, že jednoho z nich budete brzdit. navíc soutěžíte cenu mezi dvěma konkurenty, které sám řídíte.

  5. Na cenu v PPC má vliv mnoho dalších faktorů, jako znění inzerátu, jméno eshopu (ve smyslu značky ) atd. Strategii přece můžete uplatňovat stejnou pro oba - není důvod upřednostňovat jednoho před druhým.

  6. Citace Původně odeslal ora Zobrazit příspěvek
    Na cenu v PPC má vliv mnoho dalších faktorů, jako znění inzerátu, jméno eshopu (ve smyslu značky ) atd. Strategii přece můžete uplatňovat stejnou pro oba - není důvod upřednostňovat jednoho před druhým.
    co píšete, tak všechno platí, ale neřeší to problém. stále to znamená, že budete v rámci svých znalostí (text inzerátu, kvalita klíčových slov, CTR, kvalita vstupní stránky) muset udělat u jednoho zákazníka ústupek. za běžných okolností by jste změnil strategii u svého zákazníka. pokud máte však dva zákazníky, na tentýž produkt, u kterého změníte strategii a zvýhodníte jej?

  7. Citace Původně odeslal Bedříšek Zobrazit příspěvek
    co píšete, tak všechno platí, ale neřeší to problém. stále to znamená, že budete v rámci svých znalostí (text inzerátu, kvalita klíčových slov, CTR, kvalita vstupní stránky) muset udělat u jednoho zákazníka ústupek. za běžných okolností by jste změnil strategii u svého zákazníka. pokud máte však dva zákazníky, na tentýž produkt, u kterého změníte strategii a zvýhodníte jej?
    ještě je velmi důležité, jaké mají oba cíle. Pokud budou mít oba cíle být první, pak to problém bude. Pokud budu mít cíle např. cenu za CPA tak už je to o něco jednodušší. Nícméně chtě nechtě to není dobrý stav protože se pak mohou využívat informace z jednoho účtu/firmy u druhého a opačně. Text inzerátů také tvoří většinou agentura. Osobně bych u některých typů služeb nesnesl, aby daná společnost spravovala služby konkurenci. U PPC se prostě jedná o to, že chtě-nechtě agentura biduje vůči druhému z týmu. Do jaké míry to je již individuální.

  8. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    ještě je velmi důležité, jaké mají oba cíle. Pokud budou mít oba cíle být první, pak to problém bude. Pokud budu mít cíle např. cenu za CPA tak už je to o něco jednodušší. Nícméně chtě nechtě to není dobrý stav protože se pak mohou využívat informace z jednoho účtu/firmy u druhého a opačně. Text inzerátů také tvoří většinou agentura. Osobně bych u některých typů služeb nesnesl, aby daná společnost spravovala služby konkurenci. U PPC se prostě jedná o to, že chtě-nechtě agentura biduje vůči druhému z týmu. Do jaké míry to je již individuální.
    Takže to znamená, že bys vzal zakázku od dvou konkurentů, pokud by měli rozdílné cíle? Myslíš, že zákazníci, kteří si objednávají tvoje služby, znají jaké jsou možnosti, aby operativní cíle v PPC stanovili objektivně? EDIT: myšleno bez pejorativního podtextu.

  9. ja jsem vzdy na strane zadavatele, takze nevim jak bych se v realu choval, ale proste dle meho je to spatne a pokud by oba sledovali jine cile, tak bych s privrenim oci toto dokazal akceptovat. ale je zase pravda, ze neni realne, aby takove ataxo melo z kazdeho oboru jen jednoho.

  10. Řeším to podobné, klient má ode mě shop ale jeho konkurent si ho ode mě objednal taky. A co teď? Klient mně něco málo platí každý měsíc, ale již ne natolik, aby si s tím mohl vyskakovat, abych nedělal pro konkurenci. Nejsem v situaci, že bych zakázky mohl odmítat. Kdyby mě platil královsky, tak mám důvod nedělat i pro konkurenci. Ale takto je mi to fuk. Jestli dělám pro konkurenci. Díval bych se na to v ppc stejně, zde je ještě jednodušší zamaskovat, že konkurence je i u tebe.

  11. Jelikož píšeš, že druhý zákazník má mít větší obraty, předpokládám, že odměna je formou procent z těchto obratů. Jestli je to tak, nemá cenu řešit etiku dále...

  12. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    ja jsem vzdy na strane zadavatele, takze nevim jak bych se v realu choval, ale proste dle meho je to spatne a pokud by oba sledovali jine cile, tak bych s privrenim oci toto dokazal akceptovat. ale je zase pravda, ze neni realne, aby takove ataxo melo z kazdeho oboru jen jednoho.
    ataxo mě sice nenapadlo, ale asi tušíš kam tím mířím ;o) je to problém většiny větších firem, pokud jim skutečně záleží na zákazníkovi, ale myslím, že se problém může stát klidně i malé firmě.

    a jako zadavateli by ti vadilo, kdybych ti sdělil, že již v tomto oboru nabízím služby někomu jinému, ale vhodným zaměřením na rozdílné zboží bychom dosáhli spokojenosti pro všechny tři strany? Tedy předpokladem by bylo, že každý nabízíte sadu produktů, nikoliv jen jeden.

    ---------- Příspěvek doplněn 11.06.2012 v 15:12 ----------

    Citace Původně odeslal RSKR Zobrazit příspěvek
    Jelikož píšeš, že druhý zákazník má mít větší obraty, předpokládám, že odměna je formou procent z těchto obratů. Jestli je to tak, nemá cenu řešit etiku dále...
    Beru si peníze za práci - správu, analytiku kampaní, konkurentů, produktů, návrh změn v prezentaci produktu. Ne za obraty.

    Mraky firem tady nabízí systém odměna z obratů. Jak kvalitní bude strategie, když zákazník chce na počátku utrácet 3000 Kč/měs. a já si z toho vezmu měsíčně 25%? Na začátku je potřeba udělat mnoho práce a ta cena se nedá rozpouštět do X měsíců. Pokud jste měl na mysl rychlovku - inzerát, mraky klíčových slov, tak to nedělám.

  13. Pokud nemáš s jedním smlouvu na výhradní zastoupení a dovolí ti to svědomí, tak bych to neřešil.
    Odměna z obratu je trochu něco jiného, než odměna z investované částky:) 3000 zainvestuje, vydělá mu to 50000 a z toho třeba 25 %. To je už lepší číslo ne?:)

  14. Citace Původně odeslal Naweb Zobrazit příspěvek
    Díval bych se na to v ppc stejně, zde je ještě jednodušší zamaskovat, že konkurence je i u tebe.
    ale toto moc "eticke" nebude.

    ---------- Příspěvek doplněn 11.06.2012 v 15:44 ----------

    Citace Původně odeslal Bedříšek Zobrazit příspěvek
    ataxo mě sice nenapadlo, ale asi tušíš kam tím mířím ;o) je to problém většiny větších firem, pokud jim skutečně záleží na zákazníkovi, ale myslím, že se problém může stát klidně i malé firmě.

    a jako zadavateli by ti vadilo, kdybych ti sdělil, že již v tomto oboru nabízím služby někomu jinému, ale vhodným zaměřením na rozdílné zboží bychom dosáhli spokojenosti pro všechny tři strany? Tedy předpokladem by bylo, že každý nabízíte sadu produktů, nikoliv jen jeden.[COLOR="Silver"]

    ja bych si nasel jineho dodavatele, ale zaroven proste musim dodat, ze to neni uplne realne, pro kazdou firmu. Jen je to takovy konflikt zajmu. ale asi kazdy to bere jinak.

  15. Citace Původně odeslal rawon Zobrazit příspěvek
    Pokud nemáš s jedním smlouvu na výhradní zastoupení a dovolí ti to svědomí, tak bych to neřešil.
    Odměna z obratu je trochu něco jiného, než odměna z investované částky:) 3000 zainvestuje, vydělá mu to 50000 a z toho třeba 25 %. To je už lepší číslo ne?:)
    předpokládám, že jsme všichni mysleli obrat investiční do propagace na webu. obrat obchodní může být zavádějící, protože může být ovlivněn komunikační politikou na webu, kterou nemusí jít operativně ovlivnit např. šablonové systémy bez přístupu ke kódu, nedostatek informací, neochota zákazníka dělat změny, pomalu prováděné změny zákazníkem. takže ano jde to, ale zatím jsem to neaplikoval. nicméně opět to neřeší problém etiky dvou zákazníků se stejným produktem u jednoho správce ;o)

  16. Citace Původně odeslal Bedříšek Zobrazit příspěvek
    Beru si peníze za práci - správu, analytiku kampaní, konkurentů, produktů, návrh změn v prezentaci produktu. Ne za obraty.
    To je z mého pohled férový obchod, protože ...
    Citace Původně odeslal rawon Zobrazit příspěvek
    Odměna z obratu je trochu něco jiného, než odměna z investované částky:) 3000 zainvestuje, vydělá mu to 50000 a z toho třeba 25 %. To je už lepší číslo ne?:)
    .. to ano, ale může to vést k pocitu, že odměna je buď nízká nebo vysoká. Na začátku je hodně práce s vyladěním kampaní, ale malý obrat, později naopak. Když se zákazník nechová férově, tak buď nepřizná obrat jaký je, nebo po doladění kampaní spolupráci přeruší.

    Zpátky k otázce: pokud bych měl pocit, že dochází ke střetu zájmů dvou klientů, tak bych spolupráci s jedním přerušil nebo ukončil. Se kterým? To je individuální ale musí to být jednoznačné kritérium a volba, abych se nedostal do situace, kdy si oba klienti budou myslet, že se na nich snažím získat nějakou výhodu (třeba uměle zvýšit cenu).

  17. pokud na tom budou delat 2 ruzni lide (teamy), tak by nemel byt problem

    pokud jsi sam, tak je idealni mit jenom jednoho zakaznika pro dany produkt

  18. Citace Původně odeslal domain Zobrazit příspěvek
    pokud na tom budou delat 2 ruzni lide (teamy), tak by nemel byt problem

    pokud jsi sam, tak je idealni mit jenom jednoho zakaznika pro dany produkt
    a jak budeš vyplácet prémie? ;o) vtipkuji. to je právě to co by mohlo vést k soutěžení ceny mezi dvěma tvými zákazníky, což nepovažuji za etické. stejně si musíš být jist, že jeden z týmů je lepší a pak jednoho ze zákazníků poškozuješ.

  19. chces i perpetuum mobile poradit?

  20. Citace Původně odeslal domain Zobrazit příspěvek
    chces i perpetuum mobile poradit?
    rozmyslím si to a případně založím nové téma ;o)

  21. @yardas - ano to sice může být problém, proto je dobré to mít ošetřené smlouvou

    @bedříšek - no spíš bych řekl, že k tomu máš opatrný postoj, tak do toho nejdi a svědomí budeš mít ok

  22. Děkuji všem diskutujícím. Myslím, že se mi začíná rýsovat odpověď na můj problém.

  23. za 3. s tim, ze stavajiciho zakaznika neponoukam. Udelal jsem to tak uz mnohokrat a vzdy jsem na tom ve finale byl lepe.

  24. 3. Nového odmítnete a stávajícího pobídnete k větším obratům. Co když stávající zákazník nebude chtít více utrácet a vy jste tak přišli o lukrativního zákazníka, protože jste se snažili zachovat eticky?
    Ja napriklad vzdy uprednsotnim stavajuceho zakaznika. Nevidim problem v tom, ze by nechcel utracat viac pokial su kampane uspesne. Napriek ponukam sa mi este nestalo, ze by som zobral pod spravu dvoch zakaznikov z toho isteho segmentu, ktory by si priao konkurovali. Pre mna je to jednoznacny konflikt zaujmov pokial mate moznost nahliadnut do statsitik a robite vykonostnu analyzu webu.
    My, ale robime kampane privatne tzn., ze sa kazdemu zakaznikovi venujeme individualne, tazko povedat ako sa k tomuto problemu stavaju agentury.

  25. @Michal Kubíček
    @pa3ick

    Díky za reakce. Vidím to zatím dost podobně a měl bych etické dilema vzít nového zákazníka na úkor stávajícího. Současně platí, že i kdyby přišel nový zákazník, který by razil agresivní expanzivní politiku, tak by to donutilo toho stávajícího se situací něco dělat a tedy navýšit případné zdroje. Jediný zádrhel by mohl nastat pokud by nový zákazník byl rozdíl jedné třídy oproti stávajícímu. Zvítězila by u vás i za těchto podmínek etika?

  26. V oboru kde se pohybuju já (offline reklama) se to dělá takto - aspoň u mne.

    1) přijde zákazník který dělá to samé co konkurence pro kterou dělám
    2) novému potenciálnímu zákazníkovi řeknu že už dělám pro konkurenci, rád se ho ujmu ale jelikož to vnímám jako střed zájmů tak to musím probrat s konkurencí.
    3) řeknu to konkurenci nějak takto: "a teď mi pane X řekněte co by jste dělal vy na mém místě...."
    4) v tomto okamžiku už znám pohled obou stran a taky vím jak moc je to dráždí
    5) nastanou dvě možné stiuace
    a) konkurenti zjistí že si až tak moc nekonkorují a vlastně jim to nevadí (to je pro mne dobré - mám oba)
    b) konkurenti zjistí že si konkurují až moc a sami řeknou že je nepřijatelné abych pracoval pro druhou konkurenci (to už tak dobré není ale jen na první pohled)
    6) pokud nastane bod B tak si nechám stávajícího zákazníka (přátelé se přeci neopouštějí - to je neetické) pokud to tedy není notorický dlužník. Řeknu mu - tak jsem dal přednost Vám, sice z Vaší konkurence bych asi měl víc peněz, ale nemůžu Vás po tolika letech kopnout do zadku - to se prostě nedělá. (u svého zákazníka vzrostete v ceně a třeba Vám začne platit včas a nebo Vás dohodí nějakému známému - takže nakonec máte zakázek více tak jako tak.) Konkurenci řeknu - tak bohužel sice je pro mne Vaše nabídka velmi lukrativní ale prostě nemůžu je v tom nechat - uznejte že kdybych se takhle choval tak by jste si mne nemohl vážit. Doporučím Vám ale někoho kdo se o Vás postará stejně dobře jako já..... Konkurence tedy odchází také spokojená navíc si Vás váží ještě více než když přicházela - a ještě tu je pochopitelně možnost že Vás doporučí protože se chováte eticky. Takže můžete získat dalšího zákazníka....

    Tohle se mi stalo už asi 4x - vždy jsem to vyřešil takto a fungovalo to velmi dobře. Důležité je brnkat na ty správné struny a dostat protistranu tam kam potřebujete.

    NIKDY bych ale nedělal potajnu pro konkurenci - to nedopadne jinak než že nakonec přijdete o oba zákazníky a ještě se o Vás bude povídat jaký jste hajzl.

  27. Citace Původně odeslal Vratislav Boch Zobrazit příspěvek
    NIKDY bych ale nedělal potajnu pro konkurenci - to nedopadne jinak než že nakonec přijdete o oba zákazníky a ještě se o Vás bude povídat jaký jste hajzl.
    souhlas. a jak by jste to řešili, kdyby by rozdíl o nulu nebo dvě v rozpočtu oproti stávajícímu?

  28. Citace Původně odeslal Bedříšek Zobrazit příspěvek
    souhlas. a jak by jste to řešili, kdyby by rozdíl o nulu nebo dvě v rozpočtu oproti stávajícímu?
    Asi bych se korektne a slusne rozesel s prvnim klientem. Preci jenom je to podnikani a na tom, ze clovek vymeni klienta a udela to slusne, neni nic spatneho.

  29. Citace Původně odeslal Bedříšek Zobrazit příspěvek
    souhlas. a jak by jste to řešili, kdyby by rozdíl o nulu nebo dvě v rozpočtu oproti stávajícímu?
    clovek se musi umet rozhodovat

    melo by platit, ze slibene veci se plni
    ale snad nemas dozivotni smlouvu s nekym...

  30. Pokud by to bylo jen o penězích - tak bych si nechal stávajícího. V očích obou dvou bych dost povyrostl. Heleďte já vím že aktuální doba je jiná a každý se snaží urvat co se dá, ale tyhle věci se vracejí jako bumerang. Když nic jiného tak budete mít aspoň dobrý pocit. Člověk na to musí ale bejt morálně vyzrálej. Ono taky něco jiného je být velkorysej když máte hluboko do kapsy a něco jiného to je když se v penězích topíte a můžete si vybírat. Jako já neodsuzuju ani druhou variantu.

  31. Presne tak. Nekolikrat se mi stalo, ze to novy klient ocenil a najal si nas na neco jineho. A byl rad, ze ho "nehodime pres palubu".

Hostujeme u Server powered by TELE3