Mailchimp
Mailchimp je ideální volbou pro začínající podnikatele i nadnárodní společnosti. Nabízí bezplatnou verzi s řadou zajímavých funkcí, stejně jako možnost připlatit si za pokročilejší nástroje. Nabízí opt-in formuláře, A/B testování a řadu dalších standardních funkcí.
Profesionalita každým coulem
Mailchimp se řadí mezi nástroje pro profesionální marketingové agentury. Setkáte se s ním u menších projektů i nadnárodních společností. Jeho cena je sice vyšší, ale zato nabízí řadu pokročilejších funkcí. Pokud s podnikáním teprve začínáte a stačí vám základní funkce, podívejte se na GetResponse nebo Ecomail. Naopak pro velkou databázi a pokročilejší využití je Mailchimp ideální. Kontakty lze samozřejmě importovat, takže můžete na Mailchimp přejít kdykoli.
Součástí nástrojů je klasický opt-in formulář, který vám pomůže se sběrem kontaktů. Uživatelé se mohou kdykoli z odběru newsletteru odhlásit.
Pokročilejší funkce
Široká nabídka funkcí umožňuje maximální uživatelské nastavení kampaní. Nástroj vám skrze získaná data pomůže s jejich analýzou a optimalizací. Lze využít také možnost A/B testování a nastavení rozesílání e-mailů podle časových pásem. Nástroj však může být kvůli velkému množství vychytávek lehce nepřehledný, takže ho využijí opravdu spíše specialisté. Také může být pro někoho lehce složitější.
Nástroj je navíc kompletně v angličtině, stejně jako web. To už napovídá, že i komunikace s podporou je v angličtině. Ta funguje nonstop. Lze se na ni obrátit skrze live chat nebo prostřednictvím e-mailu a při zakoupení vyššího balíčku také telefonicky.
Bezplatná verze
Velkou výhodou je bezplatná verze. Spravovat můžete až dva tisíce kontaktů a měsíčně máte možnost rozeslat až dvanáct tisíc e-mailů. Oproti tomu placená verze může vyjít na více než sedm tisíc měsíčně. V této ceně už máte veškeré pokročilé funkce.
Díky této cenové variabilitě ho využívají také menší firmy, začínající podnikatelé nebo bloggeři. Vyplatí se i v případě, že s e-mail marketingem teprve začínáte. I bezplatná verze nabízí možnost vyzkoušet si řadu funkcí.
Hlavní výhody a nevýhody
- zdarma do 2000 kontaktů
- při plánování lze využít časová pásma
- široká nabídka funkcí
- chybí podpora v češtině
- vyšší cena
- složitější uživatelské prostředí