Zadejte hledaný výraz...

CTR

CTR (Click-Through Rate) je ukazatel měřící poměr mezi počtem kliknutí na konkrétní odkaz nebo reklamu a počtem zobrazení této reklamy či odkazu. Vyjadřuje, jaká část uživatelů, kteří viděli daný obsah (např. inzerát, webový odkaz, e-mailový newsletter), se rozhodla na něj kliknout a přejít na cílovou stránku.

Výpočet CTR se provádí jednoduše jako podíl kliknutí na zobrazení a následně se obvykle vyjadřuje jako procento. Například, pokud má reklama 1000 zobrazení a získá 50 kliknutí, CTR bude:

CTR = (Kliknutí / Zobrazení) * 100 CTR = (50 / 1000) * 100 CTR = 5 %

Vyšší CTR je obecně požadovaným cílem pro inzerenty a marketingové kampaně, neboť naznačuje vyšší míru úspěšnosti, zájmu nebo relevanci daného obsahu. Nízký CTR může značit, že inzerce nebo obsah není dostatečně atraktivní nebo neansáluje potřebám cílového publika. Inzerenti se často snaží optimalizovat své reklamy a obsah, aby dosáhli vyššího CTR a tím i efektivnějšího dosahu svých marketingových cílů.

CTR se nejčastěji používá v online reklamě, kde je možné snadno sledovat počet zobrazení a kliknutí na inzeráty. Avšak tento ukazatel lze aplikovat i na jiné typy obsahu, jako jsou e-mailové kampaně, odkazy ve webových stránkách, sociální média apod. Měření CTR je užitečné pro analýzu účinnosti reklamních kampaní a poskytuje náhled na to, jak oslovují cílovou skupinu.