Výdaje na reklamu

Kdy je možné uplatit výdaje za reklamu do daňového přiznání?

Reklama a propagace

Pokud si platíte reklamu (na internetu, v novinách, na billboardu a podobně) či pronajímáte reklamní plochu, je potřeba doložit, že

  • výdaje skutečně vznikly (doložíte fakturu, smlouvu o dílo, mandátní smlouvu, smlouvu o poskytování služeb, fotku reklamní plochy, zvukový záznam)
  • výdaje skutečně souvisí s vaším zdanitelnými příjmy (výdaje by měly být přiměřené vašim příjmům, nebo alespoň podnikatelskému záměru)
  • výdaje jsou zaplaceny a máte je zaevidovány v daňové evidenci
  • výdaje jsou daňově uznatelné (nejde o výdaje na reprezentaci)

Reklama ze zahraničí a DPH

V případě, že přijmete službu ze zahraničí, stáváte se IO – identifikovanou osobou k DPH. Pokud nejste plátce DPH, musíte se v případě využití reklamního systému přes Google AdWords či na Facebooku pro svoji podnikatelskou činnost zaregistrovat jako identifikovaná osoba.


Dárky a dary

Jednou z možností reklamy jsou i reklamní a propagační předměty. Pozor: jako daňový výdaj si nelze uplatit výdaje na reprezentaci.

Dary, které nesouvisí s vaší podnikatelskou činností, viz Dary a sponzoring 


 


Aktualizace 4. 10. 2021

Související informace

Dluhy a jejich daňová evidence
26. 10. 2021
Od roku 2014 se místo pojmu závazek používá pojem dluh. Co je vlastně dluh? A jak ho evidovat?
Pohledávky a jejich daňová evidence
26. 10. 2021
Co jsou pohledávky a jak je evidovat? Kdy je možné pohledávky odepsat? Musíte provádět inventuru?
Peníze, pokladna, tržby, podnikatelský účet a ceniny
26. 10. 2021
Musíte mít jako OSVČ podnikatelský účet?  Jak evidovat ceniny, cenné papíry nebo podíly? Kdy jste povinni vydat doklad o prodeji zboží?
Zásoby
19. 10. 2021
Co lze považovat za zásoby? Jak je evidovat a je to vůbec nutné? Je potřeba provádět inventuru? A jak často?