Marketing a reklama

Jaké jsou druhy reklamy a jak dát vědět o svém webu?

Jaké jsou druhy reklamy?

Reklama může probíhat formou letáčků nebo inzerce v tištěných novinách, ve větší míře se ale reklama odehrává na internetu. Zde je hned několik možností, jak reklamu pojmout. S reklamou vám může pomoci:

  • SEO
  • PPC
  • Sociální sítě
  • Spam v diskuzích
  • Bannery

Co je SEO a jak vám může pomoci?

SEO neboli search engine optimization představuje optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. Laicky řečeno se web postaví na tom, aby se zalíbil vyhledávačům a ty ho následně nabízely ve výsledcích na co možná nejvyšších pozicích.  Mnoho užitečných informací se můžete dočíst v článku o SEO, získané informace pak stačí aplikovat do praxe na vašem webu.

Pozor: i když si dáte opravdu hodně záležet a SEO vašich webových stránek budete mít do posledního detailu vymazlené, může trvat nějaký čas, než se začnete objevovat na lepších pozicích ve vyhledávačích. Na začátku je proto potřeba pořádná dávka trpělivosti a také je tu možnost si reklamu na internetu zaplatit.


PPC reklama, aneb když platíte za proklik

Další poměrně účinnou metodou reklamy je PPC. Jednoduše platíte za proklik, jinými slovy jsou vám účtovány poplatky za to, že zákazník přišel na vaši webovou stránku. Je potřeba zaregistrovat se na Sklik.cz, případně i na Google Adwords, nechat si vygenerovat reklamní odkazy či bannery, které povedou na vaše stránky, případně i přímo na konkrétní zboží.

K těmto inzerátům je dále potřeba vložit klíčová slova. Jakmile poté zákazník ve vyhledávači seznam.cz tato klíčová slova použije, sklik mu nabídne váš web. Pokud na něho zákazník klikne, zaplatíte skliku určitou částku, kterou si v systému určíte.

Na podobném principu funguje také již zmíněný Google AdWords. Zde ale může nastat problém, pokud nejste plátci DPH – v takovém případě vám Google AdWords může přinést určité daňové komplikace, viz Facebook, AdWords a DPH.


Reklama na sociálních sítích

U Facebooku platíte za zobrazení reklamy i v případě, kdy na ni nikdo neklikne. Z tohoto pohledu se proto může zdát nevýhodné platit si reklamu skrze sociální sítě, když vám ve výsledku nemusí přinést ani jediného zákazníka. Také pozor na fakt, že pokud nejste plátce DPH, může to pro vás znamenat nepříjemnosti.


Spam v diskuzích – může to fungovat?

Jedním ze způsobu reklamy je i spamování v diskuzních fórech či skupin. V podstatě jde o spamování odkazu, který vede na vaše webové stránky. Je to sice mnohdy mravenčí práce, ale pokud se to udělá šikovně a odkaz se podaří vložit tam, kde to lidé potřebují, může to přinést zasloužené ovoce.

Překážkou mohou být administrátoři těchto diskuzí a diskuzních skupin, kteří často a s chutí podobné odkazy mažou. Spamování v diskuzích je ale dlouhodobě fungující reklama, která je pro vás zadarmo.


Bannery

Jako formu reklamy je nutné zmínit i bannery nebo reklamní odkazy. V praxi si vyberete vhodné weby a zaplatíte jim za to, že na svůj web umístí banner nebo reklamní odkaz vedoucí na vaše webové stránky.


Aktualizace 6. 10. 2021

Související informace

Dluhy a jejich daňová evidence
26. 10. 2021
Od roku 2014 se místo pojmu závazek používá pojem dluh. Co je vlastně dluh? A jak ho evidovat?
Pohledávky a jejich daňová evidence
26. 10. 2021
Co jsou pohledávky a jak je evidovat? Kdy je možné pohledávky odepsat? Musíte provádět inventuru?
Peníze, pokladna, tržby, podnikatelský účet a ceniny
26. 10. 2021
Musíte mít jako OSVČ podnikatelský účet?  Jak evidovat ceniny, cenné papíry nebo podíly? Kdy jste povinni vydat doklad o prodeji zboží?
Zásoby
19. 10. 2021
Co lze považovat za zásoby? Jak je evidovat a je to vůbec nutné? Je potřeba provádět inventuru? A jak často?