Podléhají balíky na dobírku EET?
Pokud posíláte zboží na dobírku a peníze vám dopravce pošle bezhotovostně na účet, nepodléhá přijatá tržba elektronické evidence tržeb. V případě, kdy dopravce platí v hotovosti, pak už tržba podléhá EET.
Jak stornovat tržbu?
Pokud potřebujete stornovat již zaslanou tržbu, zadejte ji úplně stejně jako běžně, ale s mínusem.
Jak stornovat tržbu za vrácené či reklamované zboží?
Nastane-li situace, kdy budete potřebovat stornovat tržbu za vrácené či reklamované zboží, postupujte stejně jako u kteréhokoli jiného storna – mínusová tržba. Taková situace může nastat v případě, kdy jde o vrácení zboží bez uvedení důvodu, vyřízení reklamace, omylem za evidované tržby a jiné.
Kdy evidovat vratku?
Pokud vracíte v hotovosti peníze, které jste předtím neevidovali, to znamená, že jste tržbu obdrželi na účet, nemusíte ji evidovat. Rozhodnete-li se jí přeci jen zaevidovat, tedy mínusově, nehrozí vám za to žádný postih. Storna ani opravy se nějak nepárují z původně přijatými tržbami.
Co je závazné posouzení?
Možná nevíte je, zda máte povinnost provádět EET. V takovém případě můžete požádat místně příslušného správce daně o závazné posouzení. Správní poplatek činí 1000 Kč. Žádosti uvedete své identifikační údaje
V žádosti uvedete následující:
- své identifikační údaje
- platby, na které se má závazné posouzení vztahovat
- návrh výroku rozhodnutí, tedy zda se jedná o evidovanou tržbu nebo ne
Úřad následně vaši žádost posoudí a nejpozději do 3 měsíců vydá rozhodnutí, a na základě kterého se budete řídit. Tímto způsobem si můžete nechat posoudit například:
- splnění formálních náležitostí pro EET
- vyloučení určitých tržeb či ojedinělých příjmů
- evidování ve zjednodušeném režimu
- dočasně vyloučené tržby
- od kdy máte zahájit vaší činnosti