EET a zvláštní offline režim

Co je zvláštní offline režim EET?

Co je zvláštní offline režim EET?

Zvláštní režim elektronické evidence tržeb znamená, že k jeho provozu nepotřebujete internet. Tržby pro elektronickou evidenci tržeb následně evidujete pomocí papírových účtenek. Bločky dostanete od finančního úřadu. Na konci každého čtvrtletí následně podáte na finanční úřad jednoduché oznámení o tržbách se sumou za každý měsíc.


Jaké podmínky musíte splnit?

Pokud chcete používat zvláštní offline režim EET, musíte splňovat všechny následující podmínky:

  • nejste plátce DPH
  • nemáte více než 2 zaměstnance
  • výše vašich tržeb za čtyři bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí nepřesáhla částku 600 000 Kč
  • předpokládaná výše příjmů z EET, kterou očekáváte ve 12 bezprostředně následujících kalendářních měsících, nepřesáhne částku ve výši 600 000 Kč

Uvedené limity se vztahují pouze na tržby podléhající elektronické evidenci tržeb, jde tedy pouze o tržby v hotovosti. Do limitu proto nemusíte započítávat bezhotovostní tržby.


Jak zažádat o zvláštní offline režim EET?

Kdo chce používat zvláštní offline režim EET, musí o něho požádat. V žádosti je nutné prokázat splnění všech výše uvedených podmínek. Dále musíte uvést údaje o provozovnách, ve kterých přijímáte evidované tržby. Od finančního úřadu dostanete rozhodnutí do 30 dnů od podání žádosti. V případě, případě, kdy přestanete splňovat podmínky pro zvláštní offline režim EET, jste povinni to oznámit do 15 dnů správci daně.


Blok účtenek od finančního úřadu

Blok účtenek potřebný pro využívání zvláštního offline režimu EET si na finančním úřadu vyzvednete hned poté, kdy získáte povolení evidovat přijaté tržby ve zvláštním režimu. Není povoleno využívat žádné jiné tiskopisy ani účtenky.

Ve chvíli, kdy přijmete tržbu v hotovosti, vystavíte účtenku z bločku od finančního úřadu. Přitom postupujete od nejnižšího pořadového čísla a žádnou účtenku nesmíte vynechat. Účtenku jste povinni vydat zákazníkovi, kopii a schováte.

Na účtence musíte uvést:

  • DIČ
  • označení provozovny
  • datum a čas přijetí tržby
  • celkovou částku tržby

Vybrat si můžete jen jeden režim

Je důležité si uvědomit, že EET nemůžete vést zároveň oběma způsoby – tedy online a offline. Režimy nelze kombinovat ani v případě, pokud by se jednalo o dvě různé provozovny. Jakmile začnete elektronickou evidenci tržeb evidovat online, automaticky vám zaniká povolení pro zvláštní offline režim EET. Máte-li od finančního úřadu blok účtenek, musíte jej do 15 dnů vrátit na finanční úřad.


Jak oznámit evidenci tržeb ve zvláštním režimu?

Oznámení o tržbách evidovaných ve zvláštním režimu EET můžete podat několika způsoby:

  • pomocí tiskopisu vydaném ministerstvem financí
  • pomocí obdobného tiskového výstupu z počítače
  • pomocí datové zprávy z daňového portálu

Oznámení musíte uvést výši přijatých tržeb jednou částku za každý měsíc. V případě, kdy vám vznikla i nějaká storna, uvádíte i celkovou výši storen a jejich počet. Máte-li více nežli jednu provozovnu, uvádíte tyto údaje zvlášť pro každou z nich.


Jak informaci oznámit zákazníkům?

Informaci o evidenci tržeb jste povinni oznámit zákazníkům ve své provozovně. Využijte k tomu následující znění:

“Podle zákona o evidenci tržeb prodávající eviduje tržby ve zvláštním režimu a je povinen vystavit kupujícímu účtenku z bloku účtenek.“


Aktualizace 26. 10. 2021

Související informace

EET – nejčastější otázky a odpovědi
26. 10. 2021
Jaké nejčastější otázky se pojí k EET?
EET – pokladny a certifikáty
26. 10. 2021
Pokladny s EET, co je pokladní certifikát a k čemu a kdy využijete papírové paragony?
Jak začít s EET?
26. 10. 2021
Jak začít s EET? Kde požádat o autentizační údaje? Co jsou certifikáty pro EET? A jak informovat zákazníky?
EET – elektronická evidence tržeb
26. 10. 2021
Co je EET? Koho se elektronická evidence tržeb týká? Kdy musíte vystavit účtenku a co musí obsahovat? Kam umístit oznámení?