Daňová evidence neplátce DPH

Jak vést daňovou evidenci, pokud nejste plátce DPH

Evidence v tabulce

Nejjednodušším a nejrychlejším způsobem, jak vést daňovou evidenci, je prostřednictvím tabulek (nejčastěji Excel nebo Calc, použít lze i jiné tabulky, které máte ve svém počítači).

Do tabulky zapisujete jen:

  • zdanitelné příjmy
  • daňové výdaje

Jak zapisovat?

Vaše příjmy i výdaje zapisujete do daného kalendářního roku, kdy došlo k jejich skutečné úhradě bez ohledu na to, zda jste je uhradili hotově nebo bankovním převodem.

Příklad:

  • v lednu jste vystavili fakturu za vámi provedenou službu, zákazník ji proplatil až v únoru → příjem zapíšete až do měsíce února (a to i za předpokladu, že zákazník platbu provedl ještě v lednu, ale vám se připsala na účet až v únoru)
  • koupíte zboží na fakturu s lednovým datem, ale fakturu zaplatíte až v únoru → výdaj si zapíšete až do měsíce února
  • dostanete od zákazníka v lednu zálohu za práci, kterou provedete až v únoru → příjem zapíšete již do měsíce ledna

Příjmy a výdaje můžete evidovat hromadně i zpřeházeně. Důležité je zapisovat je vždy do správného kalendářního roku.

Další podrobnosti viz Daňová evidence


 


Aktualizace 9. 9. 2021

Související informace

Podvojné účetnictví nebo daňová evidence?
7. 10. 2021
Kdy musíte jako OSVČ vést podvojné účetnictví? A kdy můžete z podvojného účetnictví přejít na daňovou evidenci?
Daňové odpisy majetku
26. 8. 2021
Co jsou odpisy dlouhodobě hmotného majetku, kdo je může uplatit a jak na to? Co je vstupní cena majetku a do jaké patří odpisové skupiny?
Daňová evidence
26. 8. 2021
Co je daňová evidence, k čemu slouží a kdo ji musí vést? Jak ukládat doklady a proč je číslovat? Jak dlouho je archivovat?