Zadejte hledaný výraz...

Zoom zvýšil za pár měsíců zisk na 300 milionů

Koronavirová krize přinesla rapidní růst společnosti, kterou před pandemií skoro nikdo neznal. Jedná se o platformu na pořádání videokonferencí Zoom, která rychle roste a vydělává. Bohužel však i na úkor bezpečnosti svých běžných uživatelů.

Platforma Zoom vznikla před téměř deseti lety. Cestu k úspěchu jí však otevřela až koronavirová pandemie. Miliony lidí totiž zůstaly doma a začaly Zoom používat na večerní setkání, rodinné rozjímání, studijní účely a byznysové záležitosti. Sociální distanc a home office tak významně urychlily přijetí a provoz této platformy. Podle generálního ředitele Erica Yuana měla pandemie také za následek velký nárůst počtu bezplatných uživatelů, kteří mohou před výzvou k platbě komunikovat čtyřicet minut.

Příjmy společnosti se ve srovnání s minulým rokem zvýšily o 169 procent na 328 milionů dolarů. Stačilo k tomu pár měsíců v karanténě s videokonferencí jako jednou z mála možností, jak vést schůzky na dálku. Od začátku roku se tak hodnota akcií podniku ztrojnásobila. Velký růst byl zaznamenán právě u obchodních zákazníků. Platformu využívá přes 265 tisíc společností s více než desítkou zaměstnanců. Ve srovnání s loňským rokem se jedná o 354 procent více. Yuan také uvedl, že Zoom nasadil miliony licencí pro nové zákazníky.

Potřeba zlepšit bezpečnost

Bezpečnostní architektura však vedle nárůstu počtu nových klientů zaostává. Řada uživatelů tak firmě vyčítala její nedostatečné šifrování i zoombombing, při kterém se trollové vlomí do soukromé místnosti a sdílejí v ní vulgárnosti nebo pornografii. Společnost se na konci března zavázala k opravám a pozastavení všech nových funkcí po dobu tří měsíců. V této lhůtě chce zlepšit ochranu soukromí a zabezpečení.

„Naše platforma byla vybudována především pro firemní zákazníky,“ vysvětluje Eric Yuan. „Náš produkt jsme nedesignovali s vidinou toho, že během pár týdnů najednou každý na světě začne z domova pracovat, vzdělávat se i se socializovat. Máme nyní o mnoho širší záběr lidí, kteří náš produkt využívají miliardou různých způsobů a přinášejí nám výzvy, u kterých jsme nečekali, že by jim kdy naše platforma mohla čelit.“

Po problémech s bezpečností plánuje Zoom šifrování pro klienty a posílit instituce. Ovšem jen pro ty, kdo za to zaplatí. Firma představila svůj plán společně s aktivisty za lidská práva a ochranu dětí před sexuálním násilím. Zůstává však otázka, zda neziskové organizace na zvýšená bezpečnostní opatření dosáhnou.

Podnik navíc čelí i rostoucí konkurenci větších technologických gigantů jako Facebook, Microsoft nebo Google. Zoom se však drží, společnost předpovídá na další tři měsíce tržby mezi 495 miliony a 500 miliony dolarů. Stále však není jisté, kolik uživatelů zůstane věrných po tom, až se znovu vrátí do kanceláří.

Podle zprávy výzkumné firmy Global Market Insights, se trh videokonferencí zvýší ze 14 miliard dolarů v loňském roce na 50 miliard dolarů do roku 2026.

Dále čtěte:

Proč má ČR nejvyšší inflaci v celé EU?

Druhá vlna koronaviru podle viroložky nebude

Zdroj: czechcrunch.cz; Seznam Zprávy


Vydáno
4. 6. 2020
Tagy