Loňský rok zaznamenal na sociálních sítích ztrátu jedné z největších zvířecích kočičích hvězd jménem Grumpy cat, která páníčkům vydělala miliony dolarů. Má však mnoho následovníků. Zvířata jsou na sociálních sítích často populárnější, než lidské celebrity. I zvíře se pod vedením svého páníčka může stát influencerem.
O tyto zvířecí celebrity se pak firmy doslova přetahují, aby propagovaly jejich produkty a služby. V zahraničí mají i tisíce sledujících. I když je tento trend zvířecích celebrit u nás zatím doslova v plenkách, vlivná zvířátka najdete i na českých sociálních sítích.
ZVÍŘECÍ INFLUENCER
U zvířat je influencerství stejné, jako u lidí. Jakmile si na účtu získáte zajímavé množství sledujících a obdivovatelů, stáváte se nesmírně přitažlivým pro firmy pro spolupráci a propagaci jejich produktů a služeb. Firmy za takzvanou visibilitu platí velmi často i nemalé částky. Ze začátku jde většinou o barter, kdy se nevyplácí finanční částka, ale influencer třeba dostane produkt nebo službu zdarma k užívání. U velkých social media celebrit si majitelé zvířátek v zahraničí přijdou na tisíce, desetitisíce a miliony dolarů. Výdělek se odvíjí od délky a šířky spolupráce nebo množství obsahu, který nabude v rámci spolupráce.
ZVÍŘECÍ CELEBRITY U NÁS
Youtubery, bloggery a influencery už naše společnost z části přijala, zejména mladá generace. Zvířecí celebrity u nás teprve začínají. I u nás už jsou ale první vlaštovky, které propagují výrobky a značky firem. I když se zatím jako influenceři necítí a spíše baví své sledující na sociálních sítích zajímavými fotografiemi a videi svého domácího mazlíčka, můžeme si představit některé z nich. Nejvíce zatím propagují charitativní činnosti spojené s podporou či ochranou zvířat a velmi často bojují třeba proti množírnám.
ZNÁTE ČESKÉ ZVÍŘECÍ CELEBRITY?
Seňor Pupík je anglický buldok, který má na Instagramu přes 32 000 sledujících. Jeho majitel James pro ochranu soukromí vystupuje na sociálních sítích pod přezdívkou. Zoey je brabantík s „existencionální krizí“ a vlastním profilem na Instagramu. Majitelka Nikola má přes11 000 sledujících. Fenka Šejmi je zase „pes z pekla“. Rasa shiba-inu je tak trochu ďábelská a nevyzpytatelná. Majitelka Mirka už o své fence napsala 2 knihy. Brabantík Král Arthur a jeho páníčekAdam už jsou také na 10 000 sledujících. Úspěšní jsou i mopsíci Rasputin a Charly, milovníci gauče a výletů s jejich majitelkou Luc