Zisk Netflixu, stejně jako počet nových předplatitelů ve třetím čtvrtletí, zklamal očekávání trhu, navzdory tomu, že tržby vzrostly téměř o 23 procent. Způsobila to rostoucí konkurence na poli streamovacích služeb i návrat živých sportovních přenosů na televizní obrazovky.
Akcie Netflixu na zveřejnění čtvrtletních hospodářských výsledků reagovaly po ukončení obchodování poklesem o šest procent.
Očekávání byla nasazena vysoko
Americký provozovatel populární streamovací služby získal ve třetím čtvrtletí 2,2 milionu nových předplatitelů. Počítalo se však se zvýšením o 2,5 milionu. Analytici dotazovaní společností Refinitiv dokonce předpokládali růst o 3,4 milionu. Na konci kvartálu tak celkem evidoval 195,15 milionu předplatitelů.
Společnost získala během uplynulého čtvrtletí celkově 0,18 milionu nových zákazníků v USA a Kanadě. V Evropě, Blízkém východě a Africe získala 0,76 milionu, v Latinské Americe 0,26 milionu a v asijsko-pacifickém regionu 1,01 milionu.
Podle Netflixu bylo důvodem slabšího počtu předplatitelů rekordní první pololetí, kdy získal 26 milionů předplatitelů, a následné zpomalení růstu.
Čistý zisk společnosti ve třetím čtvrtletí meziročně stoupl o necelých 19 procent na 790 milionů dolarů (18,15 miliardy korun). Tržby ve třetím kvartálu překonaly očekávání a zvýšily se o 22,7 procenta na 6,44 miliardy dolarů.
Dále čtěte:
CETIN si vybral za výhradního dodavatele Ericsson
Švédsko zakázalo zařízení Huawei a ZTE při budování 5G
Zdroj: Reuters; CNBC