Poskytovatel videohovorů Zoom Communications ve druhém čtvrtletí zvýšil meziročně zisk na téměř 186 milionů dolarů z 5,5 milionu dolarů před rokem. Tržby se firmě zvýšily o 355 procent, obě čísla tak překonala odhady. Jednoznačně se tak nachází mezi podniky, které vzešly z pandemie koronaviru jako vítězové.
Zoom oznámil výsledky za poslední kvartál končící v červenci. Během tří měsíců byly tržby Zoomu vyšší než za celý loňský rok. Ve druhém čtvrtletí se vyšplhaly na 663,5 milionu dolarů ze 146 milionů dolarů ve stejném období loňského roku.
Výraznější je také čistý zisk, které v posledních třech měsících vzrostl na 185,7 milionu dolarů (4 miliardy korun). Ve stejném čtvrtletí před rokem přitom činil jen 5 milionů dolarů (110 milionů korun).
Videokonferenční služby se používaly jako technologická náhrada osobních schůzek. Kvůli pandemii koronaviru se staly důležitou součástí každodenního života.
Základní služby Zoomu jsou přístupné zdarma, další placené funkce se nabízí formou předplatného. V současné době má Zoom 370 tisíc platících zákazníků, což je o 304 tisíc více než ve stejném období loni. V uplynulém čtvrtletí jich přibylo 105 tisíc. Počty firemních zákazníků s více než deseti zaměstnanci vzrostly meziročně o 458 procent. Větší společnosti obvykle volí roční předplatné, menší firmy a soukromé osoby spíše upřednostňují měsíční předplatné.
Cena akcií Zoomu se v letošním roce téměř zčtyřnásobila, po oznámení výsledku vyskočily o 20 procent. Od začátku roku si tak připsaly již 360 procent. Tržní hodnota se tak blíží 100 miliardám dolarů.
Zakladatel a CEO startupu Zoom Eric Yuan uvedl, že se společnosti během pandemie podařilo podepsat i kontrakty s několika významnými korporacemi. Byl mezi nimi například mobilní operátor Exxon nebo herní koncern Activision Blizzard.
V nynějším čtvrtletí však počítá s tržbami mezi 685 a 690 miliony dolarů, přestože předpokládá, že masivní příliv uživatelů už skončil. Jednou z hlavních priorit Zoomu bude udržení co největšího procenta nových zákazníků, která mu pandemie přinesla. Velké zakázky však investorům přinášejí důvod k optimismu, že konec krize nemusí znamenat konec zájmu o Zoom.
Dále čtěte:
IPO firmy eMan se stalo nejúspěšnější primární nabídkou
EU se připojí do globálního projektu COVAX
Zdroj: theverge.com; Market Watch