Čistý zisk americké společnosti Facebook ve čtvrtém čtvrtletí stoupl o 52,7 procenta na 11,22 miliardy dolarů (241,6 miliardy korun). Výnosy překonaly očekávání analytiků díky vyšším výdajům firem za reklamu v době předvánoční nákupní sezony.
Počet aktivních měsíčních uživatelů Facebooku se zvýšil o 12 procent na 2,8 miliardy. Společnost na konci minulého roku zaměstnávala 58 604 lidí, což bylo o 30 procent více než v roce předchozím.
Celkové výnosy, které podpořily zejména tržby z reklamy, vzrostly o 22 procent na 28,07 miliardy dolarů. Analytici přitom očekávali zvýšení výnosů na 26,44 miliardy dolarů.
Facebook spustil řadu nových produktů pro elektronické obchodování jako Facebook Pay a Facebook Shops. Ty umožňují nákupy v aplikacích společnosti, včetně Instagramu a WhatsAppu. Zájem o nákupy na sociálních sítích podpořila pandemie koronaviru, které omezila venkovní rekreační aktivity.
Facebook uvedl, že výnosy ve druhé polovině tohoto roku však mohou čelit značnému tlaku vzhledem k tomu, jak rychle rostly výnosy ve druhém pololetí roku 2020. Firma tak může mít problém udržet toto tempo i v letošním roce.
Podle agentury AP by problémy mohl způsobit také plán společnosti Apple spustit ochranu soukromí uživatelů, která by mohla omezit schopnost Facebooku cílit reklamu.
Dále čtěte:
Zisk Microsoftu překonal očekávání analytiků
Toyota loni předběhla Volkswagen a stala se největším prodejcem aut
Zdroj: Reuters; AP