YouTube začne zobrazovat reklamy na videích některých tvůrců, kterým nebude jim poskytovat část příjmů z reklam. Nejsou totiž dostatečně velcí na to, aby mohly být zařazeni do partnerského programu.
Když se reklamy spouštějí na videích na YouTube, tvůrci těchto videí obvykle získávají část výnosů díky tomu, že jsou v Partnerském programu YouTube (YPP). Podle nových pravidel zpeněžení však může tvůrce vídat reklamy na svých videích, i když není členem partnerského programu.
Tato aktualizace však zásadně ovlivní menší tvůrce, kteří nemají velkou sledovanost. Partnerský program totiž požaduje, aby tvůrce měl za posledních 12 měsíců 4 000 hodin zhlédnutí a měl více než 1 000 odběratelů. Kolika tvůrců se tato aktualizace dotkne, Youtube neuvedl.
YouTube tak bude moci zobrazovat na své platformě více reklam a nebude v tomto procesu muset vyplácet řadu tvůrců. Společnost však uvedla, že reklamy se nadále nebudou zobrazovat u videí zaměřených na citlivá témata – mezi ně patří politika, náboženství, alkohol a hazard.
Komunita YouTube však tuto novinku nepřijala zrovna nejlépe. Vztah komunity tvůrců s YouTube ohledně příjmů z reklamy byl po celá léta rozporuplný. Na přelomu let 2016 a 2017 tvůrcům YouTube, kteří byli součástí partnerského programu, výrazně poklesly příjmy z reklamy, když se platforma snažila omezit škodlivý obsah. V roce 2018 pak incident Logana Paula vedl k dalším změnám v Partnerském programu a pro tvůrce tak bylo obtížnější získat peníze z reklamy.
Reklama je pro YouTube a jeho mateřskou společnost Google velkým byznysem, jen za poslední čtvrtletí díky ní vydělala 5 miliard dolarů. Loni měla služba YouTube tržby asi 15 miliard dolarů (přes 334 miliard Kč) a na celkových tržbách Googlu se podílela zhruba deseti procenty.
Dále čtěte:
Výsledky NVIDIA Corporation ve třetím čtvrtletí překonaly očekávání
Twitter přidává novou funkci, kterou kopíruje Snapchat a Instagram
Zdroj: The Verge