Zadejte hledaný výraz...

Warner Media se sloučí se společností Discovery

Ve Spojených státech došlo k obchodu dvou mediálních gigantů. Jeho výsledkem bude i další velká konkurence pro streamovací celosvětovou platformu Netflix. Telekomunikační společnost AT&T oddělí svoji mediální divizi Warner Media a sloučí ji s konkurenční společností Discovery.

Společnost AT&T, vlastník hollywoodského studia Warner Media, placeného kanálu HBO či zpravodajské televize CNN, a na druhé straně Discovery, provozovatel dokumentárních TV stanic, zakládají společný podnik.

Výsledkem tohoto obchodu bude zřejmě i nový velký hráč na poli stravovacích služeb. HBO totiž před několika měsíci přišla se službou HBO MAX a Discovery zase rozjelo Discovery+. Pokud nová stravovací služba skutečně vznikne, bude konkurovat nejen Netflixu, ale i konkurenčnímu Disney+.

Novou skupinu povede dlouholetý ředitel Discovery David Zaslav. AT&T bude vlastnit 71 procent nové společnosti a zhruba 43 miliard dolarů.

Sloučením Warner Media a Discovery se spojí desetitisíce hodin obsahu filmů a seriálů z knihovny HBO a Warner Bros, které doplní tisíce prvotřídních dokumentárních stanic jako Discovery, Animal Planet, Food Network, TLC a další. Kromě toho disponují mnoha lukrativními sportovními přenosy na kanálech Eurosport či vysíláním pro děti díky stanici Cartoon Network.

Disney plus, které pod sebou sdružuje i špičkové dokumenty od National Geographic, se přitom podařilo v průběhu několik měsíců přilákat více než 100 milionů předplatitelů. A to výrazně rychleji, než jeho management původně předpokládal.

Netflix si sice nadále udržuje titul nejsledovanější online video služby s přibližně 200 miliony uživatelů. Podle některých analytiků ho však v průběhu následujících let na postu celosvětové jedničky nahradí právě Disney+.

Dále čtěte:

Ulož.to chce náhradu nákladů za mazání pirátských kopií filmu

Nové podmínky služby WhatsApp se netýkají Evropské unie