Všichni marketéři, kteří lační po dalších a dalších informacích o IG publiku, mají nyní možnost se zaregistrovat na Instagram creator účet. Tuto možnost Instagram představil na začátku roku 2019 jako alternativu k business profilu. Po krátkém testování umožnila platforma, aby creator profil byl dostupný pro každého.
A čím se vlastně creator profily liší od běžného business profilu? Stojí za to si jej změnit? V rozhodnutí ti může pomoci následující článek.
PRO KOHO JE INSTAGRAM CREATOR ÚČET?
Instagram nabídl účet tvůrce nejprve všem profilům s více než 10 000 sledujících. Teď už si přepnout účet může kdokoliv.
Tohle značí dvě věci:
- Instagram chce zdvojnásobit počet influencerů. 87, 1 % influencerů tvrdí, že Instagram je jejich hlavní platforma. Naopak zase instagram ví, že influenceři hrají velkou roli v jeho aplikaci a proto jim chtějí nabízet další služby a přilákat je, aby sdíleli svůj obsah právě na IG.
- Instagram chce oddělit podniky od influencerů. Creator profily zahrnují nástroje, které uspokojí právě specifické potřeby influencerů, kteří nejsou připojení k bussiness účtu. Tyto dvě skupiny mají odlišné potřeby v oblasti sociálního managementu, takže toto rozlišení je výborný nápad.
Instagram v rámci nabídky creator profilů cílí na jednotlivé uživatele, takže pokud budeš chtít přepnout svůj účet, aplikace ti oznámí, že creator profil je ideální pro veřejně známé osobnosti, tvůrce obsahu, umělce a influencery.
Instagram chce nové influencery nalákat a také uspokojit jejich potřeby, proto nabízí širokou škálu nových funkcí právě pro influencery. Ti tak mohou v metrikách zjistit mnohem více o svých sledujících.
JAKÉ SPECIÁLNÍ FUNKCE VLASTNĚ IG CREATOR ACCOUNT NABÍZÍ?
Opravdu to stojí za to přepnout si účet z osobního nebo business na creator? Určitě ano, pokud stojíš o to, zjistit více o tvých uživatelích a chceš spravovat své příspěvky a zprávy ještě lépe.
Instagram nabízí řadu nových funkcí, které tvůrcům umožní zjistit více o jejich uživatelích, například:
PODROBNÉ ÚDAJE O RŮSTU
Instagram creator account ti umožní získat podrobné informace jako:
- Denní počtu sledování a zrušení sledování. S business účtem získáš přístup pouze k týdenním číslům nových sledujících a zrušených sledování. Toto influencerům výrazně pomůže, protože mohou vidět každodenní vliv jednotlivých příspěvků na uživatele a jestli je pozitivní či negativní.
- Demografická data (věk, poloha atd.). Stejně jako u business profilů dává influencerům creator profil možnost podívat se, kdo přesně jsou jejich sledující, a uspokojit je vhodnými příspěvky.
- Instagram creator panel. Instagram představuje nové „Creator Studio“, aby pomohl uživatelům získat všechny informace na jednom panelu.
ZJEDNODUŠENÉ ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Influenceři dostávají každý den nespočet zpráv, které se týkají možné spolupráce, často se také jedná o fanoušky, kteří je chtějí jen pozdravit a občas se objeví i podivní sledující, kteří nemají jinou zábavu.
U business i osobního účtu mají uživatelé jeden primární inbox pro všechny zprávy i žádosti o zprávy od lidí, které nesledují.
U creator účtu mají influenceři tři různé složky:
- Primární. Zprávy, které influenceři chtějí, očekávají a o kterých je IG informuje.
- Obecné. Zprávy, ke kterým influenceři nechtějí upozornění na nové příchozí.
- Žádosti. Zprávy od lidí, které influenceři nesledují.
Tvůrci mohou zprávy přesouvat mezi složkami, jakkoliv si přejí. Toto umožní uživatelům třídit si zprávy podle důležitosti a upřednostnit zprávy od přátel, rodiny a dalších lidí, od kterých zprávy očekávají.
VÍCE ŠTÍTKŮ
- Instagram creator profil dává uživatelům větší prostor, jak mohou sami sebe označit.
- S business účtem ti Instagram přiřadí stejnou kategorii, kterou máš v propojené stránce na Facebooku.
- Na IG creator účtu můžeš vybrat označení, jaké chceš a máš více možností.
- To ti mnohem lépe umožní najít své místečko na trhu a také vhodné označení právě pro tvou značku.
FLEXIBILNÍ KONTAKT
Influenceři bývají zaplavení hovory a e-maily s žádostmi o spolupráci, marketingem a spamy každý den. Nyní s creator profilem mají možnost vypnout tlačítko s možností kontaktu, aby zastavili tok žádostí.
Instagram business profil umožňuje sledujícím, aby kontaktovali uživatele pomocí jakýchkoliv kontaktních údajů, které uživatel zajistil. Nyní mohou influenceři jednoduše vypnout kontaktní údaje, kdykoliv chtějí.
Tohle jim pak dává větší možnost ovládat, kdo je kontaktuje – nebo spíše i nekontaktuje.
INSTAGRAM CREATOR PROFIL VS INSTAGRAM BUSINESS PROFIL
Se všemi těmi funkcemi, které creator profil nabízí, není důvod zůstávat u business, pokud ovšem nepoužíváš produkty třetích stran pro plánování a analýzu (jako třeba Hootsuite), aby sis usnadnil plánování na IG. V současnosti to totiž není možné z creator účtu, protože to nepodporuje Instagram API.
Pokud jsi ovšem jednotlivec s malou značkou, chceš se prezentovat na Instagramu, ale nepotřebuješ využívat plánování vkládání obsahu předem nebo zpravovat více účtů z jednoho panelu, tak je pro tebe výhodnější přepnout se na creator účet. Získáš detailnější statistiky, větší kontrolu nad příchozími zprávami a označováním svého účtu.
Jen připomeneme, že funkce creator účtu jsou navrženy pro profily s velkým počtem sledujících, ale mohou ti pomoci i pokud máš počet sledujících nižší.
JAK MŮŽEŠ SVŮJ ÚČET PŘEPNOUT NA ÚČET TVŮRCE?
Shrneme si tedy, že na tento typ účtu se jednoznačně hodí přejít, pokud máš hodně sledujících, chceš podrobnější data a metriky a také více kontroly nad zprávami, filtry a kontaktními informacemi. Jak tedy na to?
Je důležité připomenout: pokud máš soukromý účet, tak změna na creator z něj automaticky udělá profil veřejný. Pokud ti to tak nevyhovuje, asi nebude creator účet pro tebe to pravé.
1. BĚŽ DO NASTAVENÍ
- Jdi na svůj profil a klikni na nabídku (hamburger menu) v pravém horním rohu.
- Pak klikni na tlačítko nastavení ve spodní části této nabídky.
- Z nabídky nastavení vyber účet.
- Pokud máš osobní účet, zvol přepni na profesionální účet ve spodní části nabídky.
- Pokud máš business účet, vyber přepni na creator účet ve spodní části nabídky.
- Nyní vyber Creator box a přejdi k dalšímu kroku.
2. VYTVOŘ SI SVŮJ ÚČET
Vyber kategorii, kterou chceš, z nabídky. Vol takovou, která vystihuje tvou značku. Pak klikni na další.
Zde máš možnost odkázat i na svou stránku na Facebooku. Pokud chceš, vyber ji z nabídky. Pokud ne, samozřejmě můžeš přeskočit tento krok a přesunout se ke kontaktním informacím.
Zde máš právě možnost vybrat si, jestli chceš nebo nechceš zobrazit kontakt na tvém profilu. Vyber si, co ti právě vyhovuje. Můžeš to kdykoliv změnit. Tímto máš účet kompletně nastavený.
Nyní se podíváme na metriky.
3. PROZKOUMEJ NOVÉ FUNKCE
Nejprve prozkoumej Insights tak, že klikneš na nabídku (hamburger menu) na tvém profilu.
Potom klikni na Insights.
Tady uvidíš všechny nové náhledy do metrik ve třech záložkách. První bude záložka týkající se obsahu. Ta ti ukáže všechny příspěvky z tohoto týdne a jak si vedly.
Další je záložka týkající se aktivity, která ukazuje, jaké intarakce měli lidé s tvým profilem, kolikrát lidé objevili tvůj profil a příspěvky.
Poslední záložka se týká publika. Ta ti ukazuje veškeré demografické údaje o tvých sledujících.
Ve zprávách pak najdeš nový inbox – obecné, kde můžeš mít své zprávy.
Prozkoumej svůj nový instagramový creator profil a uzpůsob si všechny nové funkce, metriky a insights.