Vláda zaplatila půl milionu korun za propagaci na sociálních sítích TikTok, Instagram a YouTube. Chce tak tím podpořit inciativu mladých influencerů, kteří připravili kampaň proti dezinformacím. Do svého prvního příspěvku obsadili influencery Annu Šulcovou a Jakuba Gulaba.
„Na Úřad vlády přišel Jakub Gulab a Anička Šulcová s tím, že chtějí udělat kampaň pro mladé o dezinformacích. Řekli, že nás potřebují, a my je, že oni mají hodně followerů, my zajímavé prostory, kde mohou točit. Jsou to zajímaví lidé, kteří mají neuvěřitelný dosah. Celé to zadarmo zprodukovali a natočili. Dovedete si představit, že bych je odmítnul?“ řekl ředitel odboru komunikace úřadu Vladimír Vořechovský pro Novinky.
Podle experta na sociální sítě a někdejšího influencera Jonáše Čumrika má TikTok pro vládu smysl. Vláda by však k této komunikaci podle něj neměla využívat mladé influencery.
Podle smlouvy, kterou úřad uzavřel, půjde celých 500 tisíc korun na propagaci samotných videí na TikToku, Instagramu a Youtube, nejde tedy o honoráře.
Postup vlády navíc vyvolal kritické komentáře, lidé například upozorňují na to, že bylo na reklamu rychle uvolněno půl milionu v době, kdy lidé čekají na podporu a zdravotníci dodnes nemají odměny za podzimní vlnu, které jim premiér osobně sliboval.
Dále čtěte:
Popularita sítě Clubhouse v Česku roste
Na trzích roste nervozita, burzy po celém světě oslabily
Zdroj: novinky.cz; iDnes.cz