Battle mezi sociálními médii byl po léta mezi Facebookem, Instagramem a Twitterem. V roce 2016 přišla na trh appka A.me, v Číně známá jako Douyin, která se stala se svou masivní adaptací obávaným lídrem. V tomto postu se podíváme na celé pozadí TikToku pro pochopení jeho rozsáhlého růstu.
o Messengeru.
Země, která se nejvíce přičinila k drastickému růstu TikToku byla Indie – v posledním čtvrtletí 2018 si jej stáhlo neuvěřitelných 80 milionů lidí, meziroční nárůst 2557 %! Měsíční objemy stažení i v USA 100% vzrostly od doby, kdy se TikTok spojil s Musica.ly.
Po spojení se stažení zvedly i v UK. Apptopia provedla analýzu a po třech měsících přišla s výsledky, které hovořily samozřejmě k prospěch – 51% nárůst stažení, v číslech to představuje 30 milionů. Tím Anglie zdaleka předčila celosvětový průměr 20 % a USA průměr 25 %.
Nyní se aplikace blíží mílovými kroky k jedné miliardě stažení . Meziroční nárůst 275% se neustále zvyšuje. Pouze v lednu tohoto roku zaznamenala 71.9 milionů stažení! Na začátku roku 2017 měla pouze 20 milionů stažení – naprosto fascinující výsledky, co říkáš?
I když mezi sociálními sítěmi stále dominuje Facebook, TikTok z něj nemusí mít plnou hlavu, je totiž možné, že brzy jej předčí – proč? Facebook není mezi mladou generací populární – v příštím postu si o tom napíšeme více.
JAK SI TIKTOK VEDE V POROVNÁNÍ S DALŠÍMI SOCIÁLNÍMI SÍTĚMI
I když je TikTok mladá aplikace, předvedla nám neskutečné výsledky a za pouhé dva roky se řadí mezi přední sociální sítě. Už teď předčila LinkedIn, Snapchat, Pinterest i Twitter!
Koukněme se na seznam od Statista z dubna 2019 ohledně nejpoužívanějších aplikací, abychom si mohli přesně určit, kde TikTok opravdu stojí. Samozřejmě přední místo ještě stále patří Facebooku s číslem 2.3 miliard aktivních uživatelů. Youtube s 1.9 miliard uživatelů je na druhém místě a například Instagram je až na šestém místě s aktivní miliardou. TikTok je na místě devátém, kde před ním jsou nám, čechům a slovákům, neznámé a minimálně využívané sociální sítě a aplikace (např. QQ, Qzone, WeChat).
Vidět TikTok na 9. místě nemusí vypadat moc impozantně, ale ve skutečnosti to impozantní výsledek je – předčil za pouhé dva roky sociální sítě a aplikace, které známé již dlouhé roky a pořád si drží své stabilní místo v meziročním nárůstu aktivních uživatelů a stažení (Instagram za rok 2018 získal 444 milionů nových stažení, to je o 200 milionů méně než TikTok). Samozřejmě, že si prvenství drží Facebook a jeho další aplikace – Messenger a WhatsApp. WhatssApp měl 1 miliardu nových stažení a Messenger něco přes 800 milionů, Facebook již nebyl tak daleko od TikTok – získal 700 milionů stažení.
JAKÉ JSOU VÝDĚLKY TIKTOKU V POROVNÁNÍ S DALŠÍMI KONKURENTY
TikTok v tuto chvíli nevydělává na reklamě jako Facebook nebo Instagram (kromě své čínské verze Douyin), ale předpokládáme, že začátek spuštění této služby se nezadržitelně blíží – a to by měli zbystřit všichni Influenceři stejně tak jako marketingové agentury. V současné době je zajisté možné si domluvit spolupráci, ne tolik placenou a ne tolik účinnou, ale možné to je – formou product placementu.
Pojďme zpět k tématu – kolik si aplikace vydělává? V porovnání s Facebookem a jeho výdělky £43 miliard, Instagramem s £6.4 miliard nebo Snapchatem £888 milionů podstatně méně, “pouze” £58 milionů za služby “nákup v aplikaci”.
I když se částka zdá malá v porovnání s jinými sociálními médií, je potřebné brát na vědomí odkud příjmy pocházejí – ne z reklam, ale pouze z nákupu v aplikaci a myslíme si, že tohle je skvělý výsledek.
Nákupy v aplikaci jsou možné pro nákup coinů, které jsou potom využívané fanoušky jako dárek pro své influencery během živého streamu.
KONTROVERZNÍ ZÁKAZY A JEJICH DOPAD NA RŮST TIKTOKU
Před nedávnem Indie zabanovala TikTok v celé zemi, což v určitém měřítku znejistí působový růst TikToku. Jak jsme napsali výše, Indie je vedoucí zemí na světě v počtu stažení aplikace. ByteDance potvrdil, že tento zákaz je stojí 500 000 USD denně a dává v risk až 250 zaměstnaneckých míst!
ZÁVĚREM
Nepochybujeme, že TikTok není pouze rychlokvaška (jako Vine od Twitteru) a v nedaleké budoucnosti předčí všechny ostatní sociální sítě – tohle je velmi důležité sledovat, pokud jste marketingová agentura, jelikož za pár let největší kupní sílu převezme dnešní mladá generace.
V Česku a na Slovensku se o TikToku začalo hovořit až úderem tohoto roku, tudíž není v našich končinách tolik zdomácnělý a nejsou k dispozici data, a právě to nahrává do karet mnoho nadějným influencerům získat velké množství pozornosti a marketingovým agenturám se zaměřit na mladou generaci.