Už jsi zkoušel nové funkce IGTV videí? A pokud ano, potýkal ses s tím, abys měl tolik shlédnutí jako máš u běžných příspěvků a příběhů? Pokud ano, tak si z toho nic nedělej, tohle je velmi časté a mnoho lidí s tím má problém. Je to proto, že lidé často na IG kontrolují jen příběhy a hlavní kanál, ale ne IGTV.
Proto je důležité představit cestu, jak propagovat svá IGTV videa na hlavním kanálu. A to je hlavní úloha „IGTV previews“. Vysvětlíme si, co to vlastně je a jak je vytvořit a sdílet, abychom dosáhli co největšího počtu shlédnutí našeho IGTV videa.
CO JE IGTV
IGTV služba byla představena v červnu 2018 a na českém internetu můžeme spatřit články pouze z té doby. Tehdy bylo možné přidávání delších videí do IGTV jen přes aplikaci, tato informace samozřejmě už neplatí. Video nahraješ jednoduše přes ikonku na svém instagramu.
Jedná se tedy o „instagramovou televizi“, která chce být druhý Youtube. Na oficiální stránce Instagramu hovoří o IGTV takto „
Jdeme s dobou. Lidé dnes už tolik nesledují televizi, ale o to víc času tráví sledováním digitálních videí. Do roku 2021 budou videa pro mobily tvořit 78 % celkového mobilního datového provozu. Ze získaných poznatků jsme zjistili, že u okruhů mladších uživatelů se těší větší oblibě obsah amatérských tvůrců než profesionální tvorba.“
Videa na IGTV jsou striktně vertikální, protože je to určené hlavně na sledování z mobilu.
PARAMETRY
- Délka videí: 15 sekund až 10 minut. U ověřených (business) účtů a velkých účtů až 60 minut (nutno nahrát z PC)
- Formát videa: MP4
- Poměr stran: na výšku 9:16, na šířku 16:9
- Rozlišení: minimálně 720p, 30 snímků za sekundu
- Velikost souboru: videa do deset minut max 650 MB, videa do šedesáti minut max 3,6 GB.
- Velikost thumbnail (úvodní fotky): doporučeno 420 x 654 px (1 : 1,55 ). Foto nelze dodatečně upravit. Postuj ji tedy už upravenou.
CO TO JSOU IGTV PREVIEWS?
IGTV previews jsou jednominutové náhledy tvých IGTV videí, které můžeš sdílet v hlavním vláknu na IG. Po jedné minutě může sledující zvolit možnost „vidět celé video na IGTV“. Takto můžeš diváky zapojit a navnadit teaserem, aby se podívali na celé video na tvém IGTV kanálu.
Jak asi víš, u prohlížení videí musíš odejít z IG a jít na IGTV záložku na Instagramu. Do toho se lidem moc nechce a potřebují trochu motivace, aby to udělali. IGTV previews fungují jako lákadlo a propagace tvých IGTV videí, aby měly vyšší sledovanost.
Tohle ti může pomoci obzvlášť, pokud zakládáš nový IGTV kanál. Díky previews mají pak tví sledující jednodušší tě najít a sledovat i tam. K tvému IGTV kanálu se pak dostanou jedním jediným klikem na možnost „vidět více“, která přijde po shlédnutí jedné minuty videa.
JAK SDÍLET IGTV PREVIEWS
Sdílení IGTV previews na IG je jednoduché. Nejprve si musíš vytvořit IGTV video, potom před publikováním tam uvidíš možnost Postovat náhled („post preview“), která je přímo nad možností sdílení na Facebooku.). Klikneš na ni a tak svým sledujícím nasdílíš jednominutový preview. Před postováním dostaneš i možnost vybrat titulek, úvodní fotku, popis. Po postování se preview objeví na IG tvých sledujících i na tvém profilu.
Preview můžeš sdílet jen u videí, která jsou delší než 1 minuta. A když preview postuješ, bude mít IGTV ikonu vpravo nahoře, aby se odlišil od ostatních videí.
TIPY, JAK SDÍLET IGTV PREVIEWS NA IG
IGTV previews je relativně nová funkce na Instagramu a mnoho lidí přesně neví, jak je nejlépe využít. Proto ti přinášíme seznam 5 tipů, jak nejlépe využít IGTV previews ve svůj prospěch.
1. VYBER DOBŘE ÚVODNÍ FOTKU
Vybrat dobrou úvodní fotku na tvůj IGTV preview je rozhodující, objeví se i na tvém profilu a ne jen u tvých sledujících. Měla by být tedy dost atraktivní, aby přitáhla pozornost sledujících a šla dohromady s naladěním tvého profilu. Měla by mít také správné rozměry a velikost.
Kromě IGTV ikony není jiný způsob, jak odlišit IGTV úvodní obrázek od dalších příspěvků. Vybírej tedy obrázek, který vypadá, jako by patřil do tvého IG a nevyčnívá.
A co velikost a rozměry úvodní fotky IGTV preview a jak ji nejlépe optimalizovat?
Instagram již umožňuje vertikální i horizontální videa v IGTV, pokud splňují poměr 9:16 a 16:9. Velikost úvodní fotky doporučuje Instagram 420 pixelů na 654 pixelů a poměr stran 1:1.55.
Problém nastává, když se tento úvodní obrázek zobrazuje na různých místech s různou velikostí a poměrem stran. Například tví sledující ho uvidí ořezaný na velikost portrétu s poměrem stran 4:5. A na tvé fotografické mřížce se objeví ve čtvercovém tvaru s poměrem stran 1:1.
Vybírej tedy takový obrázek, který různé úpravy a ořezání v IG nenaruší. Ten trik spočívá v tom, že vybereš obrázek, kde ať už je na něm cokoliv, je to přesně v jeho středu. Tak bude fungovat u všech druhů úprav a vždy bude dobře vidět klíčový objekt.
Na Instagramu najdeš různé nástroje na úpravu obrázků jako Canva, která ukazuje různé velikosti obrázku a šablony. Můžeš je použít k tomu, abys viděl, jak tvůj obrázek bude vypadat v různých formátech.
2. PIŠ DOBRÉ NADPISY
Když postuješ IGTV preview, název videa se stane také nadpisem pro tento preview. Vybírej tedy titulek, který vystihne obsah videa a funguje dobře, jak jako název videa, tak jako nadpis.
Pokud chceš nadpis změnit nebo ho napsat tak, aby více popisoval video, vždy můžeš jít zpět a editovat ho i po zveřejnění. Dříve to Instagram neumožňoval, ale dnes již je tato funkce dostupná, takže pokud chceš odlišný nadpis a název videa, není problém ho upravit.
3. UPRAVUJ IGTV PREVIEW EFEKTIVNĚ
Význam IGTV preview je nalákat tvé diváky na to, aby shlédli celé video v tvém IGTV kanálu. Toto ti pomůže v propagaci tvých videí a navede tvé sledující k tvému kanálu.
Obsah vybraného 1 minutového videa by tedy měl být co nejlákavější, aby přilákal co nejvíce publika k plné verzi videa. Vybírej tedy dobře.
Aby lidé investovali svůj čas do sledování videa, vytvoř něco napínavé, zajímavé. Skvělý způsob, jak přesvědčit diváky, aby sledovali video celé, je přidat nějakou zajímavou zápletku v čase okolo jedné minuty.
Obsah si tedy naplánuj tak, aby video začínalo nějakou zajímavostí nebo vzrušením a okolo jedné minuty přidej nějakou zápletku nebo napínavou situaci.
4. ZVEŘEJŇUJ V PRAVÝ ČAS
Další dobrá strategie, jak získat co nejvíce diváků a zapojení, je zveřejnit video ve správný čas.
Nejspíš už náš ty nejlepší časy, kdy je dobré vložit běžné IG příspěvky a také na to dokonce existuje i několik studií. Podle nic jsou následující časy pro zveřejňování obsahu na IG nejlepší.
Největší zapojení ze strany diváků a sledujících můžeš získat ve středu a v pátek nejlépe mezi 9. až 13. hodinou.
Tohle ovšem neber jako dogma. Jak jsme již v minulém článku napsali, určení nejlepšího času neexistuje. Vždy záleží na tvé cílové skupině. Tím, že poznáš svou audienci, budeš vědět, kdy je pro ně nejlepší čas.
Tyto údaje můžeš použít jako základ, než si zjistíš více o svém publiku. Potom můžeš použít Instagram Insight, tak zjistíš, kdy je tvé publikum nejvíce online. Tyto časy pak použij ke zveřejňování videí a previews na Instagramu.
5. POUŽÍVEJ TITULKY
Toto je dobrá strategie nejen pro IGTV videa a previews, ale také pro všechna ostatní videa, která zveřejňuješ na Instagramu. Je to proto, že většina lidí u sledování videí na IG vypíná zvuk.
Používání titulků u videí umožňuje lidem jim lépe rozumět. Získáš díky tomu i vyšší počet sledování. Lidé hodněkrát scrolují ve svém IG během práce a dalších aktivit ve chvílích, když nemohou pouštět zvuk. Používání titulků jim umožní sledovat tvá videa a tobě to posílí počet shlédnutí.
Nejlepší je tedy, když to tak budeš dělat i u IGTV videí a previews. Pomůže ti to získat více shlédnutí i zde a přilákáš více lidí, aby sledovali tvůj IGTV kanál.
HASTAGY
I u IGTV můžeš přidat až 30 hashtagů, které ti zvýší vizibilitu a míru zaujetí. Do popisu videa přidej hashtags, což umožní lidem objevit tvůj obsah, o který mají zájem. Instagram má kategorii „For You“ na IGTV s doporučeními pro videa pro uživatele na základě hashtagu a účtů, které následují. Tímto způsobem můžou najít i tebe.
STRATEGIE: VYUŽITÍ Z POHLEDU INFLUENCERA
Strategie pro tebe, jakožto influencera, je jednoduchá. Díky IGTV můžeš své delší vlogy postovat přímo v aplikaci a nemusíš mít ani Youtube kanál.
V případě, že chceš stejný obsah sdílet i na Youtube, je tu jeden problém – na Instagram patří videa na výšku, kdežto u běžné tvorby videa se upřednostňuje pohled na šířku.
IGTV můžeš využít na různá videa z tvého niche, protože každý z vás dělá něco jiného, seznam bych psala do Vánoc. Jednoduše pokud jsi cestovatel, máš možnost prezentovat tvá dlouhá videa, pokud jsi makeup-artistka tak videa jsou také jasná volba.
Využít videa, stejně jako je tomu u Youtube, můžeš ke speněžení. Například unboxing videa, affiliate, kupóny, soutěže.
STRATEGIE: VYUŽITÍ Z POHLEDU ZNAČKY
Jako značka máš také nepřeberné možnosti, jak využít Instagram televizi. A čím kreativnější budeš, tím větší engagement sklidíš.
PROMO PRO TVŮJ PRODUKT
Protože videa mají tu možnost zachytit více informací v krátkém čase, dokážeš zpropagovat v pár minutách více tvých produktů, než pouze jednou fotkou.
Můj oblíbený HubSpot udělal další zajímavou studií a zjistil, že až 64 % lidí raději nakupuje produkt, který mohli vidět na videu. Z nákupního hlediska je vždy lepší vidět produkt téměř na vlastní oči, než na uměle vytvořené fotografií, na které jsou mnohdy produkty atraktivnější než ve skutečnosti.
SKRZE VIDEA BUDUJEŠ DŮVĚRYHODNOST ZNAČKY
Odkrývej firemní kulturu, život ve firmě, nebo to, jak tvoříš své produkty. Dovol svým fanouškům tvé podnikání poznat ze šiřší linie.
Skrze videa také můžeš edukovat. A tohle lze uplatnit úplně u každého produktu a o obsah nebudeš mít nouzi.
JAK STÁHNOUT VIDEO Z IGTV
Tuto možnost Instagram nenabízí a já osobně nedoporučuji používat aplikace, které nejsou partnerem Instagramu. Existuje i deskopová online aplikace SaveIGTV, což, pokud opravdu potřebuješ nějaké video stáhnout, lepší volba než aplikace z Google nebo Apple obchodu. Takové aplikace dříve nebo později z repertoáru obchodu zmizí.
Tohle je návod pro stažení videa na Android (zda je jiná návod na iPhone, netuším, protože jej nevlastním).
Krok 1: Musíme najít link videa, tudíž si najeď na video, které chceš stáhnout, klikni na něj, aby bylo přes celou obrazovku.
Krok 2: Jakmile se video přehrává, klepni na obrazovku a ukáží se ti ikonky. Tapni na 3 vertikální tečky.
Krok 3: Následně se ti zobrazí menší menu. Určitě video nenahlašuj, ale vyber tu druhou možnost – “copy the link to the clipboard” (zkopíruj link do schránky).
Krok 4: Přejdi na https://saveigtv.com a jednoduše zkopírovaný odkaz vlož do kolonky a klikni na download.
VIDEO Z IGTV DO STORIES
I toto je možné. Promuj své nové video, které již máž na IGTV vložené, i do svého příběhu.
Lze to velmi jednoduchým způsobem, skrze ikonku Link (připínáčku) ve svém Stories. Dále tam budeš mít na výběr “IGTV video” anebo link z “URL”. Vyber to první a dále vyber video, které chceš ve svém stories.
JAK NASDÍLET IGTV VIDEO NA FACEBOOK?
V aplikaci Instagram nebo IGTV:
- Video nahraj, přidej k němu úvodní fotku, název a popis.
- Klepni na vedle Zveřejnit na Facebooku. Pokud už máš propojený instagramový účet a Facebook stránku, bude sdílení aktivované ve výchozím nastavení.
- Pokud jsi to ještě neudělal, zadej svoje přihlašovací údaje pro Facebook.
- Klikni na Přidat. Video se zveřejní na tvém kanálu IGTV i na Facebook stránce.
Na webu Instagram.com:
- Otevři webový prohlížeč a přejdi na adresu Instagram.com.
- Video nahraj, přidej k němu úvodní fotku, název a popis.
- Pod Kde se vaše video objeví klikni na Propojit stránku, pokud jsi ještě nepropojil svůj instagramový účet s Facebook stránkou. Je možné, že budeš muset zadat svoje přihlašovací údaje pro Facebook.
- Po propojení instagramového účtu s Facebook stránkou vyber IGTV a Facebook stránka pod Kde se vaše video objeví.
- Klikni na Přidat. Video se zveřejní ve tvém kanálu IGTV i na Facebook stránce.
NA ZÁVĚR
IGTV videa obvykle nezískávají tolik shlédnutí ani zapojení jako běžné příspěvky na Instagramu a IG příběhy. Je to proto, že lidé nemají snahu jít na IGTV a sledovat videa. Je tedy na tobě, abys propagoval svá IGTV videa a přivedl své sledující do svého IGTV kanálu.
Jedna jednoduchá, ale výborná cesta, jak to udělat, je zveřejňovat IGTV video previews na svém IG. To se po minutě zastaví a nabídne uživatelům možnost jít na IGTV a pokračovat ve sledování do konce.
Využij této funkce co nejlépe a použij výše uvedené užitečné tipy, které ti pomohou získat více shlédnutí tvých IGTV videí.