Znáte TikTok? Není to jen zábavná sociální síť, v níž většina uživatelů publikuje a sleduje šílená, vtipná i naučná videa a návody, ale také aplikace, díky níž si můžete slušně vydělat. A nyní se můžete naučit jak na to.
Ještě nedávno byl TikTok považován za aplikaci pro děti a dospívající, kteří nemají na práci nic jiného než se dlouhé hodiny bavit u videí s nulovou přidanou hodnotou. Ovšem kdo už na TikToku je a umí ho používat, ví, že je to skvělý prostředek jak se zviditelnit a přijít si na slušné peníze.
Jak TikTok funguje?
Po spuštění aplikace se před vámi zobrazí hlavní stránka, tedy výběr toho, co je zrovna `in`. V jedné záložce najdete nefiltrovaná videa, v druhé, která se vám zobrazí po přihlášení, vidíte obsah, který publikovaly vámi sledované profily. U každého příspěvku najdete informace o tom, kolik profilů dotyčný autor sleduje, kolik profilů sleduje jeho a také součet srdíček, tedy `lajků`, která všechna jeho videa dohromady obdržela.
Pro vyhledávání na TikToku se používá zvuk, jméno uživatele anebo také hashtag. Na TikToku je možné také publikovat takzvané duety neboli videa, která utvářejí uživatelé společně.
Živé streamování je možné od 1000 fanoušků
Účty, které mají nad tisíc fanoušků, mohou živě streamovat a komunikovat se svými příznivci. Zároveň touto cestou můžete přijímat i virtuální měnu `Coin`, kterou vás obdarovávají vaši sledující, když se jim obsah líbí nebo vás chtějí podpořit. Tato virtuální měna se dá samozřejmě vyměnit za plnohodnotné peníze, díky tomu si mnoho uživatelů TikToku snadno vydělává.
Oproti Instagramu, případně Facebooku nebo Twitteru na TikToku můžete získat fanoušky relativně snadno. Stačí vymyslet zajímavý nebo vtipný obsah, samozřejmě ve video formě, a případně ho také označit smysluplnými hashtagy, které nasdílený obsah vystihují.
TikTok videa
Většina videí na této sociální síti má několik desítek vteřin, nejsledovanější a nejoblíbenější videa ovšem mají kolem pouhých patnácti vteřin. Videa jsou orientovaná na výšku a nejčastěji točená na mobilní telefon. Samozřejmě že i v této aplikaci můžete používat nejrůznější filtry a zvuky z hudební databáze dostupné přímo v aplikaci.
K velmi oblíbeným typům videí patří scénky sehrané do textu písničky. Je to také jedna z nejsnazších cest jak si získat fanoušky.
Video lze vytvářet přímo v aplikaci. Dostupný je střih i dabování. Zároveň ale můžete využít už dříve upravená videa.
Která další TikTok videa patří k těm nejpopulárnějším?
- Jídlo – táhne vždy a všude; jakmile publikujete recept nebo recenzi na restauraci nebo bistro, je to sázka na jistotu, sledující se vám jen pohrnou
- Tanec – čím kreativnější nebo vtipnější, tím samozřejmě lepší
- Lip-syncing – je to prosté, vezmete cizí hudbu nebo dialog a následně sehrajete vlastní video scénku tak, aby nebylo k poznání, že slova, která fanoušci slyší, nejdou z vašich úst, ale z cizích
- Návody – pokud někomu poskytnete návod jak vyřešit nějaký problém, který například zrovna trápí vás, máte vyhráno
- Výzvy – občas jsou dost šílené; někdy je výzvou vylít si kýbl ledové vody na hlavu, jindy udělat nějaký akrobatický kousek, mnohdy jsou výzvy i životu ohrožující, proto se v tomto případě raději držte zpátky a případné výzvy vymýšlejte s rozumem
Jak vydělávat na TikToku?
V tomto případě TikTok funguje obdobně jako jiné sociální sítě. Možností jak vydělávat na TikToku, případně jak nabrat nové sledující, je hned několik:
1. Oslovte vlivného influencera
Můžete se s ním domluvit na tom, že bude sdílet vaši službu nebo produkt v rámci některého z videí. Musíte se však trefit do aktuálního vkusu uživatelů TikToku a ten se velmi rychle mění. Proto se vyplatí oslovit rovnou několik influencerů a propagaci tímto způsobem rozplánovat do delšího časového úseku.
2. PPC reklama
Lze využít i klasickou PPC inzerci a to přes obsahovou reklamu a videa. Bohužel však nemáte možnost vyselektovat si ty uživatele, na které chcete cílit. Lidé při přihlašování do TikToku vyplňují pouze věk a to proto, že je možné ho užívat až od třinácti let. Nemáte tak možnost cílit například dle demografického složení.
TikTok ovšem začíná pracovat s vlastním inzertním systémem:
3. In-feed Ad
Tento typ reklamy je taková reklama, která se zobrazuje ve feedu. Vybrat si můžete mezi klasickým videem, stránkou, na kterou lze přejít po kliknutí na video, a zároveň lze ovlivnit i informace v detailu pozadí včetně hudby. Vypadá to podobně jako sponzorovaný příspěvek na Facebooku nebo na Instagramu.
4. Brand Takeover
Pokud bychom měli tuto formu reklamy k něčemu přirovnat, pak je to takzvaná `nepřeskočitelná` reklama, jakou znáte například z YouTube. Reklama se zobrazuje při spuštění aplikace a překrývá celou obrazovku. Jakmile uživatel na video klikne, je přesměrován na vámi vybrané webové stránky.
5. Affiliate program
Možná nejjednodušším způsobem jak si přijít na slušné peníze, máte-li hodně sledujících, je umístit link na daný produkt nebo službu do svého videa. Díky lidem, kteří na link kliknou a nakoupí právě skrz něj, dostanete z nákupu provizi. Pokud tedy máte například sto tisíc sledujících a aspoň jedno procento přes link nakoupí, můžete si při provizi deset korun za jeden nákup vydělat deset tisíc korun.
Bezpochyby ale existují i další možnosti jak si na TikToku vydělat. Pochopitelně platí, že máte-li desítky tisíc sledujících, jde to mnohem snáze. Začnou se vám samy ozývat firmy, které s vámi budou chtít uzavřít barterovou nebo i placenou spolupráci. Záleží jen na vás, kterou spolupráci si vyberete.