Zadejte hledaný výraz...

Tržby Microsoftu za 2. čtvrtletí překonaly očekávání

Tržby společnosti Microsoft za druhý kvartál překonaly očekávání analytiků. Pandemie koronaviru totiž vyvolala poptávku po cloudových službách společnosti. Firma tak ve druhém čtvrtletí vykázala příjmy ve výši 38 miliard dolarů, meziročně jde o nárůst o 13 procent. Výrazně tak předčila očekávání analytiků, kteří odhadovali 36,5 miliardy dolarů.

Cloudové služby jsou v poslední době hlavním pilířem růstu společnosti Microsoft. Tržby divize Azure se ve čtvrtletí, které skončilo 30. června, meziročně zvýšily o 47 procent. Jejich růst tak zpomalil z 59 procent v předchozím kvartálu. Zisk na akcii činil 1,46 dolarů, což také překonalo očekávaných 1,34 dolarů. Cloudové služby letos těží z nárůstu počtu lidí pracujících z domova, který je důsledkem opatření proti šíření koronaviru.

Generální ředitelka Microsoftu Satya Nadella uvedla, že posledních pět měsíců jasně prokázalo, že technologická náročnost je klíčem k odolnosti podniků. Organizace, které budují své vlastní digitální nástroje se podle ní zotaví rychleji a vyjdou z této krize silnější.

Tržby z odvětví produktivity a podnikových nástrojů vzrostly meziročně o 6 procent na 11,8 miliardy dolarů, což bylo podpořeno 19procentním nárůstem prodeje Office 365 Commercial. Výnosy v divizi inteligentních cloudů vzrostly o 17 procent na 13,4 miliardy dolarů.

Prodej osobních počítačů vzrostl o 14 procent na 12,9 miliard dolarů. Akcie společnosti Microsoft však přesto klesly o více než 2,5 procenta krátce po zveřejnění výsledků. Investoři se mohou obávat zpomalení růstu ve své klíčové oblasti cloudového Azure, která konkuruje lídrům na trhu Amazon Web Services.

Analytici také předpokládají možnost poklesu tržeb společnosti. Zejména druhá vlna restrikcí a recese by mohly způsobit další snížení. Microsoft uvedl, že nákup podnikatelských licencí ve druhém čtvrtletí zpomalil, zejména u malých a středních podniků, které jsou postižené koronavirovou krizí.

Microsoft uzavírá své prodejny

Pro další období se nicméně společnost Microsoft rozhodla pro strategickou změnu, v jejímž rámci uzavře drtivou většinu svých kamenných prodejen ve světě. Podle vyjádření amerického softwarového gigantu je to reakce na rostoucí popularitu internetových nákupů.

Drtivá většina prodejen se přitom nachází v USA, konkrétně jich je na území Spojených států sedm desítek. Zbylé jsou pak v Kanadě, Austrálii a Británii. Sluší se připomenout, že s budováním vlastních prodejen začal Microsoft již v roce 2009. Například ta v Londýně byla nicméně otevřena teprve loni. (Microsoft zavírá všechny své kamenné obchody)

Dále čtěte:

Tržby Twitteru ve 2. čtvrtletí klesly o 19 procent

USA tlačí na Pfizer kvůli milionům dávek vakcín proti COVID-19

Zdroj: CNN; CNBC


Vydáno
23. 7. 2020
Tagy