Společnost Kofola ČeskoSlovensko během dubna a května meziročně ztratila 40 procent tržeb kvůli opatřením proti šíření koronaviru. Podle ředitele společnosti se však od června situace postupně zlepšuje.
Výkonný ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko Jannis Samaras sdělil, že kvůli pandemii koronaviru společnost v dubnu ztratila v gastro segmentu (HORECA) zhruba 40 procent tržeb. Následně v květnu byl výpadek opět podobný.
Od června se však podle něj společnost vrací k lepšímu a červenec zatím vypadá dobře. Jeho vyjádření tak vypadá optimističtěji než odhady Kofoly z červnové prezentace, kde byl nastíněn dubnový výpadek tržeb z HORECA ve výši 75 procent.
„Červenec je první měsíc, který by mohl být podobný jako loni. Druhý kvartál byl ale ztracený, v tržbách jsme ztratili stovky milionů korun,“ řekl Samaras.
Analytik Pavel Ryska z J&T Banky uvedl, že informace o propadu tržeb v jarních měsících jsou podle nich v souladu s tím, co Kofola uvedla na konferenčním hovoru po 1. čtvrtletí. Petr Bártek, analytik z České spořitelny, dodává, že podobný propad byl očekáván, jelikož příjmy Kofoly plynou skoro z 50 procent ze segmentu HORECA.
Konkrétní čísla budou k vidění až při oznámení výsledků za druhé čtvrtletí, které bude zveřejněno 15. září. Negativní dopad koronaviru na výsledky hospodaření Kofoly bude nejvýraznější právě ve druhém kvartálu, v dalších čtvrtletích by měl nepříznivé vlivy odeznívat. V létě však analytici očekávají meziroční pokles ziskovosti vzhledem k útlumu v cestovním ruchu.
Samarasovo vyjádření by však podle názorů analytiků mohlo naznačovat vylepšení letošní predikce. Výhled EBITDA zisku odhadují v rozmezí 900 – 1 000 milionů korun. Výhled samotné kofoly je stanovený do širokého rozpětí 810 – 990 milionů korun.
Nová strategie podniku ohledně udržitelného byznysu
Budoucím ideálem společnosti je cirkulární ekonomika a minimalizování uhlíkové stopy. Samaras uvedl, že společnost snižuje uhlíkovou stopu podnikání tak, aby do roku 2030 dosáhla uhlíkové neutrality. Redukuje tak obaly tím, že se snaží preferovat dodávky zákazníkům v sudech KEG, odlehčuje PET obaly a víčka. Začíná také používat stoprocentně recyklovatelné plasty.
„Usilujeme o to, aby všechny naše jednorázové obaly byly do roku 2025 plně recyklovatelné či kompostovatelné,“ plánuje Jannis Samaras.
Dále čtěte:
Kodak bude vyrábět léčiva, jeho akcie stouply o 570 %
WHO: Koronavirus není sezonní záležitostí
Zdroj: Fio banka; Česká spořitelna; CzechCrunch