Zadejte hledaný výraz...

Svět E-commerce se zvětšuje

Zatímco E-commerce roste, sektor kamenného retailu se hroutí a obchodům hrozí bankrot. Firma Amazon, která by měla těžit z rozmachu internetového nakupování, však ztrácí půdu na úkor svých konkurentů. Konkurence využila její zásobovací krize a opožděných dodávek.

Propuknutí pandemie koronaviru znamenalo pro řadu neinternetových maloobchodních provozů dočasné uzavření, v lepším případě boj se slabou poptávkou. Příval nákupů přes internet však zahltil sklady Amazonu. Internetová konkurence tedy měla prostor k tomu, aby využila této krize. Dařilo se tak například nové aplikaci pro nákup potravin Instacart, ale také starším hračům na trhu jako Target Corp. a Walmart.

Cílem Amazonu bylo nejenom přetáhnout zákazníky z tradičního retailu, ale zajistit jim i tak dokonalý zážitek, aby se už nevrátili. Generální ředitel Jeff Bezos nabídl členům předplacené služby Prime výrazné slevy, nevyčerpatelný výběr a dodání do dvou dnů. Podle Bloombergu to bylo hlavně o tom, jak změnit mentalitu lidí, aby už nenakupovali jinde.

Z Amazonu se tak v následujících letech stala jedna z nejhodnotnějších firem světa, která si získala spoustu loajálních zákazníků – do letošního roku čítala služba Prime 150 milionů předplatitelů. Kamenné obchody po celých Spojených státech se rychle vrhaly do online prodeje, aby udržely tempo.

Nastalá pandemie však způsobila Amazonu, který byl dosud znám svou spolehlivostí, značný zádrhel. Milionům lidí to tak připomnělo, že na světě se nachází i jiné obchody a některé dokonce Amazon dohnaly.

Walmart a Target

Jedním z takových je Walmart, který má za sebou skvělé čtvrtletí. Díky rostoucímu online prodeji vylétly jeho tržby nahoru až o 74 procent. Tržby vyrostly o 9 % na 135 miliard dolarů, zatímco tržní odhady byly kolem 133 miliard dolarů. Kvůli všeobecné nejistotě však společnost stahuje výhled na tento fiskální rok.

Společnosti Target stouply internetové prodeje minulý měsíc o 275 procent. Obě firmy také snížily propast s Amazonem v rámci průměrné doby dovážky.

Prvenství to však Amazonu neohrožuje. Tržní podíl má stále větší než všichni ostatní internetoví prodejci v USA. Od začátku pandemie také přijala 175 tisíc lidí. Minulý týden také sdělila, že její jedno až dvoudenní lhůty se zase brzy vrátí, což pravděpodobně zmírní frustraci předplatitelů.

Ukazuje se, že budoucí vývoj firmy je dán tím, zda se na ni dokážou zákazníci spolehnout ve všech aspektech jejich života a za každé situace. Firma, která dokázala zůstat plně v provozu po celou dobu epidemie si získala u zákazníků oblibu. Díky tomu tak i malé firmy mohou konkurovat velkým hráčům. Na scénu tak přichází i další hráči a svět e-commerce se tak zvětšuje.

Dále čtěte:

Česko musí zrychlit pomoc tuzemské ekonomice

Nemocnice přestávají s testy na COVID-19 pro samoplátce

Zdroj: Patria.cz


Vydáno
20. 5. 2020
Tagy