Evropské záchranné programy aerolinkám by mohly předznamenávat ještě něco jiného než někdy kontroverzní ochotu pomoci koronakrizí těžce zkoušenému sektoru. Vlády totiž svoje programy spojují s požadavky na ochranu životního prostředí. Pro zákazníky by tyto požadavky mohly mít ještě jeden důsledek: Méně možností na výběr a dražší cesty vzduchem, napsala agentura Bloomberg.
Možná nejradikálnější kroky podniká Rakousko. Země finančně pomůže Austrian Airlines, místní divizi německé Deutsche Lufthansa. Státní pomoc je v hodnotě 450 milionů eur, dalších 150 milionů eur aerolinky v rámci dohody obdrží od Lufthansy. Vláda ale také zavede minimální poplatek 40 EUR, aby zamezila zbytnému cestování vzduchem, a u letů kratších než 350 kilometrů zvedne poplatky na 30 EUR. Austrian Airlines kromě toho plánují nahradit lety do míst, která jsou vzdálena méně než tři hodiny cesty vlakem od vídeňského letiště, vlakovým spojením.
“Je dobré skoncovat s věcmi, které jednoduše nedávají smysl, třeba s příliš levnými letenkami,” prohlásil v pondělí generální ředitel Lufthansy Carsten Spohr. “Nedává to smysl ekologicky ani ekonomicky. V tomto ohledu si dokážu představit zavést tyto změny u jiných evropských destinací.”