Spotify za uplynulé čtvrtletí získalo další tři miliony posluchačů a s přehledem si tak drží místo na vrcholu služeb pro streamování hudby. Za první tři měsíce letošního roku mělo navíc obrat 2,15 miliardy eur (55 miliard korun), což je meziroční nárůst o 16 procent. Služba tak sice neustále stabilně roste, jde však o pomalejší růst, než se předpokládalo. Spouští proto nové strategie, jak tuto situaci zlepšit a rovněž plánuje zdražení několika typů předplatného. V Evropě se toto zdražení bohužel dotkne mnoha předplatitelů.
Spotify se podle The Wall Street Journal snížil průměrný příjem z jednoho placeného účtu o 7 procent měsíčně. Snižování příjmu na prémiového uživatele plat pro pět z šesti posledních čtvrtletí. Vyvolaly to zejména snahy o nabírání nových předplatitelů různými promo akcemi a levnějšími předplatnými.
Spotify proto plánuje řadu nových strategií, kterými chce zvýšit ziskovost. Jedním z plánů je spuštění podcastů, které díky exkluzivitě budou jedním ze způsobů, jak nalákat lidi k přechodu na prémiové účty. Tvůrci budou v rámci předplatného svým posluchačům nabízet bonusový obsah nebo si předplatitelé budou moci poslechnout své oblíbené podcasty bez reklam.
Švédská služba rovněž plánuje nový hardware do aut a integraci do Facebooku. Pokud tak někdo bude chtít sdílet hudbu z této streamovací služby, může si ji přímo pustit tam, bez nutnosti přecházet na samostatný web.
Spotify však hodlá zdražovat své služby i pro posluchače, které žádný speciální podcastový obsah neláká. Zatímco v Severní Americe se bude zvýšení cen týkat pouze Premium účtů pro celou rodinu, obyvatelé EU pocítí zdražení i u plánů Family, Duo a Student.
Cena u plánu Duo pro dva uživatele stoupne z 7,99 EUR na 12,99 EUR. Tarif studen zdražen z 2,99 EUR na 5,99 EUR. Rodinný plán Family, který umožňuje přidat až šest účtů pak zdraží z 14,99 EUR na 17,99 EUR. Individuálních účtů se zatím změny nedotknou.