Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce v příštích pěti letech investovat přibližně 2,5 miliardy eur do rozvoje. Z toho chce 1,4 miliardy eur vložit do elektromobility, 650 milionů do digitalizace a 350 milionů eur na investice do závodů a výrobních zařízení.
Automobilce v loňském roce klesl nekonsolidovaný čistý zisk o 52 procent na 15,2 miliardy korun. Nekonsolidované tržby se snížily o 7,6 procenta na 424,3 miliardy korun. Pokles byl způsoben pandemií koronaviru, která ovlivnila výrobu, prodej aut i vývoj směnných kurzů.
Na domácím českém trhu klesly dodávky zákazníkům v loňském roce o 11,6 procenta na 83.200 aut. V Číně, na svém největším trhu, propadla Škoda meziročně o 38,7 procenta na 173 000 dodaných aut. V západní Evropě zaznamenala automobilka celkem 434 500 dodávek zákazníkům, meziročně o 16,5 procenta méně.
Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Thomas Schäfer zdůrazňuje: „Tým ŠKODA AUTO prokázal za extrémně náročných podmínek enormní míru odolnosti a flexibility. Děkuji všem škodovákům za jejich vynikající nasazení. Díky skvělé týmové práci se nám podařilo už posedmé za sebou dodat zákazníkům na celém světě více než milion vozů. V Evropě jsme náš tržní podíl dokonce zvýšili na 5,4 procenta, a tím dále posílili naši pozici jedné z předních značek velkoobjemového segmentu.“
Dále čtěte:
Musk uvedl, že elektromobily Tesla lze v USA koupit za bitcoiny
Kolínská Toyota kvůli nedostatku polovodičů pozastavuje výrobu
Zdroj: ČTK; Škoda Auto