Síť Vodafonu v ČR postihl ve čtvrtek odpoledne několikahodinový výpadek služeb. Týkal se hovorů, mobilních dat, pevné sítě i televize. Podle Kateřiny Šantorové z tiskového oddělení firmy se problémy objevovaly po celém území Česka. Uvedla, že služby byly plně obnoveny po 18:00.
Celorepublikový výpadek
Celorepublikový výpadek prakticky všech služeb operátora Vodafone hlásili zákazníci ve čtvrtek od 14:00. Mobily opakovaně oznamovaly vypnutou datovou službu. Lidí nemohli naladit televizní připojení a v některých regionech ani pevný internet. Nefungovaly ani hlasové služby, na čísla operátora se nedalo dovolat. V některých případech bylo možné poslat SMS. Nefungovaly však doručenky a někdy se objevila informace o zmeškaném hovoru, aniž by však dotyčný telefon vůbec zvonil a volající slyšel vyzváněcí tón.
Zákazníci si na sociálních sítích stěžovali, že zpočátku infolinka operátora žádné výpadky nepřipouštěla. Pak se už na ni v podstatě nedalo dovolat.
Podle reakcí na Facebooku se výpadek netýkal úplně všech uživatelů, v některých regionech ho lidé nezaznamenali. V případě pevného internetu a televize se situace mohla lišit i v rámci jednoho města. Podle informací na facebookovém profilu Vodafonu se v případě televize týkal výpadek minimálně těchto měst: Praha, Brno, Litoměřice, Lovosice, Cheb, Kolín, Boskovice, Frenštát, Jílové u Prahy, Otrokovice, Ostrava, Ústí nad Labem, Teplice.
V 17:30 již začaly některé služby opět fungovat. V případě mobilních telefonů se dalo dovolat ze sítě Vodafonu pouze na čísla v sítích ostatních operátorů. Na čísla Vodafonu se minimálně v Praze dalo opět dovolat až od 18. hodiny. Současně s tím začala fungovat i mobilní data. Po 18.30 již operátor na facebookovém profilu informoval o obnovení všech svých služeb. V případě, že problémy přetrvávaly, doporučil zákazníkům vypnout a zapnout zařízení.
Na serveru UPCzone manažer technické podpory uvedl, že v případě kabelových služeb byl problém ve výpadku proudu na zařízení, které distribuuje signál televize pro celou republiku.
Lidé volali číslo 112 kvůli výpadku sítě
Operátor během výpadku uvedl na Facebooku, že pokud by zákazníci potřebovali volat tísňovou linku a nemohli vytočit hovor, mají vyndat SIM kartu a volat číslo 112. Na toto číslo se totiž lidé dovolají i bez SIM karty, stačí, když jsou v dosahu alespoň jedné mobilní sítě. Mluvčí pražských hasičů uvedl, že v průběhu výpadku někteří volali na linku 112, aby vyřešili jejich problém s výpadkem sítě. Upozorňuje na to, že podobné hovory pak blokují linku pro skutečná tísňová volání. Linka 112 je určená jen pro případy bezprostředního ohrožení života či majetku.
Dále čtěte:
Ekonomové varují vládu před dopady zpětně uplatněné daňové ztráty
Analýza ÚZIS: Kolik lidí je v ČR ohroženo
Zdroj: idnes.cz; ČTK; novinky.cz;