Zadejte hledaný výraz...

Šéf Amazonu varuje před ještě nepříznivějšími časy

Foto: Mark Ralston/AFP/Getty Images

Navzdory rekordním prodejům se Amazon dostává do problémů. Zpráva za první čtvrtletí poukazuje na to, že by se ještě mohly prohloubit.

Generální ředitel Amazonu Jeff Bezos je jedním z mála, kdo vychází z koronavirové krize jako vítěz. První čtvrtletí tohoto roku vynesl Amazon na 75 miliard dolarů. Oproti stejnému období v minulém roce jde o zvýšení o 26 procent. Nicméně ani to nestačilo Amazonu k úspěšnému zakončení kvartálu. Čistý zisk společnosti klesl za toto čtvrtlení o 31 procent na 2,5 miliardy dolarů. Ve srovnání s odhady analytiků, kteří odhadovali zisk přes tři miliardy, nepůsobí tyto zprávy vůbec dobře.

Útrata na boj s nemocí covid-19

Jeff Bezos však varuje, že nastanou ještě nepříznivější časy. V nejnovější zprávě píše, že akcionáři Amazonu by se měli připravit. Za normálních okolností by v nadcházejícím kvartále očekával příjem čtyř nebo více miliard dolarů. Jelikož se však nejedná o normální situaci, očekává, že celé čtyři miliardy nebo i více utratí na boj s koronavirem.

Společnost plánuje nákup více ochranných prostředků pro své zaměstnance a zlepšit celkové čištění prostor amazonských skladů. Oznámení přichází po dlouhodobější kritice postoje společnosti vůči ochraně svých zaměstnanců, která byla dlouhodobě fakticky nulová.

Bezos oznámil, že jeho společnost chystá investice do rozvoje dopravy, aby se zvýšila doručovací kapacita. S příchodem koronaviru do USA se Amazon potýká s obrovskou poptávkou, kterou však úplně nezvládá pokrýt. V minulém čtvrtletí najala společnost více než 175 tisíc nových zaměstnanců, aby zmírnil tlak ze strany kupujících. Amazon tak musel vyplácet více na mzdy, k 16. dubnu musela společnost vyplatit 700 milionů dolarů. Provozní zisk se tak na severoamerickém trhu snížil o 43 procent.

Amazon těží především ze svých cloudových služeb. K výnosu přidaly přes deset milard dolarů, výnos z Amazon Web Services se zvýšil o třetinu. Je však otázkou, zda výnosy budou pokračovat i v nadcházející krizi.

Nárůst také slaví divize s názvem Ostatní, pod kterou se ukrývají výdělky z reklamy. Ty vzrostly o 44 procent na necelé čtyři miliardy dolarů. Například Google však hlásí menší výnosy z reklam z důvodu toho, že se spolešnost snaží ušetřit, kde se dá. Analytik z firmy D. A. Davidson Tom Forte to vysvětluje tak, že Amazonu narůsta počet návštěvníků webů, kteří musejí nakoupit nezbytné zboží. Růst byznysu z reklamy na Amazonu se očekává i nadále.

Dále čtěte:

Přepravním společnostem klesá objem dodávek

Zdroj: Seznam Zprávy


Vydáno
2. 5. 2020
Tagy