Softwarová firma Salesforce.com se dohodla na nákupu komunikační aplikace Slack v hodnotě 27,7 miliardy dolarů (přes 600 miliard korun). Jde doposud o největší akvizici v oblasti cloud computingu. Převzetí tak pomůže společnosti Salesforce.com v konkurenčním boji s Microsoftem.
Dohoda umožní společnosti Salesforce poskytnout jednotnou platformu pro podniky, kteří v jejím rámci propojí své zaměstnance, zákazníky, partnery a aplikace, které používají. Pro Slack dohoda znamená plné využití přechodu na práci z domova, která zažívá rozmach z důvodu pandemie koronaviru.
Styl týmové komunikace aplikace Slack se stal konkurenčním prostorem, hlavním konkurentem je služba Microsoft Teams. Společnost Microsoft navíc Teams propojila s mnoha svými kancelářskými softwarovými balíčky, čímž se snažila nalákat další zákazníky, kteří chtějí ušetřit.
Aplikace Slack, sloužící především pro organizaci menší i větších týmů, byla spuštěna v roce 2013 a koncem letošního března měla kolem 12,5 milionu uživatelů. Tento komunikační nástroj přitom vznikl jako interní nástroj herního vývojářského týmu, který se ho po neúspěchu hry rozhodl spustit veřejně.
Firma Salesforce nepatří mezi běžnými uživateli mezi nejznámější softarové firmy, jelikož s její značkou nepřicházejí do styku. V korporátní sféře je nicméně známá díky cloudovým službám v oblasti péče o zákazníky, správy klientů, zakázek apod. Podle údajů Refinitiv společnost Salesforce samostatně vykázala tržby ve třetím čtvrtletí ve výši 5,42 miliardy dolarů. Překonala tak odhady analytiků, kteří očekávali 5,25 miliardy dolarů.
Dále čtěte:
Jak affiliate marketing funguje a jak ho využít pro svůj byznys?
Proč by vaše firma měla mít CRM systém?
Zdroj: Reuters