Zadejte hledaný výraz...

ROZHOVOR: ZPOVĚĎ DIGITÁLNÍHO NOMÁDA O SPLNĚNÝCH SNECH A PRÁCI NA CESTÁCH

Představ si, že řídíš rychlé auto v Tokiu a platíš tak, že o tom napíšeš článek. Zapomeň na každodenní dřinu od 9 do 5, mizerné kafe a otravné kolegy z open space kanceláře. Tvoje kancelář je kdekoliv, kde je wifi a klidné místo, kde můžeš otevřít notebook a začít psát. Někdy je to kavárna v Pekingu, jindy horská chata ve švýcarských Alpách. Zní to jako sen? Ale není. Tohle je reálný život Mahmouda Kamala.

Mahmoud Kamal má 29 let, pochází z Egypta a je influencer se zájmem o cestování a motorismus. Přinášíme ti rozhovor s ním o tom, jaké to vlastně je psát o tomto tématu a být digitálním nomádem. Mluví o tom, proč cestování nepočká, i když to znamená jet sólo a také o tom, jak můžeš svůj sen o spojení cestování a práce proměnit v realitu.

OPRAVDU! TOHLE JE MÁ PRÁCE

Když Mahmoud odpovídá na to, čím se vlastně živí, setkává se často se skepsí. Obvykle říká, že cestuje okolo celého světa, píše o mezinárodních automobilových show, testech nejnovějších aut a to lidem obvykle moc nezní jako opravdová práce.

Moje práce je reálná. Je to tvrdá práce. Lidé mají pocit, že opravdová práce je být v kanceláři, s přesně danými úkoly a to je ta práce, žádná jiná není opravdová. Jenže žijeme v roce 2019, takže bychom to měli změnit“ tvrdí Mahmoud.

Hlavní zdroj Mahmoudových příjmů jsou peníze, které vydělává jako freelancer, který cestuje a píše o světě motoringu. Finance také získává z partnerství na svých stránkách travelanddrive.com a ze svého Instagramu. A to vše díky veškerému možnému potenciálu, který nabízí současná technologie. „Tuto svobodu pohybu bychom měli přijmout“ dodává Mahmoud.

Mahmoudova flexibilita mu umožňuje zúčastnit se různých motoshow všude po celém světě, zároveň může psát články o nejnovějších autech na trhu stejně jako unikátní příspěvky o cestování. Tato flexibilita a schopnost dorazit kamkoliv také zvyšuje jeho kredit a úspěch jako influencera píšícího o motorismu a cestování. On sám povzbuzuje i ostatní, aby hledali nové možnosti právě osvobozením se od psaní u stolu doma.

OD ZÁBAVY K ŠEKŮM

Takže, jak se vlastně rozčarovaný zaměstnanec osvobodí od kancelářského stolu? Mahmoud začal tím, že se zúčastnil ve svém volném čase různých motoshow v Paříži a Spojených arabských emirátech. Zapojil se do různých akcí a zorganizoval setkání vrcholných automobilových manažerů. To, že se osobně zúčastnil těchto show, mu zajistilo nejen skvělé příležitosti k organizování různých setkání, ale také jedinečný novinářský pohled. Mahmoud tvrdí, že právě to, že nebyl svázaný s kanceláří, výrazně zvýšilo cenu jeho příspěvků, nebyl jen jedním z mnoha, kteří prostě překládali. On byl u toho a tvořil své vlastní zprávy.

Své vlastní stránky začal tvořit od nuly, kdy psal své vlastní myšlenky o nových autech na trhu. Jeho talent psát přesvědčivě přitahoval řadu loajálních sledujících v sociálních médiích, a to včetně Maserati Middle East a Chevrolet Arabia. Automobilové značky ho začaly zvát na různé události a motoshow všude po světě a to včetně pokrytí jeho nákladů.

ETIKA

Přestože automobilové značky platí Mahmoudovi jeho náklady na produkci a cestování, stále dokáže psát o autech nejen to pozitivní, ale i to negativní. On sám říká, že je důležité neuvádět čtenáře v omyl. Stejně tak neproměnil svůj Instagram v reklamní kanál. Místo toho hledá skutečná partnerství se značkami, tak aby jejich obsah dobře seděl k jeho sledujícím. Vždy se ujišťuje, že mu kampaň sedí k jeho osobnosti, přinese něco nové, zábavné nebo inspirující jeho sledujícím, jestli obsahuje nějaký zajímavý příběh.

CHCI CHODIT JAKO TY, MLUVIT JAKO TY

V současné době dokáže Mahmoud svými výdělky pokrýt svůj životní styl a cestování. Rychlý pohled na jeho Instagram nám prozradí, že vyšperkované fotky nejsou vždy to, po čem followeři touží. Jsou to tipy, zážitky. Své fanoušky si hýčká a účet buduje několik let.

V podstatě všechny své cesty absolvuji jako obyčejný batůžkář bydlící v hostelech“ potvrzuje Mahmoud, když se ho lidé ptají na jeho životní styl. K ubytování v hotelu se dostane tak 5 % případů ročně, kdy je to součástí nějaké události, na kterou je pozván. „Je to ale jen třešnička na dortu“ upřesňuje. Naopak často ho pozvou přátelé, které si během svých cest vytvořil. Tato nová přátelství a pracovní kontakty považuje za jeden z hlavních benefitů života digitálního nomáda.

Zastává také názor, že život a práce v jiné zemi na delší dobu je nejlepší cestou, jak vyvracet předsudky. Tvrdí, že všichni máme nějaké stereotypní názory o ostatních, jak žijí a co si o tobě myslí. Jediná skutečná možnost porozumět tomu, co si lidé myslí, je jít tam, kde jsou a začít hledat přátele.

Mahmoud chce inspirovat své sledující k tomu, aby to prostě udělali. Proto také vytvořil online komunitu nazvanou „No Fixed Address“ (pozn. žádná stálá adresa) a tvrdí, že můžeš pracovat a cestovat, dokonce i když vyrážíš sám.

To, že můžeš cestovat sám, je přesvědčení Mahmouda, který takto cestuje pravidelně. Podle něj nemusí člověk čekat na přátele, až budou mít čas. Nové přátelé si můžeš získat kdekoliv na světě a můžeš na cestě i pracovat.

Pokud chceš být digitální nomád a jít si za svým snem, neměl bys podle Mahmouda čekat na perfektní čas, perfektní cestu, abys začal pracovat a cestovat. Vždycky budou nějaké výzvy, ale on sám tvrdí, že všechny překážky lze překonat, pokud je na to připravena tvá mysl.

Správné nastavení mysli samozřejmě neznamená být slepě optimistický.

Proto Mahmoud doporučuje, abys byl realista. Mnoho lidí totiž plánuje tu krásnou stránku života nomáda jako navštívit nové země, památky. Jenže potřebuješ také plánovat svůj profesní život, kam se bude rozvíjet, když jsi na cestách. Nikdy nepouštěj vývoj své kariéry ze zřetele, když jsi na cestách. Vždy se ptej, co a jestli si to můžeš dovolit. Úspěch neměř počtem navštívených zemí, ale společnostmi, se kterými spolupracuješ.

TROCHU JINÁ PRACOVNÍ DOBA

Jak vlastně vypadá Mahmoudova pracovní doba od 9 do 5? Obvykle si prohlíží nové město a pracuje v noci, když není co dělat. V podstatě to má přesně naopak než většina lidí, pracuje v noci, volný čas začíná ráno, kdy většina lidí jde do práce.

Připouští také, že jakkoliv to může vypadat krásně, život digitálního nomáda a freelancera není pro každého. Vysvětluje, že tento životní styl je často spojen s extrémně vysokým tlakem, deadliny, zodpovědností a to zejména při práci v týmu a také někdy prostě nevíš, odkud přijde tvoje příští „výplata“.

Mahmoud se snaží také pracovat efektivně a využít každý prostor, takže třeba když se v Alpách vyfotí s notebookem, vlastně pracuje také.

Také poznamenává, že někteří čerství absolventi říkají, že budou freelanceři a živit se psaním, protože to zní úžasně. K úspěchu ale mohou někdy také pomoci zkušenosti. Někdy je dobré mít zkušenosti s nějakou agenturou nebo společností. On sám studoval masovou komunikaci na univerzitě a zkušenosti tak nasbíral již před prací fluencera právě díky spolupráci s různými egyptskými publikacemi.

On sám chce zprostředkovat obraz digitálního nomáda opravdu realisticky. Nezakrývá výzvy, kterým u práce a cestování čelí. Pro něj jsou tyto výzvy spojené s prací na cestách a mohou být všude, kde je zajímavé téma pro jeho články. Chce inspirovat lidi k tomu, aby byli autentičtí a chce zprostředkovat reálný obraz toho, co to znamená být digitálním nomádem.

Chce ukázat, že život digitálního nomáda není obrázek flexibility a volného času, jak si někteří lidé představují. Například zdánlivá časová flexibilita někdy není moc flexibilní. On sám potřebuje někdy zorganizovat hovory v rámci různých časových pásem. To se může někdy pěkně zkomplikovat, když máš klienta z Pekingu, se kterým chceš mluvit v jeho pracovní době, pak klienta ze Seattlu, se kterým potřebuješ mluvit v jeho pracovní době a ty jsi přitom v úplně jiném časovém pásmu. Někdy začne psát klientovi „včera“ nebo „zítra“ a „zítra“ je vlastně pro jeho cílové publikum nakonec „dnes“.

Výzvou můžou být nejen tyto profesionální aspekty, ale i cestování samotné.

Jsem obvykle ten šťastlivec, kterého na letišti vyberou k „náhodné“ kontrole“ směje se, když slyší dotaz na komplikace během cestování. „Evropané a Američané berou cestování jako samozřejmost. Egypťané mají mnohem více vízových povinností, papírování. Často nemají problém s cestováním kvůli financím, jako v tom, že se těžko orientují ve všem tom papírování, které k cestování potřebují.“

Mahmoud se snaží ostatní digitální nomády povzbudit právě tím, že ukazuje, že tento druh komplikací a výzev lze překonat a dodává, že časem si na to člověk zvykne.

JAK ZÍSKAT PŘÁTELÉ, SLEDUJÍCÍ A JAK BÝT INFLUENCEREM

Mahmoud vysvětluje, že lidé teoreticky rozumí tomu, že můžeš cestovat do Německa, Itálie nebo Číny za rozhovory se špičkovými automobilovými manažery, nebo když jsi pozvaný, abys vyzkoušel nová auta v Portugalsku, ale ve skutečnosti tomu reálně nevěří, dokud to nevidí, že to opravdu jde. Lidé chtějí reálné příklady a on je jedním z nich.

Pár lidí, kteří následují jeho příklad a inspirovali se jeho životem, se objevilo. Mahmoud přilákal přes 24 000 věrných sledujících na svůj Instagram naprosto sám. Aby zvětšil svůj dosah a ujistil se, že vkládá obsah, který je relevantní a inspirující pro jeho specifickou skupinu sledujících, ověřoval si, co jeho sledující čtou nejraději. Odhadl, že 70 % jeho sledujících ho sleduje kvůli obsahu spojeném s cestováním a 30 % kvůli obsahu spojené s motorismem.

Na dotaz, jak se mu podařilo tak výrazně zvětšit své publikum na Instagramu, reaguje, že není jeho cílem stát se instagramovým králem. Instagram je pro něj nástroj, jak se dostat k lidem, být s nimi ve spojení, zajistit jim užitečná témata a informace. Jeho instagramový účet je pro něj prostředkem, jak ovlivňovat lidi.

Zkráceně se dá říci, že Mahmoudův vliv na IG roste úměrně s kvalitou obsahu, který publikuje. Zaměřuje se na tvorbu obsahu, který dokáže přitáhnout pozornost a představivost jeho cílového publika. Díky tomu roste i počet lidí, kteří ho sledují.

Některé značky se zajímají o identifikaci a partnerství s mikro-influencery jako je Mahmoud, aby prodávaly produkty divákům se specifickými zájmy. Někteří to dělají prostřednictvím nástrojů jako je databáze Moju a proto jsme se zeptali Mahmouda, jaká je podle něj nejlepší cesta identifikovat a určit autentického instagramového influencera.

Jeho odpověď nás překvapila, byla jednoduchá a poučná. „Instagramový influencer je člověk, který umí ovlivnit jiného člověka, dokonce i když jim vezmete Instagram.

Zdroj: Influencermarketinghub


Vydáno
12. 4. 2020
Tagy