Nepoužívala žádné speciální nástroje ani triky, pouze sama se svou rodinou vybudovala Laura Izumikawa, @lauraiz, své instagramové impérium a získala 600 000 sledujících. O svůj příběh se podělila a v následujícím rozhovoru si ho můžeš přečíst.
1. PĚSTUJ SI SVŮJ OSOBNÍ STYL
Jaká myšlenka stojí za zrodem „Naptime“ (pozn. čas na zdřímnutí) s fotkami Joeyho?
Poprvé jsem použila Instagram jako možnost kontaktu s klienty a potenciálními klienty, když jsem naplno rozjížděla kariéru svatební a lifestyle fotografky. Když se narodila moje dcera, byla pořád doma s ní. Místo toho, abych fotila pořád ty stejné fotky, jak spí (spala pořád!), tak jsem se rozhodla ji začít oblékat do různých kostýmů.
Jaký je tvůj tip číslo 1 pro ty, kteří se touží stát instagramovými influencery a marketéry?
Najdi si to, v čem vynikáš a o co se toužíš podělit s ostatními a sdílej to pomocí fotek, videí a dokumentů.
Neomezuj se a nezkoušej napodobovat cizí úspěchy. Nemůžeš dělat ty stejné kroky a aktivity jako kdokoliv další a očekávat, že se objeví originální práce. Pokud zjistíš, že ses zasekl v rutině, zkus najít co nejvíc možných pohledů a přístupů k obsahu, který už rád zveřejňuješ.
2. PŘEDSTAV SI SEBE SAMA V KŮŽI PUBLIKA
Tvůj Instagram nabízí intimní okénko do tvého osobního a rodinného života. Jak se rozhoduješ, co zveřejnit a co ne?
Ano, můj rodinný život je má osobní věc a určitě omezuji, co sdílím a co ne. Ráda sdílím to, o čem jsem přesvědčená, že někomu spraví náladu nebo vykouzlí úsměv na tváři.
A rada pro ostatní?
Snaž se rozdávat radost. Zkoušej zveřejňovat různé druhy obsahu, ať zjistíš, co tvé publikum ocení nejvíce. Pokud získáš hodně pozitivních reakcí a zapojení na svůj post nebo příběh, pokus se v budoucnu úspěch zopakovat.
Strategie, jaký obsah je nejlepší, se nakonec ukáže.
3. BUĎ ZRANITELNÝ
Tvé instagramové příspěvky mívají více než 40 000 lajků. Jaká je podle tebe klíčová vlastnost, kterou by měl mít každý úspěšný příspěvek na Instagramu?
Nejdůležitější je podle mě zranitelnost a upřímnost. Lidé jsou na sociálních sítích, protože se chtějí spojit s dalšími lidmi. Být otevřený a transparentní ti pomůže ujít kus cesty směrem k tvému publiku.
Rada pro ostatní?
Neboj se ukázat obsah s chvilkami za scénou nebo tvůj život bez pozlátka. Připomínej svým sledujícím, že jsi reálný člověk. Pak bude pro ně snazší ztotožnit se s tvým obsahem.
4. BUDUJ PŘIROZENÁ PARTNERSTVÍ
Často tě najímají obchodní značky pro influencer kampaně na Instagramu. Co je důležité pro to, aby takový obsah byl opravdu dobrý a věrohodný?
Věřím, že když jsi fanoušek té značky a jejich práce a tvé publikum může vidět přirozený vztah mezi vámi, tak to je to, co dělá obsah dobrým. Často vidím influencery, jak berou jakoukoliv spolupráci a partnerství a nepůsobí to vždy zrovna přirozeně k tomu, kdo vlastně jsou.
Když zvažuješ spolupráci s nějakou značkou, zvaž, kdo je tvé publikum, co ti tohle partnerství dá a co naopak vezme. Já často odmítám partnerství, protože nemám ráda produkt té značky nebo nesedí k mé značce.
Rada pro ostatní?
Sledující dokážou říci, když je obsah vynucený. Když zvažuješ partnerství s jinou značkou, ujisti se, že se vaše společné cíle sladí. Zaměř se na to, abys vytvořil obsah, který by svým vzhledem a tím, co vyzařuje, přirozeně zapadl mezi tvé ostatní příspěvky.
NÁSTROJE: FILTRY A VÝBAVA
Co v současné době používáš, když pořizuješ fotky na Instagram?
Používám hlavně svůj iPhone, ale také různé digitální zrcadlovky.
Filtry? Ano či ne?
Miluju filtry, protože mým fotkám a videím dodávají takový filmový dojem nebo redakční vzhled.
Používáš nějaké další aplikace nebo nástroje na úpravu?
Používám editor VSCO na většinu filtrů fotografií i videí. Ráda používám filter A4. Také mám ráda aplikaci Storrito pro plánování příběhů a HopperHQ pro plánování příspěvků na IG. Svá videa na YouTube upravuji pomocí Final Cut Pro X.
Máš nějaké tipy na focení telefonem?
Najdi si správné světlo a sleduj, jak mění náladu a vzhled snímku před tím, než fotku pořídíš. Promysli si, jestli subjekt, který chceš fotit, nepotřebuje něco přidat nebo naopak odebrat, aby vynikl jeho příběh a celkový obraz.
Co bys doporučila, aby si začínající influenceři pořídili?
Nástroje, které používáš k vylepšení svého obsahu, nemusí být drahé. Můžeš fotit iPhonem a editovat fotky díky VSCOcam. Hledej přirozené světlo a pořizuj hodně fotek s různými proprietami, abys viděl, co vyjádří tvůj příběh nejlépe.