Účetnictví firem se v současnosti může obejít bez papírování a lze ho řídit i přes mobilní aplikace. Komplexní firemní řešení dokážou pomoci při řízení celé společnosti, od evidence faktur, finančních operací, mezd až po správu investic či majetku.
Jakákoli mechanická evidence seznamů faktur podle odborníků představuje zbytečné zvyšování pravděpodobnosti, že se něco ztratí nebo se stane nepřehlednou. V případě ušetření času i peněz se proto hodí investovat do automatizovaných systémů a aplikací. V současnosti to tak platí nejen na správu účetnictví, ale i na komplexní řízení firemních procesů jako takových.
Moderní systémy evidují adresář klientů a jejich údaje, cenové nabídky, objednávky, faktury. Některé nabízí možnost vystavit daňové přiznání přímo ze systému, do kterého se údaje načítají automaticky. Na trhu jsou rovněž dostupné i mobilní verze. Fakturační aplikace se dají napojit na účetní systém. Sdílené doklady tak podnikatel nemusí doručovat fyzicky, ale archivuje je přímo v aplikaci. Stačí přitom doklad vyfotit telefonem a nahrát do aplikace.
Po těchto programech tak sahají ve většině případů malé, střední a větší firmy. Živnostníci a malé s.r.o. je využívají minimálně, přestože by benefity těchto systémů dokázaly také zúročit i oni. Výhodou těchto systémů je i to, že si jej podnikatel může v mnoha případech upravit přesně tak, jak potřebuje.
Účetní software reflektuje i změny legislativy. Uživatelům se tak při platné licenci pravidelně aktualizuje. Je tak důležité vybírat systémy a dodavatele, kteří jsou schopní implementovat i individuální požadavky podle vývoje a růstu firmy či oblasti podnikání.
Rovněž je důležité, aby byl systém nápomocný při komplexním řízení společnosti. Ve výrobním odvětví by tak mělo jít například o řízení produkce, skladování, materiálů, nákladů, postupů. V logistice by se podnikové systémy měly postarat i o optimální trasování a sledování zboží, optimalizaci procesů čí přímo automatizaci skladů.