V rámci své nové bezpečnostní strategie omezí Renault do budoucna maximální rychlost nových aut na 180 kilometrů za hodinu. Automobilka chce tímto krokem docílit ke snížení počtu nehod. Podobný krok již v předloňském roce oznámilo Volvo, které tento krok vysvětlovalo rovněž snahou o zvýšení bezpečnosti.
Omezení bude platit pro modely značek Renault a Dacia. Pod koncern kromě nich patří Lada a značka sportovních aut Alpine.
Generální ředitel koncernu Luca de Meo tento krok oznámil již v pátek 23. dubna na valné hromadě akcionářů. Odůvodnil to tím, že vysoká rychlost se podílí na nehodách z více než třetiny. Všechny budoucí modely tak budou vybaveny inteligentním omezovačem rychlosti Safety Coach, který omezí tempo podle aktuálního povoleného limitu.
Renault se chce podle něj rovněž stát evropským lídrem v oblasti elektrických pohonů. V roce 2025 by podíl elektrifikovaných osobních aut měl dosáhnout 65 procent a v roce 2030 minimálně 90 procent.
Luca de Meo zatím neuvedl, kdy přesně by k tomuto kroku mělo dojít. U nového elektrického Méganu-e, který se chystá pro rok 2022, však bude rychlost již omezena na oněch 180 km/h. V tomto případě jde však také o snahu snížit spotřebu elektrické energie.
Renault není první automobilkou s takovými plány. Omezení maximální rychlosti na 180 kilometrů za hodinu oznámila v roce 2019 automobilka Volvo. Omezovač začala ve vozech instalovat již v loňském roce. Švédská značka tím chtěla snížit počet mrtvých nebo vážně zraněných v jejích vozech na nulu. Limit 180 km/h má být kompromisem, který zvyšuje bezpečnost a přitom zásadně neomezuje zákazníky.
Dále čtěte:
Skončí spalovací motory kvůli dalšímu zpřísnění emisních norem?
Podíl hybridních aut na trhu v EU dosáhl 18,4 procenta
Zdroj: timeslive.com; motoring.com