Česko již nějakou dobu sedí doma v karanténě. Tím pádem by z logického pohledu na věc mohly výrazně vyskočit dosahy v rámci sociálních sítí. Přece jen, lidé jsou doma a nemají toho mnoho na práci. Jaký vliv má ale karanténa na dosah reálně?
Není nic jednoduššího než tvrdit, že bude jednoznačně vyšší. Ono tomu taky tak bylo. V úplných začátcích karantény a nouzového stavu v Česku se opravdu na chvíli výrazně zvýšily přes den návštěvy sociálních sítí. Mnoho tvůrců se tak mohlo radovat ze zajímavých čísel v políčku dosah. Jenže takováto senzace pro influencery netrvala příliš dlouho a s ubíhajícími dny se začal dosah opět podobat tomu normálnímu.
Domácí nuda se na dosahu projevuje jen minimálně
Hlavním důvodem, proč by případně mohly dosahy růst je jistě nuda. Ta provází spoustu občanů, kteří si doma stále nemohou najít jinou činnost. Spousta influencerů také poukazuje na znuděné děti, které mají k sítím ještě blíže než znudění dospělí. V tomto právě nastává zajímavý paradox. Děti totiž hned po rychlé aklimatizaci učitelů byly zasypány opravdovým množstvím úkolů, které jim radikálně seřízly čas. Nejsou to ale jen úkoly. Díky tomu, že jsou děti povinné zůstávat doma, dostávají možnost nehnout se z počítače, kde dají jistě přednost hrám. Sítě totiž po nějaké době prostě omrzí. Stejně tak to mají dospělí. Ti raději koukají více na televizi, filmy nebo například Netflix a jiné streamovací služby.
Sociální sítě nedokáží pokrýt celodenní zábavu
Právě v tomto je jádro pudla. Uživatelé, kteří normálně tráví na sociálních sítích pár hodin denně v součtu, pravděpodobně na síti déle nevydrží. Prvotní boom byl způsoben především nedostatkem informací a nejistotou. Jakmile se ale na situaci podařilo lidem nějak zvyknout a informace se začaly podávat každý den, nebyl takový důvod věnovat sítím víc času než normálně.
Spoléhat na velké dosahy se zkrátka nevyplatí…
Pokud tedy plánujete aktuálně začít propagovat vaše produkty případně jinou tvorbu s vidinou levné spousty nových zákazníků, dvakrát si to raději rozmyslete. Zaprvé se karanténa negativně projevuje na prodejích a zadruhé bývají reklamy i další příspěvky utlačované všudypřítomnou tématikou koronaviru. Ta právě teď válcuje takřka všechny sítě a příspěvky, které ji nezmiňují tak paradoxně výrazně klesají na dosahu. A to, ať se uživatelé doma nudí, či nikoli.