Notifikace přes Notifikuj vám umožní informovat návštěvníky vašeho e-shopu o aktivitě a spokojenosti vašich zákazníků. A to ve chvíli, kdy pro ně mohou být tyto informace přínosné. Nejde tedy o žádné notifikace, které by mohly potenciální zákazníky akorát otravovat.
Jak tedy tyto notifikace fungují a jak se dá změřit jejich přínos se dozvíte v tomto rozhovoru s Petrem Panznerem, jednatelem společnosti Notifikuj.
1. K čemu slouží notifikace a proč je dobré něco takového mít na webu?
Notifikace slouží k upozornění na aktivity, které se na webu udály a které udělali zákazníci před vámi. Například když přijdu na váš e-shop a uvidím, že Jiří z Prahy nebo Jana z Olomouce má dokončenou objednávku, mně, jako dalšímu návštěvníkovi webu, to říká, že se na vašem webu něco děje. Současně mi to podvědomě ukazuje, že vašemu e-shopu mohu důvěřovat, protože ostatní už se rozhodli vám důvěřovat – dokázali to svým nákupem.
Notifikace také mohou ukazovat množství lidí, kteří navštívili danou stránku nebo celý web. Opět je to potvrzení zájmu a důvěry vašemu obchodu. My, lidé, jsme společenští tvorové a orientujeme se podle toho, co dělají ostatní. V tom je smysl notifikací. Inspirovat se chováním jiných lidí.
A proč je dobré mít je na webu? Jednoduše proto, že zvyšují konverzní poměr. Na základě A/B testů s našimi klienty víme, že notifikace dokáží zvednout konverzní poměr v rozmezí 5–10 %, někdy i o 16 nebo 22 %. Jsou i případy, kdy naše notifikace zvýšily konverze o 33 %. To už je slušné číslo, kterého můžete dosáhnout personalizací notifikací a správným nastavením kampaně.
2. Známé jsou také push notifikace, jaký je rozdíl mezi nimi a notifikacemi Notifikuj?
Push notifikace jsou o tom, že danému webu dáte souhlas, že vám může posílat různá oznámení. Push oznámení ale mohou přijít v nevhodný moment, když třeba nejste na počítači a info vám přijde do mobilu, nebo když si prohlížíte jinou stránku a vás to vyruší. Takovou zprávu častokrát bez přečtení zavřete a tak se k vám připravený obsah v podstatě nedostane.
Notifikace od Notifikuj to mají jinak. Vyskakují automaticky jako součást vašeho webu. To vám umožní informovat návštěvníky o aktivitě ostatních lidí i zákazníků a jejich spokojenosti s nákupem pouze během vybírání a nakupování zboží. Působíte na lidi jen ve chvíli, kdy pro ně mohou být takové informace přínosné a mají na nákupní chování největší vliv.
3. Jaké typy notifikací nabízíte?
S Notifikuj můžete zobrazit 6 typů notifikací. Nejoblíbenější jsou poslední objednávky, což znamená, že se v notifikaci ukáže zpráva např. Martin z Roudnice má objednáno na našem e-shopu před 5 minutami. Recenze Heuréky nebo Zboží jsou také velmi oblíbené a často vznikají jen samostatné kampaně právě s notifikací recenze.
Velká část klientů si vytváří i vlastní notifikace tzv. TOP nabídky. TOP nabídku si můžete přizpůsobit podle vlastní potřeby a napsat do ní třeba informace o tom, že od 1000 korun máte dopravu zdarma nebo že po registraci lze získat určitou slevu. Navíc můžete do notifikace umístit tlačítko nebo textový odkaz a poslat tak návštěvníka na jakoukoliv stránku potřebujete.
4. Pro koho jsou notifikace vhodné?
Zejména pro e-shopy. Ale nejen pro ty.
Hodí se i pro weby, které mohou ukázat akci, kterou udělali předchozí návštěvníci stránek. Příkladem může být web, kde si lidé mohou stáhnout e-book zdarma. V notifikaci pak ukážete, kolik lidí si už e-book stáhlo (notifikace registrace). Nebo když máte navštěvovaný blog, u jednotlivých článků si aktivně zobrazíte související produkty nebo další nabídku, která vhodně navazuje na obsah článku.
5. Jak probíhá propojení Notifikuj s webem?
Propojení je velice jednoduché. Instalace probíhá zkopírováním jednoho kódu, který najdete v administraci aplikace Notifikuj, a vložíte ho do hlavičky webu. První návštěvou webu dojde k propojení s aplikací. Tohle zabere maximálně 5 minut.
Druhým krokem je vytvoření kampaně, kde si vyberete, které notifikace chcete zobrazovat. To zvládnete do 10 minut (podle množství notifikací) a v ten moment se začnou zobrazovat první notifikace na webu.
6. Co když bych měl web nebo eshop na míru, mohu si i tak tyto notifikace propojit?
Ano, můžete si propojit i vlastní řešení.
Máme otestovanou většinu známých tzv. krabicových řešení. Jejich seznam najdete na webu na stránce podporovaných řešení.
Vlastní řešení nám ze zkušenosti fungují bez dalšího zásahu v 90 % případů. V různých výjimkách je třeba doplnit ještě konverzní kód a pak je teprve možné zobrazovat notifikace objednávek či registrací. Notifikace TOP nabídek nebo recenzí v těchto případech dáte i bez konverzního kódu.
7. Může se stát, že by si klient mohl tyto notifikace upravit tak, že by například čísla o návštěvnosti neodpovídala realitě?
Nemůže. Nikdy tomu tak nebylo a nikdy to tak nebude. Nechceme klamat klienty žádnými falešnými čísly.
Jednou ze zásadních firemních hodnot Notifikuj je ukazovat pouze reálná data. Proto nikde v administraci nelze zobrazené informace a čísla nijak upravovat, navyšovat ani uměle přidávat. Stojíme si za tím, že čísla v notifikacích jsou reálná a opravdová a to je i důvod, proč v každé notifikaci máme zmíněno „Ověřeno od Notifikuj“.
8. Jaký očekáváte vývoj těchto notifikací do budoucna?
Vzhledem k tomu, že Notifikuj je jediná možnost, jak aktivně ukázat sociální důkaz, tedy to, co se teď nebo v minulosti stalo na webu, tak věříme, že zájem o notifikace dále poroste. České i slovenské e-shopy budou chtít své potenciální zákazníky informovat o tom, že se u nich s oblibou nakupuje. Budou jim ukazovat recenze, které zanechali zákazníci před nimi a budou poskytovat důkaz o tom, že právě jejich e-shop je žádaný a mohou na něm s důvěrou nakoupit.
9. Je možné změřit přínos notifikací?
Přímo v aplikaci je nově možnost vytvořit si A/B test.
A/B testy vám umožní na polovinu návštěvníků nastavit kampaň s notifikacemi a druhé polovině návštěvníků žádné notifikace neukazovat. V testu si zvolíte cíl, což je nejčastěji dokončení objednávky, a během chvilky spustíte testování. V reálném čase si změříte, která z verzí vedla k většímu počtu objednávek.
Na základě těchto A/B testů máme výsledky navýšení konverzního poměru od 5 do 30 %.
A/B test je proto nejlepší cesta, jak zjistit konkrétní přínos notifikací pro vaše online podnikání. Později A/B testování využijete pro zlepšení nastavení kampaní a dosažení ještě lepších výsledků.
10. Mohu si Notifikuj bezplatně otestovat?
Ano, Notifikuj si můžete na 14 dní otestovat zdarma, což je i dostatečně dlouhá doba na to, abyste pomocí A/B testu zjistili přínos našeho nástroje. Pokud byste potřebovali pomoci s nastavením, obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme a vše vysvětlíme.