S přibývajícími influencery se objevuje stále více jedinců, kteří svůj vliv využívají především k vychloubání potažmo vydělávání peněz. Zkrátka do písmene dělají influencery jen proto, že jim to přinese čísla, která prodávají. Opravdu je ale tento přístup fér a sledující zajímá?
Co je největší chyba v oblasti influencer marketingu? Myslím, že se shodneme všichni. Dnes je tak jednoduché stát se hvězdou internetu, že si mnozí svého postavení vůbec neváží. Ba co víc, neuvědomují si svůj vliv a dopad každého jednoho rozhodnutí, které v rámci sítí udělají. Uzavírají nesmyslné spolupráce za vidinou života bez hranic. Své sledující nevnímají, zajímají jen čísla, která jim na profilu vytvářejí. Nemají vztah k tomu, co dělají a zkrátka jdou jen po slávě. Opravdu je tohle to, co firmy vyhledávají a sledující milují?
Na vrcholu nic nebolí, opravdu?
Často se lze setkat s výroky směrem ke sledujícím jako: „Však to přežijí. Nebude jim vadit další reklama. Chtějí, aby mi bylo dobře, proto mě sledují!” Všechny mají společnou jednu věc. Jde z nich cítit nepříliš pozitivní vztah k publiku. Zajímavostí v tomto smyslu je přístup. Spousta influencerů se totiž domnívá, že v momentě, kdy jejich profily nabydou vysněných čísel, nic se nemůže pokazit. Příjmy se hrnou stále a s tím vším, co si dovolí publiku předávat, ještě rostou na velikosti. Jenomže neuváženým prodejem se z nich rozhodně nestane nic víc, než další zbytečný profil…
Statisíce sledujících neznamenají, že si vás statisíce lidí zapamatuje.
V tomto ohledu je důležité si uvědomit, že pokud prodáte svůj profil reklamě, opravdu nezaujmete. Existuje mraky profilů, které mají klidně sta tisícové i milionové počty sledujících. Jejich obsah? Více než zajímavé příspěvky spíš najdete jen reklamu vedle reklamy. Vtipné v tomto kontextu je fakt, že inzerenti své reklamy na takto zničené profily dále umisťují. Příjmy tak profil má, jenže…
Chcete jen peníze? Vyhoříte…
Tím, že začnete na profilu masově umisťovat reklamy, jej zničíte. Začnou odcházet sledující a inzerce se bude prodávat sice pořád, ale stále za méně peněz. Kvalitní a nejlépe originální obsah totiž nikdy nenahradíte. Také byste měli mít poslání, které vás povede dál a dál po cestě růstu na sociálních sítích. Ví se totiž, že lidi, kteří jsou influencery jen pro slávu, produkty zdarma nebo snové výplaty, dřív nebo později skončí. Jejich zápal naprosto zmizí a oni samotní pod tíhou kritiky od kdysi podporující fanouškovské základny zkrátka vyhoří.
Važte si svých fanoušků a vězte, že jsou jako vy.
Jak se tedy chovat? Zkrátka si važte těch, díky kterým jste tam, kde jste, máte, co máte a můžete dělat, co milujete. Buďte s nimi v úzkém kontaktu, sítě to dnes umožňují poměrně jednoduše. Vybírejte si své obchodní partnery zejména na základě přínosu pro publikum. A hlavně nikdy nezapomeňte na to, že za každým jedním číslem se skrývá člověk, jako jste vy. Buďte si vědomi svého vlivu, možná jste někomu vzorem. Chovejte se podle toho. Jinak internet zničí ve vteřině všechnu vaši dřinu…