Nejčastější otázky k úvěru COVID a jak o něj požádat
Klíčové body postupu při žádosti o poskytnutí zvýhodněného úvěru COVID:
- Žadatel vyplní v žádosti podrobnosti a vyčíslení újmy, která mu vznikla na základě opatření proti šíření koronaviru a přiloží průkazné doklady, žádost bude následně vyhodnocena ČMZRB a MPO
- Žadatel podá žádost prostřednictvím aplikace ePodatelna
- Ve smlouvě o zvýhodněném úvěru budou stanoveny druhy způsobilých výdajů, k jejichž financování může být použit zvýhodněný úvěr COVID (např. mzdové náklady, pohledávky apod.)
- Příjemce podpory čerpá zvýhodněný úvěr COVID na svůj účet neúčelově
- Příjemce podpory musí uchovávat pro případnou budoucí kontrolu účetní doklady k nákladům/výdajům, které uhradil ze zvýhodněného úvěru COVID odpovídající způsobilým výdajům dle smlouvy o zvýhodněném úvěru
Nejčastěji kladené otázky k úvěru COVID
Veškeré aktuální otázky odpovědi ČMZRB naleznete ZDE.
POZOR: Příjem žádostí byl pozastaven k 20. 3. 2020 8:00.
Úvěr COVID – Výzva k předkládání podkladů
Výzvu naleznete ZDE.
Datum zahájení příjmu žádostí o podporu: 16. 3. 2020
Datum ukončení příjmu žádostí o podporu: 31. 12. 2020, nebo do vyčerpání alokace
Vyčleněno: 600.000.000,- (pravděpodobně bude navýšeno)
Maximální čerpatelná částka na jednotlivce (drobného podnikatele): 15.000.000,-
15.3.2020 | Zdroj: www.businessinfo.cz