Jedním z měřítek úspěšnosti na Instagramu může být míra zapojení. Průměrná míra zapojení je 4, 7 %. Co to ale vlastně je míra zapojení (engagement rate) a je její průměrná hodnota důležitá právě pro tvou značku? Toto je poměrně častá otázka a je těžké ji zodpovědět, protože míra zapojení může záviset na celé řadě faktorů jako je oblast podnikání, poloha, počet sledujících a samozřejmě obsah.
Ale přejděme k praxi. Malý výzkum neuškodí.
IconoSquare analyzoval 30 226 obchodních profilů na Instagramu, abychom zjistili, jak vlastně vypadá dobrá míra zapojení. Zjistili, že to je průměrně 4, 7 %, ale liší se to podle oblasti podnikání.
K lepšímu pochopení, jak si vedeš ve svém oboru jsme se také dívali na míru dosahu, frekvenci vkládání příspěvků, vývoj sledujících a mnoho, mnoho dalšího.
Zajímá tě, jak vypadají tato měřítka podle oblastí podnikání?
V tom případě určitě pokračuj ve čtení, dnes se dozvíš více o průměrné míře zapojení na IG a o dalších metrikách napříč těmito 6 odvětvími: Nákup a maloobchod, média, nápoje a potraviny, spotřebitelské značky, cestování a veřejně známé osobnosti.
CO TO VLASTNĚ JE PRŮMĚRNÁ MÍRA ZAPOJENÍ NA INSTAGRAMU?
Abychom zjistili průměrnou míru zapojení na Instagramu, v Iconosquare analyzovali 30 226 instagramových profilů ze 110 rozličných obchodních kategorií jako například turismus, šperky, sport, zemědělství, vysoké školy a další obory napříč celým světem. V tomto článku prezentujeme pouze šest odvětví, aby to bylo proveditelné a přehledné.
Z průzkumu bylo zjištěno, že průměrná míra zapojení (engagement rate) je 4, 7 %, míra celkového dosahu (global reach rate) 34, 37 % a zapojení u dosahu (engagement on reach) je průměrně 11, 95 %.
- Celková míra zapojení (global engagement rate): 4.7%
- Celková míra dosahu (global reach rate): 34.37%
- Celkové zapojení u dosahu (global engagement on reach): 11.95%
- Počet médií zveřejněných za den (number of media posted per day): 0.72
CO VLASTNĚ ZNAMENAJÍ TYTO METRIKY?
Míra zapojení: všechny příspěvky, lajky, komentáře a uložení vydělené počtem sledujících v čase vložení příspěvku.
Zapojení u dosahu: všechny příspěvky, lajky, komentáře a uložení vydělené dosahem příspěvku v čase vložení příspěvku.
Míra dosahu: počet lidí, kteří viděli tvůj příspěvek děleno počtem tvých sledujících.
Příklad: Pokud máš 100 sledujících, tvůj příspěvek získá 20 lajků, ale uvidí jej 150 lidí, tak tvoje míra zapojení bude 20 %, zatím co zapojení u dosahu bude 13 %. Druhý údaj je přesnější v případě, že dáváš přednost určení skutečného úspěchu příspěvku před oslavou pozitivních hodnot.
Hodnota 4, 7 % se u míry zapojení může zdát nízká, ale je to tak doopravdy? Ne tak úplně.
Nezapomeň, že čím více sledujících máš, tím budeš mít míru zapojení s nimi nižší. Interakce s komunitou 600 lidí je velmi odlišná od interakce s 600 000 lidmi.
Jak jsme také říkali, průměrná míra zapojení na Instagramu, stejně jako další hodnoty, se liší podle oboru, ke kterému patří tvá značka. Pokud jsi například v nákupech a maloobchodu, bude pravděpodobně míra zapojení výrazně nižší než u známých osobností. Je to proto, že publikum je jiné, účel značky je jiný, záměr publikovat obsah je jiný. Díky tomu získáváš i jiné výsledky.
Také nezapomeň, že Instagram je hlavně platforma o lidech pro lidi, a že veřejně známé osobnosti mají často tendenci postovat řadu selfies a dalších fotek sebe sama.
A i když kolem 80 % účtů na IG sleduje také účty různých značek, jejich produkty a reagují na ně, studie ukázala, že fotky s obličeji lidí mají o více než 30 % vyšší zapojení.
JAK VLASTNĚ VYPADAJÍ MĚŘÍTKA JEDNOTLIVÝCH OBORŮ?
Pokud chceš využít tento výzkum, nejprve se ujistit, že volíš správný obor svého podnikání, tak, aby porovnání bylo co nejpřesnější.
Facebook nabízí pro komerční stránky bambilion kategorií, podkategorií a pod pod kategorií. Jinými slovy, pokud chceš najít co nejpřesněji svůj obor, specifikuj své podnikání co nejvíce.
Tady máš jeden příklad za všechny: Podnikání → Umění & Zábava → Muzeum → Umělecké muzeum → Muzeum dekorací.
Tento průzkum je také založený na uživatelích a jejich volbě oboru podnikání, který zvolili na Facebooku na stránce pro firemní účty. Proto je důležitý co nejpřesnější výběr kategorie.
Pokud chceš kategorii změnit, běž na Stránka → Nastavení, informace → Obecné, a klikni na „Uprav“.
Pokud máš toto vše, přihlas se na domovskou stránku Iconosquare a běž na Listening (poslech) → Industry Benchmark (měřítka oboru). Tam získáš 10 srovnávacích metrik založených na datech uživatelů ve stejné kategorii jako ty.
Tyto metriky ti ukáží rozdíl (v procentech) mezi průměrem ve tvém oboru podnikání a tvým vlastním účtem. Červená značí nižší výkon než průměr v tvém oboru podnikání, zatím co zelená vyšší.
Dále přichází velmi komplexní srovnávací tabulka, která ti pomůže zjistit, kde se nacházíš, pokud jde o četnost přidávání příspěvků, růst sledujících, míru dokončení příběhů a další:
Nakonec získáš také přehled typů obsahu, který ty a tvoji konkurenti publikujete – příspěvky ve feedu, videa, carousely a příběhy:
Další možnosti srovnávání získáš zde: Získej trial verzi zdarma a vyzkoušej ji.
JAK VYUŽÍT METRIKY V DALŠÍ STRATEGII?
Teď když už známe průměrnou míru zapojení na Instagramu podle oboru, vzniká otázka „Co můžeš udělat lépe?“ A jak můžeš využít své výsledky pro budoucí strategii, tak aby byly lepší?
Interpretovat výsledky se může zdát složité, určitě ti pomůže, když je můžeš srovnat s dalšími.
Zmíněná měřítka ti mohou pomoci interpretovat výsledky a díky nim máš možnost vymyslet strategii pro zvýšení míry zapojení tvého účtu.
Například pokud zjistíš, že dosah tvých příběhů a míra dokončení je nižší, než u tvé konkurence, zkus porovnat další informace jako třeba průměrný počet příběhů, které postuješ denně nebo typ publikovaných příběhů. Měl bys zveřejňovat příběhy častěji? Pomůže ti to zvýšit tvůj dosah? Pomůže ti dosah zvýšit postování více videí místo obrázků?
Zkus tedy třeba jít dál, sestav nový plán zveřejňování příspěvků, nové formáty příběhů a uvidíš, jestli díky nové strategii získáš odlišné výsledky.
Zde máš také pár rychlých tipů pro zvýšení míry zapojení na Instagramu:
1. SPOLUPRACUJ PRAVIDELNĚ S PODOBNÝMI ÚČTY JAKO JE TEN TVŮJ
Ideálně každý den… základní pravidlo Instagramu je, že zapojení tvoří další zapojení. Při interakci s dalšími uživateli platformy zvyšuješ pravděpodobnost, že tě uvidí další a další uživatelé, tedy čím více reaguješ, tím více je tvůj účet viditelný a tím více zapojení získáš díky návštěvníkům, kteří přijdou na tvůj profil.
2. ZAPOJ SE PŘÍMO PŘESNĚ 15 MINUT PŘED A PO ZVEŘEJNĚNÍ PŘÍSPĚVKU
Pokud chceš, aby tvůj příspěvek získal co nejvyšší možné zapojení v první hodině od zveřejnění, pak je ideálním způsobem nejprve si získat pozornost. Zapoj se do interakce s ostatními těsně před a po zveřejnění příspěvku. Toto zvýší tvé šance, že lidé, kteří navštíví tvůj profil, tvůj nejnovější příspěvek lajkují a posílí tak jeho viditelnost na IG.
3. POUŽÍVEJ HASHTAGY STRATEGICKY
Delší hashtagy jsou specifické a detailní, takže přesněji odrážejí kontext příspěvku.
4. PIŠ POUTAVÉ NADPISY
Příspěvky na Instagramu s nadpisy ti pomohou získat větší zapojení a povzbudit další uživatele, aby strávili více času u sledování tvého příspěvku. Dobrý titulek dá tvé fotce větší souvislost, vyjádří více z tebe a láká k akci. Můžeš také položit otázku nebo povzbudit uživatele, aby označili své přátelé.
5. NAJDI NEJLEPŠÍ ČAS NA ZVEŘEJNĚNÍ
Víš, kdy je nejlepší čas vložit tvůj příspěvek? Pokud ne, tak máš nejvyšší čas to zjistit. Nejlepší čas, kdy můžeš vložit příspěvek, je ten, kdy získáváš na svém účtu nejvyšší zapojení. K jeho nalezení zkus experimentovat s různými časy vložení příspěvku a sledovat výsledná data. Pokud chceš ušetřit čas, můžeš samozřejmě využít i další články a informace o nejlepším čase vkládání příspěvku.
NA ZÁVĚR
Průměrná míra zapojení na Instagramu může být 4,7%, pamatuj ale, že je to velmi individuální měřítko. Závisí na oboru podnikání a zemi původu, jak velké publikum máš a samozřejmě kolik času věnuješ tomu, abys vytvořil strategii pro zvýšení zapojení.
Chceš vědět, jak si vedeš ve svém oboru? Zkus se srovnat s ostatními díky srovnání měřítek konkrétních oborů.