Zadejte hledaný výraz...

KDE SI ZALOŽIT E-SHOP (CZ/SK)? PRODÁVEJ SVÉ PRODUKTY DÍKY VLIVU A KOMUNITĚ NA INSTAGRAMU

Už tě někdy napadlo využít svého vlivu na Instagramu a dalších sociálních sítí i k další formě výdělku, než jen spoluprací se značkami? Pokud ne, možná je na čase nad tím přemýšlet. Máš neskutečně obrovskou výhodu začít z pozice influencera promovat vlastní produkty, protože narozdíl od značek máš vytvořenou organickou komunitu, nemusíš „bušit“ do marketingu a budíš určitou důvěryhodnost, kterou si běžný e-shop buduje mnoho let.

Na internetu najdeš články z té druhé strany – jak nebo kde oslovit influencera, aby promovat produkt z e-shopu. Ale nikde se nedočteš, proč právě ty bys měl mít vlastní online obchod.

Ruku na srdce – peněz není nikdy dost, že? Já razím pravidlo – mysli i na budoucnost, to, že se ti daří TEĎ je moc dobře, ale co když se s Instagramem a s tvým účtem něco stane? Změní se podmínky, nebo algoritmy, které už vlastně teď mění a ne k lepšímu. Dopadne to s IG stejně jako s Facebookem.

Skutečnost je, že tvůj profil na Instagramu ti nepatří. Je to vlastnictví této platformy a proto je vždy dobré myslet na budoucnost!

DŮVODY, PROČ MÍT E-SHOP

  • Zviditelníš se i mimo sociální síť.
  • Tvoříš něco dlouhodobě udržitelného, pro svou budoucnost.
  • Díky svému vlivu na Instagramu nemusíš platit za marketing (PPC reklamy na Google, Seznamu, FB, IG), PR, SEO a další.
  • Vlastníkem e-shopu jsi ty, nikdo jiný.
  • Tvoříš si vlastní značku.
  • Vytvoříš si ještě větší komunitu, a to nejen na sociálních sítích.
  • Vlastní podnik se dá kdykoliv prodat a za prodej utržíš dvojnásobek ročního zisku.
  • Vlastní podnik se dá předat z generace na generaci, tvoříš zázemí nejen pro sebe, ale i pro děti.
  • Můžeš expandovat i do zahraničí.

CO MUSÍ ŘEŠIT JINÉ ZAČÍNAJÍCÍ E-SHOPY, TY NE

V Česku je nejvíce e-shopů na počet obyvatel. V současné době se číslo pohybuje přes 40 tisíc! Drtivá většina jsou mrtvé online obchody, které se potýkají s problémy:

  • Bez znalosti online technologií si vzali majitelé malého e-shopu velké sousto.
  • Většina z nich si nemůže dovolit být na začátku bez příjmu a s vidinou, že „jednoho dne se to rozjede a budu bohatý“  končí s velkými dluhy na krku.
  • Aby vůbec rozjeli e-shop myslí si, že musí začít s velkým skladem. Půjčí si nebo sáhnou do úspor a už jim nezbývají finance na marketing.
  • Mají pocit, že stačí udělat e-shop a naplnit jej produkty a celé Česko se o obchodu okamžitě dozví a budou nakupovat.
  • Neumí se zamyslet nad strategií, neznají své konkurenční výhody, důvody, proč by zrovna zákazník měl nakoupit u něj.
  • Kopírují největší e-shopy u nás (Alza, CZC, Mall, Notino, Bonami,..) a myslí si, že se stejným zbožím prorazí. Jen zapomínají na to, že velké ryby z takto konkurenčního prostředí a s miliardovými zisky nikdy nepřemůžou.
  • Nevědí, jak dělat marketing a mnohdy je to pro ně slovo neznámé. Netuší, že Obsah je král, že musí tvořit komunitu, věnovat se sociálním sítím, platit si reklamu na Google,..
  • Jsou nakonec zklamaní z neúspěchu, z toho, že bez prokazatelného zisku nikdo e-shop neodkoupí, a možná i s dluhy.

Ty tyto začátečnické problémy řešit nemusíš, protože (ne)úspěch e-shopu tě nepřivedou do existenčních problémů, ty už svou pozici a výdělky máš zajištěné. E-shop je pouze další vlákno, skrze které ti budou proudit peníze. A když ne, nic se neděje.

Rozhodně ze začátku začni s malými prodeji. Hodně letí prodej triček, mikin, kšiltovek a dalších drobností, například s nějakou tvou hláškou, logem, s čímkoliv co je s tebou spjaté. Pokud se věnuješ fitness, prodávej produkty, kterým věříš a které ti pomáhají být lepší, mít větší výkon. Pokud se věnuješ módě, tady je to jasné. U cestování to mohou být zavazadla a už kosmetiky je to rovněž jasné.. 

  • Prodávej pouze produkty, kde jsi si naprosto jistý jejich kvalitou. 
  • Prodávej produkty, kterým naprosto věříš. 
  • Prodávej produkty, které dobře znáš a můžeš k nim napsat (do popisu zboží) vlastní zkušenost. 
  • Foť vlastní produktové fotografie. 
  • E-shop vytvoř co nejvíce autenticky – jak už jsem zmínila – vlastní fotografie, v popisu zboží vlastní recenzi, přidej screenshoty z IG a další recenze uživatelů, kteří produkt už zakoupili. 
  • Tvoř slevové kupóny pro ty nejvěrnější fanoušky. Existují na to aplikace, které ti vyhodnotí followera s největším počtem daných srdíček nebo komentářů pod tvé příspěvky. Tím svou komunitu můžeš nabádat k většímu engagementu
  • Tvoř soutěže, které ti rovněž zvýší zásah. 

Super příkladem zpeněžení svého účtu je @esterajosefina anebo @emefka, kteří prodávají svá trička, mikiny a další drobnosti. 

KRABICOVÉ ŘEŠENÍ PRO E-SHOPY

WEBAREAL

Webareal je podle mě jedna z variant z platforem pro vytvoření krabicového e-shopového řešení s 12 letou tradicí a poctivým přístupem. Dříve společnost byla stejná s Eshop-rychle, ale oddělili se. Nabízí responzivní šablony, ze kterých si můžeš vybrat a dále upravovat vzhled, propojení s pokladním systémem EET, neomezený satový prostor pro e-maily, nebo i vyřízení vlastní domény (pokud ji nemáš zakoupenou jinde). Počet nabízených produktů není omezený a samozřejmostí je filtrace i nastavení SEO (optimalizace pro vyhledávače), nastavení diskuzního fóra. V administraci na tebe čekají přehledné statistiky, možnost nastavit si sklad, správa a editace objednávek, SMS upozornění zákazníkům a mnoho dalších vychytávek.  Tento systém si lze ‚ošahat‘ v trialu zdarma, a pokud tě zaujme, jsou připravené placené tarify. Webareal je vhodný spíše pro začínající e-shopaře.Navštívit oficiální stránku – CZ verzeNavštíviť oficiálnú stránku – SK verzia

ŠABLONY

Šablony jsou velmi pěkné, minimalistické a responzivní (použitelné i v mobilních telefonech). Na výběr jich je v tuto chvíli 23. Můžeš si je prohlédnout jako demo a vybrat si tu, která nejvíce odpovídá tvému produktu a která se ti líbí nejvíce. Každá šablona má trochu jinou funkčnost co se designových prvků týče. 

VÝČET FUNKCÍ

NÁSTROJE PRO ZVÝŠENÍ OBRATU

  • Personalizace
  • Remarketing
  • Nákupní tlačítka
  • Blog
  • Facebook eshop
  • Google Analytics Enhanced
  • Ecommerce modul

9 JAZYKOVÝCH MUTACÍ

  • národní lokalizace
  • místní technická podpora
  • napojení na lokální služby

EET

  • žádné vstupní náklady
  • vystačíš si s termo tiskárnou pro tisk paragonů nebo běžnou tiskárnou
  • řešení pro kamennou prodejnu i eshop zdarma

RESPONZIVNÍ ŠABLOBY

  • automatické přizpůsobení šablony velikosti displeje
  • odladěné pro všechny prohlížeče
  • online editor šablon

DALŠÍ FUNKCE

  • neomezený přenos dat
  • vlastní doména a hosting
  • e-maily, automatické zálohy
  • a mnoho dalšího

CENÍK

Navštívit oficiální stránku – CZ verzeNavštíviť oficiálnú stránku – SK verzia

ESHOP-RYCHLE

Eshop-rychle je o rok mladší brácha Webarealu. Dá se říci ale, že je podstatně známější a využívanější. Na této platformě běží jak malé, tak i větší internetové obchody. Uživatelská přívětivost administrace je opravdu na vysoké úrovni, dá se říct, že e-shop máš postavený na pár kliknutí. Co se týče šablon, výběr je opravdu bohatý – vybíráš si až z 50! Ale musím upozornit, že ne všechny jsou responzivní, a v dnešním světě je tohle must-have, takže si vybírej pouze z těch, co se v mobilních zařízeních zobrazují správně. Pokud chceš něco graficky vyladit, není problém si najmout přímo jejich grafika, který se postará o to, aby e-shop vypadal podle tvého přání. Vyzkoušet si je můžeš zdarma na 15 dnů, pokud budeš spokojený, máš na výběr ze dvou ceníkových balíčků. Navštívit oficiální stránku – CZ verzeNavštíviť oficiálnú stránku – SK verzia

ŠABLONY

Jak už bylo napsané v úvodu, nabízí bezkonkurenční počet šablon. Některé jsou méně, některé více vyvedené, to záleží na vkusu každého. Určitě nesahej po neresponzivních šablonách. Částečná customizace je možná a potom při větších úpravách ti podpora bude ráda k dispozici. 

VÝČET FUNKCÍ

Výčet funkcí je stejný jako u Webareal, plus práce grafika, větší personalizace a customizace, a plno dalších věcí. Doporučuji se podívat na jejich web, kde na několika stránkách velmi prakticky a podrobně popisují všechny funkce.

CENÍK

Navštívit oficiální stránku – CZ verzeNavštíviť oficiálnú stránku – SK verzia


Vydáno
8. 4. 2020
Tagy