Zadejte hledaný výraz...

Jaké jsou termíny pro podání daňového přiznání v roce 2021

Pokud daňové přiznání budete letos podávat elektronicky, budete ho moci odevzdat až o měsíc později do 3. května. Ministerstvo financí tak chce podnikatele motivovat k tomu, aby s finančním úřadem komunikovali elektronicky a posunutí termínu podání elektronického daňového přiznání by to podle něj mělo podpořit.

V případě, že budete odevzdávat daňové přiznání písemnou formou, je pro vás nejpozdějším datem 1. dubna 2021. Písemnou formou se rozumí osobní podání v podatelně příslušného finančního úřadu nebo poslání poštou.

Do 3. května 2021 pak bude možné podat daňové přiznání elektronickou formou.

Do 1. července 2021 se podává daňové přiznání pro ty, jež mají povinný audit nebo jim daňové přiznání zpracovává a předkládá daňový poradce. Díky novele daňového řádu nebude nutné oznamovat dopředu, že podáváte daňové přiznání přes daňového poradce. Nemusíte tak předkládat finančnímu úřadu plnou moc, kterou jste daňovému poradci vystavili. Nově bude stačit přiložit plnou moc až k přiznání.

Termín podání daňového přiznání se automaticky posouvá na 3. května všem, kteří mají povinnost podat daňové přiznání elektronicky. To se týká právnických osob nebo vybraných profesí (insolvenční správci, advokáti, daňoví poradci).

Jak správně podat elektronické daňové přiznání?

Elektronické podání je možné datovou zprávou podepsanou uznávaným elektronickým podpisem, odeslanou prostřednictvím datové schránky, nebo s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky.

Novela daňového řádu také zrušila povinnost elektronického podání v případě, že má podnikatel zřízenou datovou schránku dobrovolně. Snížila se také pokuta za nedodržení elektronické formy podání na 1 000 korun místo 2 000.

Kdy splatit vypočtenou daň?

Daň vypočtená v daňovém přiznání je splatná v poslední den lhůty stanovené pro podání daňového přiznání. Je ji možné zaplatit bezhotovostní platbou prostřednictvím bankovního příkazu nebo internetového bankovnictví, v hotovosti na finančním úřadu – územním pracovišti nebo prostřednictvím poštovní poukázky typu A.

Nově se zvýšila hranice vratitelného přeplatku. Půjde tak o částku minimálně 200 korun nebo vyšší. Finanční úřad bude moci vrátit přeplatek i v hotovosti místo převodu na bankovní účet maximálně do výše 1000 korun.

Termín podání přehledů o příjmech a výdajích

Roční přehledy o příjmech a výdajích pro zdravotní pojišťovnu a sociální pojištění se posouvají o jeden měsíc za termín pro podání daňového přiznání.

Vyplněné formuláře je tedy potřeba odevzdat nejpozději do jednoho měsíce ode dne, kdy podáte daňové přiznání za letošní rok. Přehledy můžete podat i dřív, ale do 8 dnů od data jeho podání musíte doplatit případný rozdíl mezi zaplacenými zálohami a částkou pojistného, kterou si v přehledu vypočtete jako roční pojistné.


Dále čtěte:

Zrušení superhrubé mzdy – o kolik si na dani polepšíte?

Uzavřené provozovny dostanou 400 korun na zaměstnance za den

Zdroj: bussinesinfo.cz; podnikatel.cz; měšec.cz


Vydáno
5. 1. 2021
Tagy